Soft crime , други део

15.12.2008-31.12, 18:09.
blank-image

Изложба скулптура Здравка Јоксимовића

Шишање, бријање, рад Здравка Јоксимовића
Изложба којом се уједно и завршава програм Ликовне галерије за ову годину представиће најновије радове београдског вајара средње генерације Здравка Јоксимовића. Током своје већ дугогодишње веома богате и плодне каријере, започете крајем осамдесетих, Јоксимовић је реализовао радове базиране на истраживању чистих пластичких и конкретних вредности материјала, облика и простора, нудећи један нов сензибилитет у скулптури.
Настављајући цикулус такозваних телесних комада у фокусу уметниковог интересовања и овог пута остаје промишљање инспиративног поља комплексности физичке појавности тела.

…Оно што се може у први мах уочити у најновијој серији скулптура Здравка Јоксимовића је да он све више развија приврженост специфичним дуализмима сопствене скулпторске феноменологије. У првом реду то је већ уобичајена подела на „озбиљне“ радове који су резултат готово класичне вештине моделовања али такодје и једног конструктивистичког импулса; и на „неозбиљне“ радове, односно Јоксимовићеве карактеристичне „зезалице“ у виду брзих и довитљивих колажа/асемблажа и конструкција од реадy-маде елемената.

Значење ових радова нити је у конвенционалној симболици (која би куцала на врата ако бисмо на пример његову скулптуру Деликатес описали као „деформисани фрагмент тела натакнут на оштро метално ренде“), нити је у некој самодовољној формализацији скулпторских проблема, већ у самом животу који је и инспирација и контекст употребе предмета у Јоксимовићевој уметности. Оне се појављују на основу искустава болничких чекаоница, столарских радионица, берберница или просто оне креативне доколице која „прави“ сир у мишоловци замењује рупичастом коцком за бацање као у раду Знам како! Унутарња типологија његовог скулпторског опуса, као, све је извесније, најцеловитијег и најоригиналнијег опуса у савременој српској скулптури, показује да је Јоксимовић самосвестан онолико колико је самоироничан, занатлија онолико колико је концептуалац, помирен са светом око себе онолико колико је један од најкреативнијих уметника данас.
( из текста Бранислава Димитријевића, Све је управо тако како треба да буде)

 

Loading...