КРИТИЧАРИ СУ ИЗАБРАЛИ 2013/АЗИЛ – Марина Марковић и Борис Шрибар

17.01.2013-22.01, 14:29.
blank-image

Изложба Критичари су изабрали 2013, према замисли Николе Дедића, представиће Марину Марковић и Бориса Шрибара.
Изложба Критичари су изабрали се више од четири деценије одржава у Ликовној галерији Културног центра Београда. Од 2001. године ова изложба је, у концепцијском смислу, модификована у ауторску изложбу лауреата награде „Лазар Трифуновић”, престижног признања за ликовну критику и критичко писање о савременој уметничкој сцени, које се од 1992. додељује у организацији Културног центра Београда.

Критичари су изабрали 2013, према замисли Николе Дедића, представиће Марину Марковић и Бориса Шрибара. Овај уметнички пар ће за време трајања изложбе користити галеријски простор као своје привремено боравиште. Они ће у периоду од 8. до 17. јануара (када је планирано отварање изложбе) живети у галерији без могућности да је напусте; уместо уметничког пројекта, уметничког „дела“, тј. материјалног рада у традиционалном смислу те речи, аутори „излажу“ себе, своје свакодневне активности, уметничку праксу, своју приватност, односно своју свакодневну егзистенцију. Овим гестом Марковић и Шрибар реинтерпретирају честу појаву у авангардним, неоавангардним и постмодерним уметничким праксама које почивају на извођењу интерактивног односа уметности, са једне стране, и самог живота, са друге. Марковић и Шрибар инсистирају на разлици између уметничког и свакодневног. Они верују у критички потенцијал уметности, који настаје стварањем разлике између уметности и живота, и то процесом његовог документовања. Уметност тако упућује на живот сâм, на чисту активност, праксу. У условима у којима је уметност као облик јавног говора и делања у потпуности маргинализована и обесмишљена, Марковић и Шрибар одбијају производњу уметности у традиционалном смислу и излажу „живот као такав“, стварајући од уметности неку врсту противјавне сфере.
Гест Марине Марковић и Бориса Шрибара свесно упућује на праксе попут покрета „Окупирај Вол стрит“ или данас више него актуелне студентске протесте – привремени боравак на и у одређеном простору постаје политички гест пар еxцелленце: одређени микрополитички простор се „осваја“, претвара у привремени простор „слободе“, својеврсни азил и тиме се формира нека врста симболичке и медијске видљивости; убрзо потом све нестаје, да би се сличан захват поново појавио на неком другом месту и у другом контексту.

Отварање изложбе је у четвртак, 17. јануара у 19 сати. Изложба ће бити отворена до уторка, 22. јануара.

Loading...