Промоција књиге Студије филма и /екранских/ медија – Србија 3.0 Невена Даковић (ур.) / 9.12. / 17.00
Промоција књиге Студије филма и /екранских/ медија – Србија 3.0 одржаће се у понедељак, 9. децембра са почетком у 17.00 у Дворани Културног центра Београда, коју је уредила Невена Даковић, а издавач је Филмски центар Србије.
На промоцији ће говорити:
Маша Сеничић, драматург и песникиња
Иван Велисављевић, филмски критичар
Димитрије Војнов, сценариста и филмски критичар
О књизи су написали:
Студије филма и /екранских/ медија: Србија 3.0 пружају исцрпан аналитички и интерпретативни увид у конституисање и развој поља Студија филма и његових сродних медијских „појавности” у трећем миленијуму. Настављајући трагом теорије филма – на начин на који ју је мапирао др Душан Стојановић – др Невена Даковић, пажљивим одабиром радова теоретичара VII уметности и нових медија посвећених пре свега српском филму, даје снажне аргументе вредности, виталности и популарности националне кинематографије. Извесно, добро структурисана и „умрежена” целина потврђује коначно чврсто успостављене, одређене и институционализоване Студије филма (и екранских медија) на овим просторима.
др Бојан Јовић, Институт за књижевност и уметност, Београд
Књига Студије филма и /екранских/ медија: Србија 3.0 припада кругу изврсних светских теоријских публикација јер зналачки усмерава читаоца према материјалу за даље упознавање са теоријом филма и дубински тумачи наслове и теме које њени аутори промишљају. Посебна је по томе што су њени поједини аутори подједнако укључени и у филмску праксу и у теорију, што је чини ретким теоријским штивом из пера некога ко се веома добро разуме у филм и уме да га сними. То је аутохтоно обележје београдске школе филма – професори и алумни ФДУ, теоретичари, доктори наука и filmmaker-и – које треба да сачувамо.
Димитрије Војнов, сценариста и филмски критичар
Обухватна књига, Студије филма и /екранских/ медија: Србија 3.0 дело је престижне групе аутора и уреднице, др Невене Даковић, који свестрано мапирају идеју студија филма у Србији у мултимедијалном и поливалентном XXИ веку. Транспозиција југословенских наратива у постјугословенски метаконтекст ствара нову стратегију теоријске области – од методолошки „конзервативног” тумачења филма до анализе његових трансформација у све екранске изазове епохе (веб, гејминг итд.) – чинећи књигу кључним делом за тумачење прошлости, садашњости и свакако будућности филма и кинематографије на овим просторима.
др Александар Јанковић, ФДУ, Београд
Улаз је слободан, добро дошли.