У овом новом медију изражавања уметник у покретним сликама оживљава познате теме урбаног пејзажа из својих цртежа, слика и колажа, бавећи се истим мотивима кошаркашких и тениских терена на Калемегдану, стене на Стражевици, базеном..
СУБОТА, 25. ДЕЦЕМБАР у 12.00: СУСРЕТ СА БОЈАНОМ БЕМОМ – учествују уметник и Ђорђе Арамбашић, директор фотографије у видео радовима.
У амбијенту изложбе са сликарем Бојаном Бемом и сниматељем Ђорђем Арамбашићем водиће се разговор о естетском искуству модернизма и постмодернизма у цртежима, сликама и колажима овог нашег познатог уметника и актуелним видео радовима који представљају истраживање нових могућности манипулације сликом, граничних односа артифицијелног и аутентичног, насликаних слика и снимљених слика… Уметнички директор пројекта Ђорђе Арамбашић ће говорити о томе колико је стваралаштво Бојана Бема у класичним дисциплинама било инспиративно за њега као сниматеља видео радова и демонстрираће поступак постпродукције „слика“ снимљених на терену и уметничких дела, аплицирања електронске слике аудио ефекате, анимацију и сл.
Разговор се води уз презентацију видео материјала.
На изложби у Ликовној галерији Културног центра Београда угледни сликар Бојан Бем премијерно београдској публици представља своје видео радове. У овом новом медију изражавања уметник у покретним сликама оживљава познате теме урбаног пејзажа из својих цртежа, слика и колажа, бавећи се истим мотивима кошаркашких и тениских терена на Калемегдану, стене на Стражевици, базеном… У три видео рада, од којих сваки траје 4-5 минута, у сликама које је забележила камера ухваћене су ефектне визуелне и аудио секвенце призора у различитим фазама дана, присуство светлости и сенке у њима, атмосфере која се мења кад пада киша по базену, сија сунце, спушта се сутон и ноћ осваја екран, или, промени светло-тамни регистар композиције спортских терена кад их прелети птица или лопта, чији упад на терен и успорени ритам кретања прати будно око кемере.
Пишући о старим и новим радовима Бојана Бема у есеју у каталогу, Јасмина Чубрило, у завршници текста, скреће пажњу на важан визуелни моменат ауторског приступа:
..Бемови призори генерално изводе тензију некретања и кретања, ’заглављени’ су у амбиваленцији истовремене ’буке’ и ’тишине’, фабулизовања призора и немог призора. Коначно, ако су цртежи, слике и колажи припадали корпусу постмодернистичке (ре)апропријације естетског искуства модернизма, онда ови видео радови представљају истраживање нових могућности манипулације сликом, те граничних односа артифицијелног и аутентичног, сликаних слика и снимљених слика, уметности према ’реалитy еффецт’ сликама, и у том смислу репрезентују једну доста ексцентричну позицију у односу на савремене уметничке праксе.
Директор фотографије пројекта је Ђорђе Арамбашић.
Бојан Бем (Београд, 1936) је дипломирао 1962. на Филозофском факултету у Београду, на Групи за историју уметност.
Од средине шездесетих година излагао је на бројним самосталним изложбама у Београду, Новом Саду, Венецији, Дубровнику, Љубљани, Копру, Сарајеву, Паризу, Марибору, Копру итд., и на групним изложбама у земљи и иностранству. Добитник је значајних награда: на Плавом салону у Задру, 1970, ВИИИ Јесењем салону у Бања Луци 1977, X Меморијалу Надежде Петровић у Чачку 1978, Награде СИЗ културе Београда 1991, и признања Изложба месеца, Студија Б 1990., и 1995. за изложбу у Салону МСУ, и у Галерији Дома омладине.