СТРУЧНЕ НАГРАДЕ ЗА ИСТОРИЧАРЕ И ТЕОРЕТИЧАРЕ УМЕТНОСТИ ЗА 2019.

14.01.2020., 12.00

У уторак, 14. јануара 2020. године у 12.00, на свечаности у Културном центру Београда, у Галерији Артгет, традиционално ће бити додељене две престижне стручне награде из области промишљања савремене визуелне и ликовне уметности у нашој земљи – НАГРАДА “ЛАЗАР ТРИФУНОВИЋ“ за 2019. која се додељује за ликовну критику и теоријско разматрање савремене визуелне сцене у штампаним и електронским медијима, и ПРИЗНАЊЕ ДИУС које се додељује за најбољу ауторску изложбу приређену у претходној години.

Добитник НАГРАДЕ  “ЛАЗАР ТРИФУНОВИЋ“ за 2019. годину је Симона Огњановић, историчарка уметности и кустоскиња Музеја Југославије, за студијски текст Речник миграција: једно могуће тумачење деведесетих, публикован у каталогу изложбе Деведесете: речник миграција, која се одржава у Музеју, у периоду 5. децембар 2019 – 1. март 2020.

Жири у саставу: др Јамина Чубрило, професорка на Одељењу за историју уметности Филозофског факултета Универзитета у Београду, др Драгана Ковачић, саветница Народног музеја у Београду и др Никола Дедић, професор Факултета Музичке уметности Универзитета у Београду, разматрао је 19 предлога за Награду добијених од институција и колега, а одлука да се награди наведени текст донета је једногласно.

У свом образложењу Жири наводи битне квалитете награђене студије: “ Студијски текст Симоне Огњановић се.. издвојио из прошлогодишње текстуалне продукције о модерној и савременој уметности по свом аналитичном и систематичном приступу комплексној теми ангажованог уметничког мишљења и деловања у времену обележеном и обликованом активном трауматизацијом друштва. Предмет анализе су различите форме ангажовања уметника/уметница и уметничких група, често на граници или у сарадњи са активистичким покретима и представницима цивилног друштва у периоду од деведесетих година 20. века до данас, које су у пољу уметности проблематизовале друштвене, културне, политичке и правне аспекте трауматичних процеса..Текст је заснован на проблемском, а не хронолошко-историографском приступу, и одликују га јасна и уверљива аргументација, прецизне језичке артикулације, те уједначен интерпретативан модел утемељен на сувереном познавању постмедијске природе и хетерономије савремене уметности, као и на консултовању литературе која се бави савременим друштвеним теоријама, неопходним за разумевање смисла и значаја ангажоване уметничке праксе..Тема коју је Симона Огњановић обрадила у своме тексту отворила је и три битна проблемска гледишта: теоријско, културолошко и друштвено-историјско.“

ПРИЗНАЊЕ ДИУС (Друштва историчара уметности Србије) које се додељује за најбољу ауторску изложбу у 2019. и њено текстуално образложење – добила је изложба Скице за покретне слике, аутора Мирослава Карића, кустоса галерије Ремонт у Београду, приређене у оквиру 13. Бијенала акварела у Зрењанину, у продукцији Савремене галерије Зрењанин, одржане у периоду октобар-новембар прошле године.

Жири Признања ДИУС који је радио у саставу: Нела Тонковић, историчарка уметности и директорка Народног музеја у Шапцу, Саша Јањић, историчар уметности и кустос галерије Ремонт, и Маида Груден, историчарка уметности и кустоскиња галерије Дома културе Студентски град, одлуку је донео једногласно, истичући комплексан и иновативни карактер награђене изложбе који се односи на перцепцију акварела као традиционалне ликовне дисциплине у интермедијалном дијалогу са филмском уметношћу, и експерименталну кустоску праксу коју аутор примењује у презентацији радова у Галерији Савремене уметности у Зрењанину, али и низу алтернативних излагачких простора у граду.

НАГРАДА “ЛАЗАР ТРИФУНОВИЋ” се састоји из плакете са ликом професора Лазара Трифуновића, рад вајара Михајла Пауновића, новчаног износа и изложбе коју лаурет приређује у оквиру циклуса “Критичари су изабрали” у Ликовној галерији КЦБ. ПРИЗНАЊЕ ДИУС садржи диплому струковног Друштва и новчани износ. Обе награде од оснивања 1993. и 1994. године подржавају Министарство културе и информисања Републике Србије и Град Београд- Секретаријат за културу.

Симона Огњановић биографија

Мирослав Мића Карић биографија

 

Улаз је слободан, добро дошли!

 

 

Loading...