Kratka istorija fotografije u onlajn nastavcima – XIX vek
Nastavljamo čitanje nekih od specijalizovanih izdanja o fotografiji Kulturnog centra Beograda na našem sajtu.
Fotografija se već u prvim decenijama od svog nastanka pokazala kao dragoceno sredstvo za beleženje ljudi i pojava u svetu XIX veka. A zašto su pejzaži, arhitektura, portreti i aktovi bili prva tematska polja fotografije otkrićete u ovom delu knjige.
Gaspar-Feliks Turnašon Nadar, Sara Bernar, 1864–1865, želatinski postupak
Ežen Dirije, Ženski akt u sedećem stavu, 1853–1854, otisak sa staklenog negativa na albuminskom papiru,
Digitalna kolekcija Muzeja Metropoliten, Njujork
Saznaćete kako su se ubrzano razvijali fotografska tehnika i procesi, kao i kako se uz pomoć fotografije menjala i kroz nju održavala kultura, komunikacija, socijalna stratifikacija, tehnološka groznica industrijske revolucije.
Šarl Marvil, Ulica Konstantin, Pariz, 1865, otisak sa staklenog negativa na albuminskom papiru, Digitalna kolekcija Muzeja Metropoliten, Njujork
Kada je polovinom XIX veka fotografija osvojila svet, društvena pozornica je s dotadašnjim izumima i navikama u zabavi bila spremna i za novi vid, a ujedno i za novi oblik fotografske slike, stereo-fotografiju.
Džordž V. Grifit, Londonski most, London, Engleska, 1906, stereo-fotografija, Digitalna kolekcija Muzeja Metropoliten, Njujork
Jelena Matić (Beograd, 1977) je diplomirala na Katedri za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta u Beogradu, a magistrirala je na grupi za Teoriju umetnosti i medija Univerziteta umetnosti u Beogradu. Bavi se istorijom i teorijom fotografije, medija i savremene umetnosti.