Klavirski duo VD čine pijanistkinje Violeta Šarenac i Dragana Dimić, profesorke na katedri za klavir Filološko-umetničkog fakulteta u Kragujevcu. Gost koncerta biće kontratenor Bojan Bulatović. VD duo je osnovan 2013. godine. Kompozitor Zoran Hristić posvetio je duu tri dela za klavir četvororučno: Adađo, Oj, Moravo i Rufurija (koje ćemo ovom prilikom čuti).
Kulturni događaji se održavaju uz propisane epidemiološke mere za suzbijanje širenja virusa COVID-19, te je broj mesta za publiku u Galeriji Artget ograničen na 20. Molimo Vas da svoje mesto rezervišete prijavom (naglasiti za koji koncert) na e-mail adresu damjana.njegic@kcb.rs ili telefonom na 011 2622 058. Prijavljivanje je moguće do dana koncerta u 12 sati ili dok se mesta ne popune.
Tokom nedelje, snimak dela koncerta će biti objavljen na YouTube kanalu Kulturnog centra Beograda i dostupan svima koji nisu uspeli da prisustvuju događaju.
Program:
Johan Sebastijan Bah
Jesus bleibet meine Freureu
iz Kantate Herz und Mund und Tat und Leben, BWV 147
Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit
iz Kantate Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit, BWV 106
Korlani preludijum Alle Menschen mussen sterben, BWV 643
Esurientes implevit bonis, arija za alt iz Magnifikata, BWV 243/9
Vinćenco Belini
Vaga luna che inargenti, pesma za glas i klavir
Georgij Sviridov
Izbor iz Svite Mećava: muzička ilustracija priče A. Puškina
(transkripcija za klavir četvororučno)
Trojka
Valcer
Romansa
Pastorala
Vojnički marš
Venčanje
Zimski put
Zoran Hristić
Godine koje teku, za klavir (premijera)
Rufurija, za klavir četvororučno
Biografije:
Dragana Dimić je sa 15 godina upisala Fakultet muzičke umetnosti u Skoplju kao najmlađi student do tada u klasi prof. Jasmine Čakar. Kao najuspešnija na klavirskom odseku, dva puta je nastupala sa simfonijskim orkestrom u Svečanoj sali Teatar Centra (Skoplje). U dva navrata je sarađivala sa dirigentom Fimčom Muratovskim izvodeći Betovenov klavirski koncert br.3 i Šumanov koncert u a-molu. Kao solista učestvovala je i na muzičkom festivalu Ohridsko leto. Pedagoški rad započinje 1990. godine u MŠ dr Miloje Milojević, gde ostvaruje izuzetne rezultate na osnovu kojih često biva pozivana za člana žirija pijanističkih takmičenja. Nastupa kao solista i član klavirskog VD dua. Nastupala je u Parizu (Kulturni Centar Srbije), Beču, Skoplju, Novom Sadu, Užicu, Kragujevcu, Kraljevu, Aranđelovcu, Čačku, Kruševcu i u Beogradu u salama kao što su Galerija ARTGET, SKC, Galerija SANU, Skupština grada i druge. Tokom 2014. i 2015. godine održala je niz solističkih koncerata pod nazivom Srpski kompozitori klaviru na dar. Na Filološko-umetničkom fakultetu u Kragujevcu je zaposlena kao redovni profesor na katedri za klavir i ostvarila je značajne rezultate sa studentima koji su osvojili brojne prve i nagrade laureata na međunarodnim takmičenjima.
Violeta Šarenac je srednje muzičko obrazovanje završila u školi dr Miloje Milojević u Kragujevcu u klasi prof. Valerija Sigaljevića. Studije klavira je upisala 1979. godine u Beogradu u klasi prof. Andreje Pregera, a diplomirala je u klasi prof. Nevene Popović. Postdiplomske studije završila je u klasi prof. Darinke Mihajlović 1987. godine. Pedagoškim radom počela je da se bavi 1982. godine kao profesor u MŠ dr Miloje Milojević u Kragujevcu. Od 2002. godine zasniva radni odnos na FILUM-u (Filološko-umetnički fakultet) u Kragujevcu, na klavirskoj katedri, predmet klavirska muzika. Od 2009. godine je docent na pomenutoj katedri za predmet klavirska muzika i poznavanje klavirske literature, a od 2017. godine je vanredni profesor na istom fakultetu. Održala je niz solističkih koncerta u značajnim salama Srbije. Violeta Šarenac je posvećena istraživanju različitih tema iz oblasti pijanizma i pijanističke pedagogije. U teorijsko umetničkom radu ostvarila je, između ostalog, visoko ocenjena predavanja: Mocart u delima klavirske muzika – interpretacija pijanistkinje Nataše Veljković, Stoleće uz muziku – Život i rad pijaniste Andreje Pregera, ’Umetnik kroz prizmu međunarodnih konkursa – takmičarska iskustva pijaniste Vladimira Miloševića’. Bila je član različitih kamernih ansambala. Posebno je zapažena njena umetnička aktivnost u kvartetu Kontrasti, a od 2013. godine je član klavirskog dua sa pijanistkinjom Draganom Dimić – VD duo. Kompozitor Zoran Hristić je ovom duu posvetio tri dela za klavir četvororučno Adađo, Oj Moravo i Rufurija.
Bojan Bulatović (kontratenor) je završio osnovno i srednje muzičko obrazovanje u MŠ Kosta Manojlović u Zemunu, odsek za klavir u klasi prof. Tanje Jablanović, i odsek solo pevanja u klasi prof. mr Marine Trajković Bidžovski. Diplomirao je 2009. godine na odseku za solo pevanje Filološko-umetničkog fakulteta u Kragujevcu, u klasi prof. mr Marine Trajković Bidžovski. Dobitnik je stipendije fondacije Davis Peace Project iz Njujorka za majstorski kurs u Šarošpotoku, kao jedan od dvoje stipendista iz Srbije. Debitovao je u junu 2013. godine u Perslovoj operi Dido i Enej u Narodnom pozorištu u Beogradu, a iste godine debitovao je i u Beču u Hendlovoj operi Kserks u VHS Polikolež teatar. Avgusta 2017. godine je snimio trajne zapise Hendlove opere Orlando pod vođstvom maestra Predraga Goste i svetski poznatog kontralta Marijane Mijanović, kao i 7 kantata Ditriha Buksetehudea – Membra Jesu nostri. Tokom 2018. godine održao je solističke koncerte u Beogradu, Kraljevu, Vrnjačkoj Banji i Kragujevcu, kao i u Parizu, u Kulturnom centru Srbije i u Beču u Crkvi Sv. Petra i u okviru manifestacije Dani srpske kulture. Od 2007. godine radi kao profesor solo pevanja u MŠ dr Miloje Milojević u Kragujevcu.