ДАНИ КЊИГЕ И ФИЛМА, 2. дан

13.12.2011, 16:36.
blank-image

Сведоци смо, у филми ГОМОРА (18.00) како КАМОРА , као злоћудно ткиво људског ума, разара, присваја и употребљава све око себе да би извукла наумљену корист. И – нема лека. И нема спаса. Они су свугде и у свему, а Гароне и Савијано показују механизме мафијашког деловања и размишљања.

уторак, 13.децембар
18.00 ГОМОРА (Италија) 137 мин; режија: Матео Гароне
(Гоморра)
сценарио по роману Роберта Савијана
улоге: Тони Сервило, Ђанфелиће Импарато, Салваторе Канталупо

“Гомора” – ма колико то опако звучало – мекана је реч за дефинисање онога што видимо и спознајемо у Гаронеовом филму и Савијановом роману. А то је напуљска мафија у готово документарној аутентичности што значи да је играна струкутра достигла оно најтеже – апсолутну једноставност и уверљивост. Сведоци смо како КАМОРА , као злоћудно ткиво људског ума, разара, присваја и употребљава све око себе да би извукла наумљену корист. И – нема лека. И нема спаса. Они су свугде и у свему, а Гароне и Савијано показују механизме мафијашког деловања и размишљања. Фасцинира поједностављеност као врхунац савршене организације и хијерархије, а с друге стране, на делу је зверска селективност базирана на инстинкту интереса и нагона за преживљавањем. Око тога се простире немоћ свакодневног човека. Систем је већ нешто друго.

 

20.30 МИЛЕНИЈУМ 2: ДЕВОЈЧИЦА КОЈА СЕ ИГРАЛА ВАТРОМ; 129 мин; режија: Даниел Алфредсон
(Шведска/Данска/Немачка)
(Flickan som lekte med elden)
сценарио по роману Стига Лашона
улоге: Номи Рапас, Микаел Никвист, Лена Ендре

Лизбет Саландер враћа се у Шведску након што је провела годину дана у иностранству. Али, непосредно пред објављивање велике репортаже о трафикингу, новинар и његова девојка пронађени су мртви у свом стану. На оружју којим је убиство почињено налазе се отисци Лизбет Саландер. Полиција објављује потерницу за Саландеровом и потрага почиње. Микаел Блумквист, Лизбетин сарадник, доживљава шок када чује да је његова партнерка оптужена за убиство новинара. Знајући колико је Саландерова жестока када је у опасности, жели да је нађе пре него што то пође за руком некоме другом. У тој потрази откриће се детаљи из Лизбетине прошлости.

Loading...