Biti mlad i talentovan u Srbiji devedesetih godina prošlog veka značilo je spakovati kofere i otići. Goran Basarić je upravo to i uradio pošto je kupio dnevne novine za par milijardi dinara.
GRADSKA PASTORALA
Specijalizovana fotografska galerija Artget Kulturnog centra Beograda nastavlja obeležavanje svoje 10. godine rada izložbama u izboru njenih dosadašnjih umetničkih direktora.
Goranka Matić, umetnička direktorka Galerije Artget u sezoni 2005–2006, nas vodi na jedno realistično „putovanje“ izložbom Gradska pastorala autora Gorana Basarića.
Biti mlad i talentovan u Srbiji devedesetih godina prošlog veka značilo je spakovati kofere i otići. Goran Basarić je upravo to i uradio pošto je kupio dnevne novine za par milijardi dinara.
Dok sam radila u nedeljniku Vreme, Goran mi je početkom devedesetih donosio slike sa opozicionih uličnih protesta, kulturnih manifestacija, a jednog dana sam od njega dobila nekoliko panoramskih fotografija iz Skupštine Srbije. U to vreme skoro svi smo snimali s crno-belim filmom. I njegove fotografije bi bile takve da nisu izgledale kao da su iz nekog arhiva, isto kao što je i tadašnja zvanična politika delovala kao arhivska, tek sa začecima opozicije koja je, još uvek mlada i mala, sedela u zadnjim skupštinskim redovima.
Goran je sa Ljiljom otišao u Kanadu, odakle su mi, potom i sa novim članom familije Filipom, slali i-mejlom novogodišnje crno-bele panoramske čestitke – nestvarne slike Vankuvera u kome žive. Iz prepiske i susreta znala sam da naporno rade, ali i da su zadovoljni.
Posle višečasovnog posla u foto-studiju sa savremenim aparatima i kompjuterima, izlazak sa „horizontom“ u park bio je odmak od posla, povratak u fotografsku mladost razvijanja filma, drugačijeg načina mišljenja pri snimanju, iščekivanja onoga što si snimio i radost zbog stvaranja tog nečeg drugog a svog što živiš u slobodno vreme.
Goran se u tome nije upecao na prvu loptu: kod njega nema sladunjavih prizora prelepih predela neverovatnog kolorita. Umesto toga, on gradi obimnu studiju dokolice u jednom velikom i ozbiljnom gradu, u kojem njegovi novi sugrađani i on uspevaju da od javnih prostora stvore oaze privatnosti i opuštanja od (svako)dnevnih briga.
Goranka Matić
Goran Basarić (Pančevo, 1962) se fotografijom bavi od 1977. godine. Diplomirao je filmsku i TV kameru na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, gde su mu profesori fotografije bili Branibor Debeljković i Milan Miletin. Po zaavršetku studija radio je kao fotograf i urednik fotografije za časopis New Moment i kao asistent na FDU (1992–1994). Od 1994. živi u Vankuveru (Kanada), gde radi kao direktor fotografije.