OTVARANJE DECEMBARSKIH IZLOŽBI U KULTURNOM CENTRU BEOGRADA
Usled trenutnih epidemioloških okolnosti neće biti priređeno zvanično otvaranje, već će izložbe biti otvorene za publiku od četvrtka, 10. decembra u 12:00.
Radno vreme galerija je svakog dana, osim nedeljom i tokom novogodišnjih i božićnih praznika, od 12:00 do 17:00.
Broj posetilaca je ograničen na najviše deset osoba u galeriji.
Apelujemo na sve posetioce da budu odgovorni prema sebi i drugima i poštuju sve mere zaštite, kao što su nošenje zaštitnih maski, održavanje bezbedne razdaljine i što češće korišćenje dezinfekcionih sredstava.
Kulturni centar Beograda nastavlja da prati situaciju i blagovremeno obaveštava publiku o eventualnim izmenama u programu.
OTVARANJE DECEMBARSKIH IZLOŽBI U KULTURNOM CENTRU BEOGRADA
10.12.2020 – 21.1.2021.
Galerija Artget | 19. godina
Trg republike 5/I
Umetnički direktor Galerije Artget u 2020: Aleksandar Kostić
DRAMA U FOTOGRAFIJI?
Fotografska slika na Fakultetu dramskih umetnosti
i 50 godina Katedre kamere
Izlagači, studenti FDU
Vladislav Andrejević │Aleksa Bartol │
Milica Drakulić │Boško Đorđević │
Kosta Đuraković │Ana Melentijević │
Miroslav Mišić │Milan Radojčić │
Đorđe Stojiljković │Mladen Teofilović│
Đurđina Tomić │Luka Trajković
Gostujući izlagači, studenti FPU
Una Laurenčić │Jelena Žigić
Izložbu priredili
Aleksandar Kostić │ Vladislav Andrejević│
Aleksa Bartol │ Boško Đorđević │ Mladen Teofilović
Fotografija ili Fotografska slika je kao glavni predmet na Katedri kamere na Fakultetu dramske umetnosti (FDU) uvedena kasnije u odnosu na predmet Kamere ili Filmske slike i upravo je način vraćanja fotografskom mediju sa pozicije filmskog, koji se po mnogim aspektima može smatrati naprednijim ili bar više mimetičkim, oslobodio samu fotografiju na isti način na koji je ona svojom pojavom oslobodila slikarstvo. U procesu sagledavanja fotografske slike i pedagoškom pristupu njoj na FDU sadržani su mnogi elementi filmske slike i filmskog narativa, od tehničkih i produkcionih, do sadržinskih, diskurzivnih i teorijskih. Taj pristup se uskladio sa sličnim tendencijama u savremenoj autorskoj ili umetničkoj fotografiji. Tehnološko povezivanje ova dva medija unutar iste kamere i današnja demokratizacija postupaka beleženja statične i pokretne slike mobilnim telefonom, kao i popularizacija, umnožavanje slika i komunikacija slikovnim sadržajem putem interneta i društvenih mreža, potvrdili su aktuelnost edukativnog prosedea na FDU, koji nastavlja da istražuje, usvaja i razvija nove, izvedene vizuelne medije.
Katedra kamere na FDU ove godine obeležava pedeset godina od osnivanja i tim povodom pominju se predavači koji su predavali predmet Fotografija ili Fotografska slika, od Branimira Debeljkovića, Milana Miletina i Miladina Čolakovića, do današnjih predavača, Branka Sujića i Aleksandra Kostića.
Više o izložbi i autoru pročitajte ovde.
……………………………
Likovna galerija Kulturnog centra Beograda
Knez Mihailova 6
IZLOŽBA POVODOM OBELEŽAVANJA 60 GODINA LIKOVNE GALERIJE KULTURNOG CENTRA BEOGRADA
SOBA S POGLEDOM #1
Otvaranje: četvrtak, 10. decembar
SOBA S POGLEDOM #2
Otvaranje: ponedeljak, 28. decembar
Umetnici: RADOŠ ANTONIJEVIĆ I NENAD MALEŠEVIĆ/ BOJAN BEM
DEJANA VUČIĆEVIĆ/GABRIEL GLID/VESNA GOLUBOVIĆ
MARIJA DRAGOJLOVIĆ/IVANA IVKOVIĆ/LJILJANA JARIĆ
NEMANJA LAĐIĆ/GORANKA MATIĆ/IVANA POPOV
JELICA RADOVANOVIĆ I DEJAN ANĐELKOVIĆ/MILICA RUŽIČIĆ
IVAN ŠULETIĆ
Kustosi: Svetlana Petrović i Gordana Dobrić
Soba s pogledom je izložba koja se priređuje povodom uspešnih i kreativnih 60 godina delovanja Likovne galerije Kulturnog centra Beograda u kulturi grada, zemlje i okruženja, i predstavlja svojevrsni omaž tradicionalnoj izložbi, Beograd inspiracija umetnika, ali je od nje udaljena revidiranom koncepcijom zasnovanoj na strategiji percipiranja grada, ovog puta, sa prozora doma ili ateljea umetnika.
Izložba Soba sa pogledom donosi radove više autora koji u Beogradu žive i stvaraju i predstavlja izbor fotografija i video radova koji se mogu shvatiti kao zbirka komentara na savremeni Beograd, vizuelne zabeleške o njegovom privatnom i javnom biću.
Iako sam naziv izložbe implicira jedno intimno opažanje i povišeni pogled posmatrača iz svog privatnog kutka na javni prostor, on se može shvatiti i metaforički kao jedan širi okvir koji ostavlja prostor za individualnu percepciju pogleda na grad, ali i sobe kao prostorne odrednice, koja u prenesenom značenju može imati jedan mnogo širi i dublji kontekst. Upravo u tom proširenom kontekstu koji promišlja pogled na grad iz više različitih rakursa, može se posmatrati konstelacija raznorodnih radova predstavljenih na ovoj izložbi. Četrnaest različitih pogleda, odnosno isečaka iz vizuelnih dnevnika, ukazuju na disparatne umetničke prakse i subjektivne percepcije jednog pogleda, jedne teme i jednog grada. Od intimnih, unutrašnjih percepcija i hroničarskih zabeleški do potpuno konceptualnih pristupa, selekcija radova i autora različitih generacija secira, produbljuje i ispituje granice same teme. ..
Iako ponekad postapokaliptični, na momente melanholični, utišani i intimni, ili pak gotovo apstraktni i opusteli prizori, sa pogledom punim iščekivanja često uprtim u nebo nad Beogradom, ovi radovi izneli su na površinu nekoliko lica ovog grada i jednu varijantu njegove savremene, vizuelne hronike.
Više o izložbi pročitajte ovde.
………………………………
Galerija Podroom
Trg republike 5/-1
Boris Burić, Déjà vu
Kustos: Miroslav Karić
Ako bismo sa nečim mogli da uporedimo stanje današnje globalne krize onda je to svet u drami i fikciji post-apokaliptičnog filmskog žanra. Sve je tu, virus je ušao u sistem, mediji frenetično prenose slike nadolazeće opasnosti, planetarni strah se smenjuje u prizorma panike i građanske neposlušnosti, kadrovi pustih trgova i podžemnih železnica, utihnutih gradova, jednom rečju atmosfera napetosti dok kroz talase i pikove zapleta čekamo kraj filma tj. ko će i šta će da se spase. Fikcija je inficirala realnost, realnost se samoizlovala u virtuelnom, čak ni mrak bioskopskih sala nije više bezbedan i poželjan štimung za beg i susret sa velikom iluzijom gde udobno zavaljeni i uz kokice pratimo neki sličan film. “Normalan život” je na hold-u, motori kapitalizma su blago usporeni, a vizije budućnosti ne idu dalje od proleća sledeće ili one tamo godine kada se, možda, vraćamo svetu bez maski. Kraj druge decenije novog milenijuma biće deo budućih prisećanja na vreme kada je sve počelo ili kada se sve završilo, u svakom slučaju kada je na trenutak sve stalo da se napravi start za još jedan istorijski loop. Reflektujući situaciju u kojem se svet kakav poznajemo menja ili nas sam intezitet događaja vraća u stanja nečega što je na drugi način već viđeno i lično doživljeno umetnik Boris Burić aktuelnu izložbu odnosno, kako bi u njegovom slučaju preciznije bilo, formu filmskog iskustva izraženog drugim sredstvima idejno razvija kroz niz metafora o pojedinačnim ili kolektivnim sudarima sa realnošću, o iluzijama u pokušajima otpora ili prilagođavanja bilo društvenom ili umetničkom sistemu. Svojevrsni mizansceni kroz koje se posmatrač u galeriji kreće u funkciji su evociranja filmskog prostora i vremena koji bi trebalo da ga iniciraju u sopstveni sled sinematičnih doživljaja i povezivanja različitih asocijacija na kraj jedne epohe i ideologije, na ispražnjenost simbola pobune i potrebe da se iskorači iz dominantnih i nametnutih okvira u umetnosti.
Boris Burić (1981.) je intermedijalni umetnik iz Beograda. Njegovi radovi su konceptualno orijentisani i često su zasnovani na ideji društvene i umetničke kritike koje izražava u galerijskom i umetničkim akcijama u vangalerijskom prostoru. Polje interesovanja su mu: film, fotografija, akcija, performans, kolaž.. Sarađuje sa raznim umetnicima, kustosima, galerijama itd. Izlaže na samostalnim i grupnim izložbama u zemlji i regionu. Živi i radi na relaciji Beograd-Rijeka.
Miroslav Karić (Beograd, 1975.) diplomirao na Filozofskom fakultetu u Beogradu, na katedri za istoriju umetnosti 2000. godine. Od 2001. godine je bio na poziciji sekretara i kustosa u nezavisnoj umetničkoj asocijaciji Remont, a od 2003. član uredničkog tima Remont art magazina. Karić je bio višegodišnji urednik rubrike „Izložbe“ u beogradskom kulturnom mesečnom vodiču Yellow Cab. U profesionalnoj biografiji beleži angažman na mnogim projektima kao saradnik, koordinator, kustos i PR. Od januara 2020. radi kao kustos u Muzeju savremene umetnosti Beograd.
COVID-19:
* Galerije će biti otvorene od 12 do 17 sati, osim nedeljom. Posetioci moraju da nose maske sve vreme boravka u galerijskim prostorima, a dezificensi će biti u njima obezbeđeni. Broj posetilaca u prostoru će biti ograničen i biće potrebno poštovati fizičko rastojanje od dva metra.