ПОЧЕТАК ИЗЛАГАЧКЕ СЕЗОНЕ 2021. У КУЛТУРНОМ ЦЕНТРУ БЕОГРАДА

28.01.2021-04.03.2021, 12:00-20:00

ПОЧЕТАК ИЗЛАГАЧКЕ СЕЗОНЕ 2021. У КУЛТУРНОМ ЦЕНТРУ БЕОГРАДА
28.1.2021 – 4.3.2021.

BELGRADE RAW представља RAW PERSPECTIVES Јелена Николић • Предраг Ђулинац • Стефан Јовановић
КРИТИЧАРИ СУ ИЗАБРАЛИ 2021: УЛИЦА! ГРАФИТИ СЦЕНА ИЗ БЛОКОВА
ФЕМКАЊЕ: Простори заједништва Бојана С. Кнежевић • Катарина Петровић
ОКО КИНА / Филмски костим, Омаж редитељима Горану Марковићу и Срдану Голубовићу

Услед тренутних епидемиолошких околности неће бити приређено званично отварање, већ ће изложбe бити отворенe за публику од четвртка, 28. јануара у 12:00.
Радно време галерија је сваког дана, осим недељом и током празника, од 12:00 до 18:00.
Број посетилаца је ограничен на највише десет особа у галерији. Апелујемо на све посетиоце да буду одговорни према себи и другима и поштују све мере заштите, као што су ношење заштитних маски, одржавање безбедне раздаљине и што чешће коришћење дезинфекционих средстава.
Културни центар Београда наставља да прати ситуацију и благовремено обавештава публику о евентуалним изменама у програму.

Галерија Артгет | 20. година
Трг републике 5/I
BELGRADE RAW
представља
RAW PERSPECTIVES
Јелена Николић • Предраг Ђулинац • Стефан Јовановић

Специјализована фотографска Галерија Артгет Културног центра Београда почиње своју 20. сезону. У години јубилеја програм чини по једна изложба коју конципирају и реализују уметнички директори и директорке у претходној деценији Галерије.
Прву у овом низу је изложба Raw Perspectives коју приређује сада једанаесточлани фотографски колектив Belgrade Raw, колективни уметнички директор(ат) Галерије у 2013. години.

Raw Perspectives овде нуди погледе троје аутора: Јелене Николић, Предрага Ђулинца и Стефана Јовановића. Иако нико од њих троје себе не би назвао или не назива фотографом, сво троје користе медиј фотографије као неку врсту луфта, генератора архива и средство визуелног бележења средине у којој се налазе и која их окружује. Сами чланови колектива Belgrade Raw имају сличан приступ у креирању архива из ког се читају друштвено-политичке околности, свакодневница и њене промене.

Мотивација за рад код Предрага, Јелене и Стефана варира између жеље за документовањем, изучавањем ликовних елемената, бележењем, на изглед, неприпадајућих тренутака у простору до просте жеље за неком врстом вентилирања можданих активности.

Појединачно, свако од њих троје имају јединствену интерну логику при одабиру мотива, или боље при одабиру тренутака који ће забележити. Међутим, при здруживању њихових архива, примећује се изједначавање асоцијативних мрежа и губљење идеје о ауторству. Постаје непрепознатљиво ко је аутор које фотографије. Постаје небитно ко је аутор које фотографије. Постаје јасно како једна генерација детектује кроз исто око своје окружење и све што оно носи.

Из текста „Belgrade Raw: Raw Perspectives“ Душана Савића

Више о ауторима и селекторима можете прочитати овде.
……………………………

Ликовна галерија
Кнез Михаилова 6
КРИТИЧАРИ СУ ИЗАБРАЛИ 2021:  УЛИЦА! ГРАФИТИ СЦЕНА ИЗ БЛОКОВА
Кустоскиња: Драгана Ковачић

Заједнички рад под називом УЛИЦА! осмишљен је као jam акција графити цртача Hope-a, Cash-a, Junk-a и њихових гостију Sub Zero-а и Abs-а који долазе из поткулутурног миљеа новобеоградских блокова. Представници су две генерације графити цртача који на овом простору непрекидно делују од средине осамдесетих година двадесетог века. Идентитет ове групе одређен је блоковима који су од свога настанка били обележени као „алтернативна картографија града“,  а затим додатно гетоизирани током деведестих година прошлог века. Блокови су суштински предуслов и неодвојиви супстрат њихове праксе и одређују особени начин њиховог цртања, стратегију и поље деловања.
Пракса Hope-a, Cash-a, Junk-a, Sub Zero-а, Abs-а и других цртача очувана је као андерграунд и алтернативна. Њихови радови настају у латентној тензији између легалног и нелегалног, са упориштем у изворној култури хип хопа.
Рад графити цртача у престижном београдском изложбеном простору изведен је у реалном времену, као непредвидљиви перформанс у коме сама акција представља поруку.
Значење Галерије КЦБ-а се редефинише од ексклузивног према инклузивном, тако да  галеријски простор постаје интегрални део улице. Циљ је да се укине граница или конвенционално схватање институционалног и ванинституционалног простора као пресудног за поимање ликовног рада, те да се укаже на позицију посматрача као активног учесника у формирању значења визуелних садржаја.
Овом презентацијом се повезују два супротна дела града, предграђе и центар, поткултура и званична култура.
У циклусу Критичари су изабрали – традиционалној изложби која се као рецепција критичара савремене визуелне уметности у Ликовној галерији континуирано организује од  1967 – Драгана Ковачић,  лауреат Награде Лазар Трифуновић за 2018, историчарка уметност приредила  је актуелну изложбу  за 2021.

Више о ауторима и селекторима можете прочитати овде.
……………………………….

Галерија Podroom
Трг републике 5/-1
ФЕМКАЊЕ: Простори заједништва
Бојана С. Кнежевић, Катарина Петровић

Први пут Фемкање приређује изложбу у Београду, у галерији Podroom, чије издање ће бити посвећено теми коју је и Културни центар Београда поставио као тематски концептуални оквир за 2021. годину – Простори заједништва. Овој теми Фемкање ће као и у претходним својим радовима, приступити кроз фокус на звук и комуникацију.
Фемкање – Простори заједништва реализује се кроз offline поставку, коју чини 18-канална звучна инсталација у простору галерије сачињена од архивског материјала и online поставку односно базу података звучних интервенција савремених уметница и уметника из Србије, земаља бивше Југославије, Европе и шире.
www.femkanje.com
https://femkanje.sounder.fm
https://podcasts.apple.com/nl/podcast/femkanje/id1547349232

Више о Фемкању можете прочитати овде.
……………………………….

Филмска галерија (фоаје ДКЦ-а)
Коларчева 6
ОКО КИНА / Филмски костим
Омаж редитељима Горану Марковићу и Срдану Голубовићу
Љиљана Петровић, костимограф

Изложба ОКО КИНА конципирана је као скуп костимографских радова, фрагмената, ликовних скица, фотографија и представља аутентично сведочанство и допуну рецепцији филмског костима, који као документарни наративи приповедају о градацији стваралачког процеса и различитим костимографским поступцима, што дају оригиналност и коначно обликовано дело – филм. Седме уметности нема без костима који одсликавају прохујала времена, креације надахнуте измишљеним световима, али и једноставне, упечатљиве одеће која представља непогрешиво огледало духа времена и живота којим се бави одређена филмска прича.

ЉИЉАНА ПЕТРОВИЋ, костимограф
Аутор костимографије за бројне игране филмове: Отац, Кругови, Фалсификатор, My beautiful country, Клопка, Апсолутних сто, Мали свет, Муње, Кад порастем бићу Кенгур, Турнеја, Нож …; за серију Беса 2, бројне ТВ драме, краткометражне, анимиране и играно-анимиране филмове, као и за више од 350 реализованих пројеката у адвертајзингу (рекламе, музички спотови).
Аутор костимографије за више од 150 позоришних представа готово свих водећих позоришта у Београду и националних позоришних кућа Србије.
Активно излаже у земљи и иностранству, а њени радови се налазе у бројним колекцијама: New Drama Center, Блумингтон (САД), Музеј Лапидариум у Новиграду (Хрватска), Факултет драмских уметности у Београду итд.

Више о изложби можете прочитати овде.

Loading...