Филмски фестивал
Понедељак 10.11.
15.00 ЖИРАФАДА (Француска, Италија, Палестина) р: Рани Масала 85’
17.00 ДОЛАЗИМО КАО ПРИЈАТЕЉИ (Француска, Аустрија) р: Хуберт Саупер 110’
19.00 У ПОТРАЗИ ЗА ВИВИЈАН МАЈЕР (САД) р: Чарли Сискел, Џон Малуф 84’
21.00 ПОВРАТАК У ХОМС (Сирија, Немачка) р: Талал Дерки 87’
23.00 НОЋНИ РАЗГОВОРИ: Шта је херојство данас?
15:00 ЖИРАФАДА (Гираффада) Палестна, Француска, Италија, Немачка 2013. 85’
режија:Рани Масала
сценарио: Гзавије Немо, Рани Масала
фотографија: Мануел Теран
музика: Бенжамен Гроспирон
улоге: Салех Бакри, Лор д Клермон-Тонер, Ахмад Бајатра, Мухамед Бакри, Рошди Зем
награде: Франкфурт – награда Лукас за најбоље дете глумца (Ахмад Бајата)
Јасин је ветеринар јединог преосталог зоолошког врта на палестинској Западној обали. Он живи сам, са својим десетогодишњим сином Зијадом. Дечак је развио посебну везу са две жирафе у зоолошком врту. Изгеда да је он једини са ким оне могу да комуницирају. После бомбардовања тог региона, мушка жирафа умире. Рита, женка, неће преживети ако јој ветеринар не нађе новог партнера. Једини зоо врт који можда има одговарајућу жирафу налази се у Тел Авиву.
17.00 ДОЛАЗИМО КАО ПРИЈАТЕЉИ (Wе Цоме ас Фирендс) Француска, Аустрија 2014. 110’
режија и сценарио: Хуберт Заупер
фотографија: Барни Брумфилд, Хуберт Заупер
музика: Слим Твиг
награде: БЕРЛИН – филмска награда за мир; САНДЕНС – специјална награда жирија
ВАРШАВА (Планета, фестивал документарних филмова) – прва награда
Док ратом растрзан Јужни Судан тражи признање независности од свог северног суседа и њиховог бруталног председника Омара ал-Башира, мали авион кућне радиности слеће из Француске. Пилот је оштрооки документариста, Хуберт Саупер. Као летећа машина, Саупер интуитивно зумира тразећи крупне планове и удаљава се тразећи објективну перспективу, кормиларећи шокантим и дубокоумним увидом у контуре савременог колонијализма. Кинеска компанија извлачи 300 000 барела нафте дневно док локално становништво умире од тровања воде изазваног рафинеријом. Тексашки мисионари су отворили продавницу, подизући жичане ограде, продајући електричне библије на соларни погон и инсистирајући на облачењу разголићених сељана. Филм нас сусреће са Суданцима разлицитих ставова и мишљења, радницима Уједињених нација, старешином који је против своје воље преписао 600 000 хектара комуналног земљиста, као и финансијерима Суданског инвестиционог самита који ставља у фокус фантазије странаца – отворено подмукао план у циљу поседовања Африке, милом или силом.
19.00 У ПОТРАЗИ ЗА ВИВИЈЕН МАЈЕР (Финдинг Вивиан Маиер) САД, 2013. 84’
режија и сценарио: Џон Малуф, Чарли Сискел
фотиграфија: Џон Малуф
музика: Џеј Ралф
награде: МАЈАМИ – велика награда жирија; ПАЛМ СПРИНГС – награда “Џон Шлезингер”
Вивијан Мајер (1926 – 2009) се бавила уличном фотографијом у Њујорку. Иако је рођена у САД, провела је већи део младости у Француској. Мајерова се вратила у Америку 1951. где је провела остатак живота као дадиља и неговатељица. У своје слободно време упуштала се у уметност фотографије. Свакодневно фотографишући пуних пет деценија, оставила је преко сто хиљада негатива, већином снимљених у Чикагу и Њујорку. Вивијан Мајер је кроз филмове кућне радиности, снимке и колекције направила један од најфасцинантнијих портрета америчког начина живота у другој половини двадесетог века.
21.00 ПОВРАТАК У ХОМС (Ретурн то Хомс) Сирија, Немачка 2013. 87’
режија и сценарио: Талал Дерки
фотографија: Осам ал Хомси, Талал Дерки, Кахтан Хасун, Орва Нирабиа
песме: Абдул Басет ал- Сарут
награде: КРАКОВ- сребрни рог за најбољи дугометражни документарац, награда студентдког жирија; САНДЕНС –велика награда жирија; САН ФРАНЦИСКО – специјално признање жирија
Снимљен у периоду од августа 2011. и августа 2013. године, ово је невероватно интиман портрет групе младих револуционара у граду Хомсу, у западној Сирији. Они сањају своју државу ослобођену од председника Башара ал-Асада и боре се за правду кроз мировне демонстрације. Војска постаје све агресивнија и бруталнија и њихово родно место се трансформише у град духова, а они постају наоружани побуњеници. Протагонисти филма су два пријатеља: Басет, харизматични деветнаестогодишњи голман репрезентације чије револуционарне песме га уздижу на ниво гласа побуне и двадесетчетворогодишњи медијски активиста и камерман, Осама. Сцене забава демонстраната у инат режиму, померају се у панично бекство цивила испред војске, након чега следе суморне битке у напуштеном граду и све већи број жртава блиских протагонистима. Басетове а капела“ бунтовне песме једина су музика у филму, изузев ,,тишине, прекинуте само птицама и пуцњевима.“ С времена на време редитељ удели коментар кроз наратора: ,,Свет посматра како нас једног по једног убијају, у гробној тишини.“