Синиша Илић и Тина Гверовић: НЕИЗВЕСНЕ АДАПТАЦИЈЕ, инсталација-амбијент

17.03.2011-03.04, 18:14.
blank-image

Простор изложбе испуњавају радови у форматима видеа, објекта, текста и цртежа.

У оквиру изложбе Тине Гверовић и Синише Илића Неизвесне адаптације, у суботу 2. априла у 12 сати је организован јавни дијалог уметника Синише Илића и кустоскиње Јелене Весић. Овај разговор у форми вођења кроз изложбу осмишљен је с намером да се публици представи концепт самог пројекта/изложбе у коме су учествовали подједнако уметници и кустоскиња, да се објасне тематска определења уметника и улога кустоса у савременој уметничкој пракси. Кроз демистификацију уметничког и кустоског рада, наизменични говор кустоса и уметника послужио је да се реконструише реално кретање аутора кроз рад у галерији током припрема и поставке изложбе у простору галерије, да се кроз „студијску посету кустоса“ у овом случају објасне другачије форме кустоског рада.

**********************************

Пратећи програм изложбе: КЦБ радионица (за ученике средњих школа); радионицу води уметница Ана Недељковић

У оквиру изложбе Тине Гверовић и Синише Илића Неизвесне адаптације, која је постављена у Ликовној галерији КЦБ-а, у суботу 26. марта биће организована радионица за ученике средњих школа коју води уметница Ана Недељковић. Ово је трећа у низу радионица које КЦБ организује с намером да младима приближи савремену уметност кроз креативно размишљање и стварање. Радионице се састоје из представљања изложбе и практичног рада учесника. На овој радионици учествоваће и Јелена Весић, гошћа на пројекту Неизвесне адаптације, која ће учесницима објаснити концепт самог пројекта, своју улогу као кустоса и, шире, улогу кустоса у савременој уметничкој пракси.

******************

Неизвесне адаптације је пројекат који представља наставак заједничких радова двоје уметника, фокусираних на различита, нестабилна и не сасвим дефинисана могућа стања катастрофе. Они не проблематизују катастрофу као драматичан рез, утопистичко или романтичарско обећање катарзе, које најављује могућност новог друштвеног простора, већ као простор свакодневице, онај који је већ око нас, онај у којем јесмо, у којем увелико живимо и радимо – комплексан, неорганизован, дезоријентишући, са и без трагова дефинисаних смерница и референци. Катастрофа коју приказују је политичка, еколошка, друштвена, лична и емотивна.

Гверовић и Илић се фокусирају на производњу и презентацију различитих садржаја који нису уједињени у кристално јасну и сасвим синхронизовану целину, нити компактну ‘поруку’. Простор изложбе испуњавају радови у форматима видеа, објекта, текста и цртежа. Галерија је подељена у мање просторне целине, које заједно стварају утисак лавиринта у којем наилазимо на серије или појединачне радове. Ходници и нише сугеришу дезоријентацију и радове који нису увек јасно одвојени. Сваку целину испуњава други елемент, други рад на изложби, било да је реч о слајд пројекцији, цртежу или звуку. Унутар лавиринта видимо трагове рушевина. Поједини сегменти изложбе указују на археологију недавне прошлости, док други нуде полазне тачке за могућу будућу археологију.
Гошћа на пројекту: Јелена Весић

Текст у каталогу изложбе НЕИЗВЕСНЕ АДАПТАЦИЈЕ – Јелена Весић

Тина Гверовић (Загреб, 1975, живи и ради у Загребу и Лондону) је дипломирала сликарство на Академији ликовних умјетности у Загребу, постдипломске студије завршила на Јан ван Еyцк Академији (Маастрицхт, 2000). Тренутно је на Докторском студију на Миддлесеx универзитету у Лондону. Ради у медију инсталације који укључује звук, зидне цртеже, слике на платну, видео и текст. Такође, излаже слике и цртеже независно од осталих медија.
Самосталне изложбе: 2010: Неупоредивости/Формирање Сумњивог стања (са С. Илићем), галерија Нова, Загреб; 2009: Група која не нестаје, Ленбацххаус Кубус, Минхен; 2008: Цонстант травеллер, БОП галерија, Загреб; 2007: Тхе Висит, Мирослав Краљевић, Загреб; На први поглед, галерија Блицкенсдорфф, Берлин; 2006: Спиес анд Субјецтс, Нотице галерија, Лондон; 2005: Wаyс Оут, Медиа Арт Центре, Сеаттле; 2004: Шест соба, Умјетничка галерија, Дубровник; Дневник утапљања, ПМ галерија, Загреб. Групне изложбе: 2010: Инфините Еxпосуре, за Еxтерриторy Тел Авив, Израел/Ларнаца, Кипар; 2009; Цроатиан Цонтемпорарy Арт – Ноw ор Невер, МУУ и ФАФА галерије, Хелсинки; 2007: Цроатиан Цонтемпорарy Арт, Лалит Кала, Неw Делхи; Гроунд лост, Форум Стадтпарк, Грац; 2006: Хере анд ноw, пресент бут нот цонцрете’, Модерна Галерија, Љубљана; 2005; Цонтинентал Бреакфаст, Модерна Галерија, Марибор; Линеар Струцтурес, Рига Галлерy, Рига; 2004: ев+а Лимерицк Цитy галерија, Лимерицк. Награде: Габриелле Паркер (2008), Радослав Путар (2006), Сиеменс (2006), Артс Линк (2006), ХДЛУ за младог умјетника (2005), Арт Цоунцил Енгланд (2002), УНЕСЦО (1998).
хттп://тинагверовиц.блогспот.цом
Синиша Илић (Београд, 1977, живи и ради на релацији Београд-Загреб) је дипломирао и магистрирао сликарство на Факултету ликовних уметности у Београду. Ради у пољу ликовних и извођачких уметности. У радовима деконструише друштвене феномене и механизме попут облика рада, насиља у друштву, концепата едукације. Радови су често оријентисани ка тимском самоорганизованом раду и сарадничким пројектима са ауторима из различитих уметничких поља, визулених уметности, али и теорије, позоришта, извођачких уметности. Коаутор пројекта Пустиња слике. Један од оснивача и члан уредништва ТкХ (Теорија која Хода) платформе из Београда од 2001. Резиденцијални боравци: ИСЦП-Њујорк, Култур Контакт-Беч и Сцхлосс Солитуде-Штутгарт.
Изложбе: 2011: Невер тхат’с wхен, Опен спаце, Беч; 2010: Но Ифс. Но Бутс, ДЕПО, Истанбул; 2010: Неупоредивости/Формирање Сумњивог стања (са Т. Гверовић), галерија Нова, Загреб; То сам што јесам, Чачак; 2009: Последице, Салон Музеја савремена уметности, Београд; Тхе Лаw оф Цапитал: Хисториес оф Оппрессион, Месни музеј, Љубљана; Деар Цоунтрyмен анд Wоман, Галлерy МЦ, Њујорк, САД; 2008: Салон оф Револутион, ХДЛУ, Загреб; Беyонд Тхеорy, WУК Кунстхалле Еxнергассе, Беч, СУСХИ галерија, Сан Диего.
хттп://синисаилиц.блогспот.цом

****************************

Loading...