ОТВАРАЊЕ ДЕЦЕМБАРСКИХ ИЗЛОЖБИ У КУЛТУРНОМ ЦЕНТРУ БЕОГРАДА

10.12.2020-21.01.2021, 12:00-20:00

Услед тренутних епидемиолошких околности неће бити приређено званично отварање, већ ће изложбe бити отворенe за публику од четвртка, 10. децембра у 12:00.
Радно време галерија је сваког дана, осим недељом и током новогодишњих и божићних празника, од 12:00 до 17:00.
Број посетилаца је ограничен на највише десет особа у галерији.
Апелујемо на све посетиоце да буду одговорни према себи и другима и поштују све мере заштите, као што су ношење заштитних маски, одржавање безбедне раздаљине и што чешће коришћење дезинфекционих средстава.
Културни центар Београда наставља да прати ситуацију и благовремено обавештава публику о евентуалним изменама у програму.

ОТВАРАЊЕ ДЕЦЕМБАРСКИХ ИЗЛОЖБИ У КУЛТУРНОМ ЦЕНТРУ БЕОГРАДА
10.12.2020 – 21.1.2021.

Галерија Артгет | 19. година
Трг републике 5/I
Уметнички директор Галерије Артгет у 2020: Александар Костић

ДРАМА У ФОТОГРАФИЈИ?
Фотографска слика на Факултету драмских уметности
и 50 година Катедре камере

Излагачи, студенти ФДУ
Владислав Андрејевић │Алекса Бартол │
Милица Дракулић │Бошко Ђорђевић │
Коста Ђураковић │Ана Мелентијевић │
Мирослав Мишић │Милан Радојчић │
Ђорђе Стојиљковић │Младен Теофиловић│
Ђурђина Томић │Лука Трајковић

Гостујући излагачи, студенти ФПУ
Уна Лауренчић │Јелена Жигић

Изложбу приредили
Александар Костић │ Владислав Андрејевић│
Алекса Бартол │ Бошко Ђорђевић │ Младен Теофиловић

Фотографија или Фотографска слика је као главни предмет на Катедри камере на Факултету драмске уметности (ФДУ) уведена касније у односу на предмет Камере или Филмске слике и управо је начин враћања фотографском медију са позиције филмског, који се по многим аспектима може сматрати напреднијим или бар више миметичким, ослободио саму фотографију на исти начин на који је она својом појавом ослободила сликарство. У процесу сагледавања фотографске слике и педагошком приступу њој на ФДУ садржани су многи елементи филмске слике и филмског наратива, од техничких и продукционих, до садржинских, дискурзивних и теоријских. Тај приступ се ускладио са сличним тенденцијама у савременој ауторској или уметничкој фотографији. Технолошко повезивање ова два медија унутар исте камере и данашња демократизација поступака бележења статичне и покретне слике мобилним телефоном, као и популаризација, умножавање слика и комуникација сликовним садржајем путем интернета и друштвених мрежа, потврдили су актуелност едукативног проседеа на ФДУ, који наставља да истражује, усваја и развија нове, изведене визуелне медије.

Катедра камере на ФДУ ове године обележава педесет година од оснивања и тим поводом помињу се предавачи који су предавали предмет Фотографија или Фотографска слика, од Бранимира Дебељковића, Милана Милетина и Миладина Чолаковића, до данашњих предавача, Бранка Сујића и Александра Костића.

Више о изложби и аутору прочитајте овде.

……………………………

Ликовна галерија Културног центра Београда
Кнез Михаилова 6
ИЗЛОЖБА ПОВОДОМ ОБЕЛЕЖАВАЊА 60 ГОДИНА ЛИКОВНЕ ГАЛЕРИЈЕ КУЛТУРНОГ ЦЕНТРА БЕОГРАДА

СОБА С ПОГЛЕДОМ #1
Отварање: четвртак, 10. децембар
СОБА С ПОГЛЕДОМ #2
Отварање: понедељак, 28. децембар

Уметници: РAДOШ АНТОНИЈЕВИЋ И НЕНАД МАЛЕШЕВИЋ/ БОЈАН БЕМ
ДЕЈАНА ВУЧИЋЕВИЋ/ГАБРИЕЛ ГЛИД/ВЕСНА ГОЛУБОВИЋ
МАРИЈА ДРАГОЈЛОВИЋ/ИВАНА ИВКОВИЋ/ЉИЉАНА ЈАРИЋ
НЕМАЊА ЛАЂИЋ/ГОРАНКА МАТИЋ/ИВАНА ПОПОВ
ЈЕЛИЦА РАДОВАНОВИЋ И ДЕЈАН АНЂЕЛКОВИЋ/МИЛИЦА РУЖИЧИЋ
ИВАН ШУЛЕТИЋ

Kустоси: Светлана Петровић и Гордана Добрић

Соба с погледом је изложба која се приређује поводом успешних и креативних 60 година деловања Ликовне галерије Културног центра Београда у култури града, земље и окружења, и представља својеврсни омаж традиционалној изложби, Београд инспирација уметника, али је од ње удаљена ревидираном концепцијом заснованој на стратегији перципирања града, овог пута, са прозора дома или атељеа уметника.

Изложба Соба сa погледом доноси радове више аутора који у Београду живе и стварају и представља избор фотографија и видео радова који се могу схватити као збирка коментара на савремени Београд, визуелне забелешке о његовом приватном и јавном бићу.

Иако сам назив изложбе имплицира једно интимно опажање и повишени поглед посматрача из свог приватног кутка на јавни простор, он се може схватити и метафорички као један шири оквир који оставља простор за индивидуалну перцепцију погледа на град, али и собе као просторне одреднице, која у пренесеном значењу може имати један много шири и дубљи контекст. Управо у том проширеном контексту који промишља поглед на град из више различитих ракурса, може се посматрати констелација разнородних радова представљених на овој изложби. Четрнаест различитих погледа, односно исечака из визуелних дневника, указују на диспаратне уметничке праксе и субјективне перцепције једног погледа, једне теме и једног града. Од интимних, унутрашњих перцепција и хроничарских забелешки до потпуно концептуалних приступа, селекција радова и аутора различитих генерација сецира, продубљује и испитује границе саме теме. ..

Иако понекад постапокалиптични, на моменте меланхолични, утишани и интимни, или пак готово апстрактни и опустели призори, са погледом пуним ишчекивања често упртим у небо над Београдом, ови радови изнели су на површину неколико лица овог града и једну варијанту његове савремене, визуелне хронике.

Више о изложби прочитајте овде.

………………………………

Галерија Podroom
Трг републике 5/-1
Борис Бурић, Déjà vu

Кустос: Мирослав Карић

Ако бисмо са нечим могли да упоредимо стање данашње глобалне кризе онда је то свет у драми и фикцији пост-апокалиптичног филмског жанра. Све је ту, вирус је ушао у систем, медији френетично преносе слике надолазеће опасности, планетарни страх се смењује у призорма панике и грађанске непослушности, кадрови пустих тргова и поџемних железница, утихнутих градова, једном речју атмосфера напетости док кроз таласе и пикове заплета чекамо крај филма тј. ко ће и шта ће да се спасе. Фикција је инфицирала реалност, реалност се самоизловала у виртуелном, чак ни мрак биоскопских сала није више безбедан и пожељан штимунг за бег и сусрет са великом илузијом где удобно заваљени и уз кокице пратимо неки сличан филм. “Нормалан живот” је на hold-у, мотори капитализма су благо успорени, а визије будућности не иду даље од пролећа следеће или оне тамо године када се, можда, враћамо свету без маски. Крај друге деценије новог миленијума биће део будућих присећања на време када је све почело или када се све завршило, у сваком случају када је на тренутак све стало да се направи старт за још један историјски loop. Рефлектујући ситуацију у којем се свет какав познајемо мења или нас сам интезитет догађаја враћа у стања нечега што је на други начин већ виђено и лично доживљено уметник Борис Бурић актуелну изложбу односно, како би у његовом случају прецизније било, форму филмског искуства израженог другим средствима идејно развија кроз низ метафора о појединачним или колективним сударима са реалношћу, о илузијама у покушајима отпора или прилагођавања било друштвеном или уметничком систему. Својеврсни мизансцени кроз које се посматрач у галерији креће у функцији су евоцирања филмског простора и времена који би требало да га иницирају у сопствени след синематичних доживљаја и повезивања различитих асоцијација на крај једне епохе и идеологије, на испражњеност симбола побуне и потребе да се искорачи из доминантних и наметнутих оквира у уметности.

Борис Бурић (1981.) је интермедијални уметник из Београда. Његови радови су концептуално оријентисани и често су засновани на идеји друштвене и уметничке критике које изражава у галеријском и уметничким акцијама у вангалеријском простору. Поље интересовања су му: филм, фотографија, акција, перформанс, колаж.. Сарађује са разним уметницима, кустосима, галеријама итд. Излаже на самосталним и групним изложбама у земљи и региону. Живи и ради на релацији Београд-Ријека.

Мирослав Карић (Београд, 1975.) дипломирао на Филозофском факултету у Београду, на катедри за историју уметности 2000. године. Од 2001. године је био на позицији секретара и кустоса у независној уметничкој асоцијацији Ремонт, а од 2003. члан уредничког тима Ремонт арт магазина. Карић је био вишегодишњи уредник рубрике „Изложбе“ у београдском културном месечном водичу Yellow Cab. У професионалној биографији бележи ангажман на многим пројектима као сарадник, координатор, кустос и ПР. Од јануара 2020. ради као кустос у Музеју савремене уметности Београд.

COVID-19:
* Гaлeриje ћe бити oтвoрeнe oд 12 дo 17 сaти, oсим нeдeљoм. Пoсeтиoци мoрajу дa нoсe мaскe свe врeмe бoрaвкa у гaлeриjским прoстoримa, a дeзифицeнси ћe бити у њимa oбeзбeђeни. Брoj пoсeтилaцa у прoстoру ћe бити oгрaничeн и бићe пoтрeбнo пoштoвaти физичкo рaстojaњe oд двa мeтрa.

Loading...