Kratka istorija fotografije u onlajn nastavcima – XIX vek
Настављамо читање неких од специјализованих издања о фотографији Културног центра Београда на нашем сајту.
Фотографија се већ у првим деценијама од свог настанка показала као драгоцено средство за бележење људи и појава у свету XIX века. А зашто су пејзажи, архитектура, портрети и актови били прва тематска поља фотографије открићете у овом делу књиге.
Гаспар-Феликс Турнашон Надар, Сара Бернар, 1864–1865, желатински поступак
Ежен Дирије, Женски акт у седећем ставу, 1853–1854, отисак са стакленог негатива на албуминском папиру,
Дигитална колекција Музеја Метрополитен, Њујорк
Сазнаћете како су се убрзано развијали фотографска техника и процеси, као и како се уз помоћ фотографије мењала и кроз њу одржавала култура, комуникација, социјална стратификација, технолошка грозница индустријске револуције.
Шарл Марвил, Улица Константин, Париз, 1865, отисак са стакленог негатива на албуминском папиру, Дигитална колекција Музеја Метрополитен, Њујорк
Kада је половином XIX века фотографија освојила свет, друштвена позорница је с дотадашњим изумима и навикама у забави била спремна и за нови вид, а уједно и за нови облик фотографске слике, стерео-фотографију.
Џорџ В. Грифит, Лондонски мост, Лондон, Енглеска, 1906, стерео-фотографија, Дигитална колекција Музеја Метрополитен, Њујорк
Јелена Матић (Београд, 1977) је дипломирала на Катедри за историју уметности Филозофског факултета у Београду, а магистрирала је на групи за Теорију уметности и медија Универзитета уметности у Београду. Бави се историјом и теоријом фотографије, медија и савремене уметности.