Пројекат Пејзажи у суседству – Ресиденцy Унлимитед, Њујорк у сарадњи са Културним центром Београда
На изложби Пејзажи у суседству своје видео радове, филмове, цртеже, слике и инсталације излаже 8 уметника из земаља које су некад чиниле центре јединственог југословенског културног простора: Рената Пољак из Хрватске, Сташ Клајндинст & Себастијан Лебан из Словеније, Сандра Дукић из Републике Српске, БиХ, Ивана Ивковић из Србије, Нита Деда и Јил Цитаку са Косова и Јелена Томашевић из Црне Горе. У делима ових уметника уочљив је врло јасан пресек између радова који су лирског карактера и баве се приватном сфером, и оних који су више социо-политички ангажовани. У оба случаја очигледно је да већина уметника користи цртеж или видео као визуелно решење за креирање сопствених наратива.
Идентификовати и извршити пресек савремене уметности са регије бивше Југославије је ризичан подухват јер може попримити различита значења у зависности са чије географске тачке се гледа. Као што Марија Тодорова тврди у својој књизи “Имагинарни Балкан”: “Проблем идентификације са регијом Балкана јесте подврста ширег проблема идентитета малих периферних нација.” Стога изложба Пејзажи у суседству, аутора Бошка Бошковића нема за циљ да направи пресек уметничке сцене са просотора бивше Југославије већ да повеже уметнике који су у протекле две године учествовали на резиденцијалном програму Ресиденцy Унлимитед у Њујорку на један кохерентан нацин. Овај изложбени подухват је спољашњи поглед на регионалну сцену јер уметници који су учествовали на програму нису били препоручени или одабрани од стране својих матица.
Аутор изложбе Бошко Бошковић је рођен у Београду. Основне студије и мастер историје уметности XX века је завршио на Сорбони у Паризу. Тренутно је на докторским студијама на Неw Yорк Университy, САД. Од 2004. живи и ради у Њујорку. Ради као програмски директор за Ресиденцy Унлимитед, у Њујорку чији је циљ да организује резиденцијалне боравке за интернационалне уметнике и кустосе. Кустос је више изложби, као што су Видео зонес, УQАМ Галерија, Монтреал, Еллие Кракоw, Цуцхифритос Галерија, Неw Yорк, Све то иде у рок службе, Сплаттерпоол Галерија, Неw Yорк, Монумент Мовемент, Центар за Фотографију, Неw Yорк, Нот со Дистант Меморy, Центер фор Цонтемпорарy Арт, Делаwаре, Поwер оф тхе Бранд, Музеј савремене уметности, Бања Лука, Бите А Буннy фор а Даy, Еxхибитион 211, Неw Yорк, Видео Интегратион, Белеф, Београд, Перформинг Бодy, Марина Абрамовиц, Спеед Арт Мусеум, Лоуисвилле. Радио је у Фелиx Гонзалез-Торрес Фондацији на ретроспективној изложби Специфиц Објецт Wитхоут Специфиц Форм. Док је био ко-директор чувене Сеан Келлy Галерије у Њујорку радио је са уметницима као што су Лос Царпинтерос, Илyа & Емилиа Кабаков, Марина Абрамовић и Јохан Гримонпрез.