50.OS: Okolnost, Želimir Žilnik

02.10.2009-15.11, 11:25.
blank-image

Film Stara škola kapitalizma se prikazuje u bioskopskoj sali Muzeja svakog dana, sem ponedeljkom, u tri tremina: 11h, 14h, 17h

Stara škola kapitalizma, 2009, igrano-dokumentarni film, DV + HDV, 122’
Scenario i režija: Želimir Žilnik
Kamera: Miodrag Milošević
Montaža: Vuk Vukmirović
Producent: Sarita Matijević
Produkcija: Playground produkcija, Novi Sad

Dosije stečajna masa – slučaj ŠINVOZ, 2009, TV serijal, emisija 1
Projektni tim:
Autor serijala – vođa istraživačkog tima: Dragan Gmizić
Novinar – istraživač: Dragan Kolarov
Snimatelji: Marko Cvejić, Saša Srećković
Montažeri: Čaba Polgar, Vuk Vukmirović
Organizator: Petar Čehov
Reditelj: Želimir Žilnik
Producent: Sarita Matijević

Želimir Žilnik (1942, živi i radi u Novom Sadu), autor brojnih igranih i dokumentarnih filmova, jedan od začetnika žanra doku-drama, nagrađivan na internacionalnim filmskim festivalima. Od samog starta profesionalnog rada na filmu, okrenut savremenim temama, koje uključuju društvenu, političku i ekonomsku kritiku svakodnevice (Žurnal o omladini na selu, zimi (1967), Nezaposleni ljudi (1968) i Lipanjska gibanja (1968)). Studentske demonstracije 1968. godine, tema su i Žilnikovog prvog igranog filma Rani radovi (1969) nagrađenog Zlatnim medvedom na Berlinskom filmskom festivalu. Nakon problema sa cenzurom u Jugoslaviji, te zaustavljanja rada na narednom igranom filmu Sloboda ili strip (1972) takođe u produkciji „Neoplanta filma“, Žilnik sredinu sedamdesetih godina provodi u Nemačkoj, radeći za nezavisnu filmsku industriju.

Po povratku u zemlju osamdesetih godina režira seriju dobro primljenih televizijskih doku-drama (Bruklin Gusinje, Stara mašina i dr.) koje u fokusu imaju nagoveštaj nadolazećih nacionalističkih tenzija te raspad Jugoslavije. Tokom devedesetih, u nezavisnim filmskim i medijskim produkcijama realizuje niz igranih i dokumentarnih filmova na temu kataklizme na Balkanu (Tito po drugi put među Srbima, Marble Ass, Do jaja, Kud plovi ovaj brod i dr.).

Slom sistema vrednosti u post-tranzicijskim zemljama Centralne i Istočne Evrope, problemi izbeglištva i migracija u novonastalim okolnostima «proširene Evrope», okvir su tekućeg tematskog ciklusa započetog filmovima Tvrđava Evropa (2000), Kenedi se vraća kući (2003), Gde je Kenedi bio dve godine? (2005), Evropa preko plota (2005), Dunavska sapunska opera (2006) i Kenedi se ženi (2007).

www.zelimirzilnik.net

Loading...