ОТВАРАЊЕ НОВЕМБАРСКИХ ИЗЛОЖБИ У КУЛТУРНОМ ЦЕНТРУ БЕОГРАДА
ОТВАРАЊЕ НОВЕМБАРСКИХ ИЗЛОЖБИ У КУЛТУРНОМ ЦЕНТРУ БЕОГРАДА
Четвртак 7. новембар 2019. у 19.00
Галерија АРТГЕТ, Трг републике 5/I
Уметнички директор Галерије Артгет у 2019. – Mилена Марјановић
ФРЕДЕРИК БРЕНЕР, ДИЈАСПОРА
7 – 28. новембар 2019.
Фредерик Бренер (Frédérick Brenner, 1959, Париз), француски фотограф светског реномеа, лауреат Prix Nièpce 1981, велики део свог опуса је посветио документовању јеврејске дијаспоре на крају двадесетог века.
Првобитно намеравајући да забележи јеврејске заједнице пре него што су нестале, пројекат је постао истраживање у потрази за мноштвом дисонантних идентитета појединих Јевреја и јеврејског народа међу већинским народима у више од 40 земаља, о чему је објавио седам фото-монографија. На основу претпоследње објављене књиге Diaspora – Homelands in Exile | 1978–2003 (Дијаспора: Домовине у егзилу | 1978– 2003), начињен је избор од 33 фотографије које ће бити премијерно представљене домаћој публици у присуству аутора, антрополога по образовању, и чувеног фото-лаборанта Војина Митровића. Више о изложби прочитајте овде.
Програм уз изложбу:
Петак, 8. 11. 2019 у 18:00
Фредерик Бренер говори о свом раду. Учествују: Фредерик Бренер и Војин Митровић, фото-лаборант. Модерира: Весна Даниловић. Превод обезбеђен.
Ликовна галерија, Кнез Михаилова 6
МИЛОВАН ДЕСТИЛ МАРКОВИЋ, БАРКОДИРАНА СЛИКА
7 – 28. новембар 2019.
Кустос изложбе: Данијела Пурешевић
Дестил Марковић слику не ствара нити промишља као самостални ентитет, већ увек као сегмент комплексне амбијенталне визије. Тако је и изложба осмишљена за простор Ликовне галерије КЦБ јединствен исказ, који се темељи на драматургији снажног значењског набоја и динамике. Сва изложена дела припадају циклусу Трансфигуративних радова које он кроз различита поглавља остварује од 1994. године (серије Карминке, Селфсхавес, Текст портрети, Баркодиране слике).
Шифровани језик баркодова, као основни језички кôд тржишно-економског система неолибералног капитализма, кога могу да одгонетну само иницирани, он преузима као темељни језички кôд властитог сликарства. Баркодови који се указују у заводљивим колористичким интерпретацијама, нису апстрактна, празна семантичка поља, већ визуелна поља крцата шифрованим садржајима и значењима. Кроз своја платна и амбијенталне целине, Дестил Марковић вешто продева нит континуитета, која одликује векове трајања цивилизације, остварујући високо референтно, снажно критички интонирано сведочанство и тумачење савременог света – тоталитарног дехуманизованог неолибералног капиталистичког модела где се различитим методама надзирања и контроле спроводи савремена инквизиција над слободом духа и мишљења. Више о изложби прочитајте овде.
Пратећи програм уз изложбу:
Уторак , 12. 11.2019. у 18:00
Разговор са уметником и вођење кроз изложбу
Среда, 20.11.2019. у 19:00
Промоција монографије Милована Дестил Марковића ДЕСТИЛОВАНО ЛИЦЕ (Радови 1980 – 2020)
Пројекат реализован у сарадњи са Музејом савремене умјетности Републике Српске, Бања Лука и Удружењем грађана SEEcult.org. Подршка: Министарство просвјете и културе Републике Српске, Министарство цивилних послова Босне и Херцеговине, Министарство културе и информисања Републике Србије, Град Београд – Секретаријат за културу, Summa Artium, Будимпешта, Мађарска.
Галерија Podroom – Кнез Михаилова 6/-1 (улаз кроз Београдски излог)
АНА АДАМОВИЋ, ХОДНИК
7 – 28. новембар 2019.
Нови рад Ане Адамовић под називом Ходник бави се идејом смрти тематизујући је пре свега као агонију протока времена. Кроз приказ само једне сцене – болничког ходника, где је једина константна и видљива активност током скоро осам часова трајања рада, померање бројчаника на сату који се налази у ходнику, рад тематизује смрт као драму протока времена – чекање. Док слика прати само једну, готово непроменљиву сцену, звукови допиру из болничких соба, помоћних просторија, околних ходника, наговештавајући да потпуни мир и празнина ходника могу бити поремећени у било ком моменту.
Реч је о специфичној двоканалној видео и осмоканалној аудио инсталацији, која ће се пуштати у реалном времену, те ће и радно време галеријског простора бити прилагођено трајању рада, који почиње у 11.07, а завршава се у 18.55. Видео и аудио инсталацију ће бити могуће видети искључиво сат временa пре најављеног отварања новембарских изложби, од 18 до 18.55., када ће се слика и звук угасити, а на зиду остати текст дијалога вођен са уметницом, који издваја једно од кључних питања које овај рад отвара, а то је на шта пристајемо док чекамо?
Рад је реализован уз подршку Филмског центра Србија, Дома Бежанијска коса, КБЦ „Др Драгиша Мишовић – Дедиње“, КБЦ „Земун“, Клиничког центра Србије.