Filmski festival
Ponedeljak 10.11.
15.00 ŽIRAFADA (Francuska, Italija, Palestina) r: Rani Masala 85’
17.00 DOLAZIMO KAO PRIJATELJI (Francuska, Austrija) r: Hubert Sauper 110’
19.00 U POTRAZI ZA VIVIJAN MAJER (SAD) r: Čarli Siskel, Džon Maluf 84’
21.00 POVRATAK U HOMS (Sirija, Nemačka) r: Talal Derki 87’
23.00 NOĆNI RAZGOVORI: Šta je herojstvo danas?
15:00 ŽIRAFADA (Giraffada) Palestna, Francuska, Italija, Nemačka 2013. 85’
režija:Rani Masala
scenario: Gzavije Nemo, Rani Masala
fotografija: Manuel Teran
muzika: Benžamen Grospiron
uloge: Saleh Bakri, Lor d Klermon-Toner, Ahmad Bajatra, Muhamed Bakri, Rošdi Zem
nagrade: Frankfurt – nagrada Lukas za najbolje dete glumca (Ahmad Bajata)
Jasin je veterinar jedinog preostalog zoološkog vrta na palestinskoj Zapadnoj obali. On živi sam, sa svojim desetogodišnjim sinom Zijadom. Dečak je razvio posebnu vezu sa dve žirafe u zoološkom vrtu. Izgeda da je on jedini sa kim one mogu da komuniciraju. Posle bombardovanja tog regiona, muška žirafa umire. Rita, ženka, neće preživeti ako joj veterinar ne nađe novog partnera. Jedini zoo vrt koji možda ima odgovarajuću žirafu nalazi se u Tel Avivu.
17.00 DOLAZIMO KAO PRIJATELJI (We Come as Firends) Francuska, Austrija 2014. 110’
režija i scenario: Hubert Zauper
fotografija: Barni Brumfild, Hubert Zauper
muzika: Slim Tvig
nagrade: BERLIN – filmska nagrada za mir; SANDENS – specijalna nagrada žirija
VARŠAVA (Planeta, festival dokumentarnih filmova) – prva nagrada
Dok ratom rastrzan Južni Sudan traži priznanje nezavisnosti od svog severnog suseda i njihovog brutalnog predsednika Omara al-Bašira, mali avion kućne radinosti sleće iz Francuske. Pilot je oštrooki dokumentarista, Hubert Sauper. Kao leteća mašina, Sauper intuitivno zumira trazeći krupne planove i udaljava se trazeći objektivnu perspektivu, kormilareći šokantim i dubokoumnim uvidom u konture savremenog kolonijalizma. Kineska kompanija izvlači 300 000 barela nafte dnevno dok lokalno stanovništvo umire od trovanja vode izazvanog rafinerijom. Teksaški misionari su otvorili prodavnicu, podizući žičane ograde, prodajući električne biblije na solarni pogon i insistirajući na oblačenju razgolićenih seljana. Film nas susreće sa Sudancima razlicitih stavova i mišljenja, radnicima Ujedinjenih nacija, starešinom koji je protiv svoje volje prepisao 600 000 hektara komunalnog zemljista, kao i finansijerima Sudanskog investicionog samita koji stavlja u fokus fantazije stranaca – otvoreno podmukao plan u cilju posedovanja Afrike, milom ili silom.
19.00 U POTRAZI ZA VIVIJEN MAJER (Finding Vivian Maier) SAD, 2013. 84’
režija i scenario: Džon Maluf, Čarli Siskel
fotigrafija: Džon Maluf
muzika: Džej Ralf
nagrade: MAJAMI – velika nagrada žirija; PALM SPRINGS – nagrada “Džon Šlezinger”
Vivijan Majer (1926 – 2009) se bavila uličnom fotografijom u Njujorku. Iako je rođena u SAD, provela je veći deo mladosti u Francuskoj. Majerova se vratila u Ameriku 1951. gde je provela ostatak života kao dadilja i negovateljica. U svoje slobodno vreme upuštala se u umetnost fotografije. Svakodnevno fotografišući punih pet decenija, ostavila je preko sto hiljada negativa, većinom snimljenih u Čikagu i Njujorku. Vivijan Majer je kroz filmove kućne radinosti, snimke i kolekcije napravila jedan od najfascinantnijih portreta američkog načina života u drugoj polovini dvadesetog veka.
21.00 POVRATAK U HOMS (Return to Homs) Sirija, Nemačka 2013. 87’
režija i scenario: Talal Derki
fotografija: Osam al Homsi, Talal Derki, Kahtan Hasun, Orva Nirabia
pesme: Abdul Baset al- Sarut
nagrade: KRAKOV- srebrni rog za najbolji dugometražni dokumentarac, nagrada studentdkog žirija; SANDENS –velika nagrada žirija; SAN FRANCISKO – specijalno priznanje žirija
Snimljen u periodu od avgusta 2011. i avgusta 2013. godine, ovo je neverovatno intiman portret grupe mladih revolucionara u gradu Homsu, u zapadnoj Siriji. Oni sanjaju svoju državu oslobođenu od predsednika Bašara al-Asada i bore se za pravdu kroz mirovne demonstracije. Vojska postaje sve agresivnija i brutalnija i njihovo rodno mesto se transformiše u grad duhova, a oni postaju naoružani pobunjenici. Protagonisti filma su dva prijatelja: Baset, harizmatični devetnaestogodišnji golman reprezentacije čije revolucionarne pesme ga uzdižu na nivo glasa pobune i dvadesetčetvorogodišnji medijski aktivista i kamerman, Osama. Scene zabava demonstranata u inat režimu, pomeraju se u panično bekstvo civila ispred vojske, nakon čega slede sumorne bitke u napuštenom gradu i sve veći broj žrtava bliskih protagonistima. Basetove a kapela“ buntovne pesme jedina su muzika u filmu, izuzev ,,tišine, prekinute samo pticama i pucnjevima.“ S vremena na vreme reditelj udeli komentar kroz naratora: ,,Svet posmatra kako nas jednog po jednog ubijaju, u grobnoj tišini.“