ЗАМИШЉАЈУЋИ КРИЗУ

31.07.2014-23.08, 16:10.
blank-image

Видео радови и експериментални филмови по избору кустоскиње Јуније Јанг (Тајван)
Са развојем цивилизације, мењамо се и ми. Производи технолошког развоја и стално умножавање материјалног, не уносе неизоставно и срећу у наше животе. Током живота непрестано пролазимо кроз различите облике кризе, константно се суочавајући са неочекиваним претњама, те понекад подсвесно почињемо да пројектујемо сопствену смрт. Имагинација као израз креативности истовремено има улогу савременог мементо мори и нечега што деконструише постојеће естетике.
Теме којима се уметници из Колумбије, Израела, Шпаније, Јапана, Аргентине, Финске, Румуније, Француске, Русије и Немачке у видео радовима баве повезане су са осећајем анксиозности када је реч о уметничком стварању, друштвеним системима уметности, односу друштва према појединцу, његовој позицији у медијима, религији и најзад када је реч о природи која нас непрестано опомиње на последице перманентног уништавања.
Од конкретне, опипљиве кризе до оне невидљиве, метафизичке, имагинарне, све радове повезују рубне естетике имагинарног свршетка живота.
Кустоскиња: Јуниа Јанг, Тајван

АЛБЕРТ МЕРИНО (Шпанија)
Фестивал савремене уметности
20ʹ, 2011

Рад приказује непостојећи, измишљени фестивал савремене уметности, који из позиције уметника говори о „кризи рецепције“ савремене уметности. Користећи технике масовних медија, фестивал је организован по угледу на најпопуларније догађаје.

ШАХАР МАРКУС (Израел)
Кустос
4ʹ35ʹʹ, 2011

Снимљен у стилу холивудског трејлера, видео на помало гротескан начин осликава „професионални успон“ једног кустоса, скицирајући свет уметности у којем баш он заузима врховно место.

РОСИНА БОСИО (Колумбија)
Света лепота
6ʹ26ʹʹ, 2012

Ово је трећи у низу видео перформанса уметнице из Колумбије, која кроз шест различитих женских карактера, преиспитује заводљиву моћ слике, као и саму позицију жене у друштву и онога што она представља, идеал лепоте и морала.

ЕРНЕСТО ПОМБО, КИМЕНЕ КОСТА (Аргентина)
Пролазна прослава
8ʹ20ʹʹ, 2013

Овај плесни видео перформас је требало да буде изведен на Антарктику у оквиру званичног националног програма Аргентине, а све у циљу подизања свести од опасности која прети константним уништењем природе. Ово је прича о самоуништењу људске врсте, надрелане жене, која покушава да поседује све око себе.

КИМО АЛАКУНАС (Финска)
Мрав
24ʹ, 2010

Ово је прича о човеку који превише ради и који почиње да губи смисао сопственог постојања. Испричана кроз покрете савременог плеса, на граници између стварности и фантазије, поставља питање ко је уствари Мрав који уноси пометњу?

ХАНЕС ВАРТИЈАНЕН, ПЕКА ВЕИЈКОЛАНЕН (Финска)
Смрт једног инсекта
7ʹ, 2010

У помало беживотном, градском пејзажу, у којем изгледа да је све стало, изненада започиње лудачки плес током којег се тек рођени лептир спрема да умре. Видео је снимљен делимично од сакупљених мртвих лептира, а делимично је реч о анимацији.

МИХАИ ГРЕКУ, ТИБО ГЛЕЗ (Румунија, Француска)
Глукоза
7ʹ, 2012

Овај кратки видео говори о нашем простору односно окружењу. Инспирисан начелом „неодређености“ квантне теорије, филм указује на места физичких „неправилности“: наиме, неке површине су неочекивано пробојне, док су бројна бића и предмети изокренути или се налазе на погрешном месту…

МАСАХИРО ТСУТАНИ (Јапан)
Између правилности и неправилности
7ʹ50ʹʹ, 2012

Да ли се увек оно што чујемо, временски поклапа са нашим очекивањима? Наиме, не-линеарни системи често остају без објашњења. Масахиро Тсутани је музичар који експериментише са ‘ конвулзивним “ синхронизованим звуком и сликом – између правилности и неправилност представља хаотичан поглед на свет, који се оглада у брзим променама и кроз веома интензивну музику, покушавајући да представи начин на који наш мозак функционише обрађујући свет око себе.

Масахиро Тсутани импровизује у дијалогу са самим собом, дочаравајући хаотичан поглед на свет који подсећа на пуцање нервних ћелија и груписање турбулентних звукова. Из природе настају светлост и лепота облика који се крећу између правилности и неправилности. Звук и слика са грануларном текстуром које осликавају дубине мозга.

ОЛИВЕР ПИРШ (Немачка)
Крв
3ʹ20ʹʹ, 2011

Крв је главнна протагонисткиња сопствене драме. Она тече, прска и капље. Црвена боја је помешана са крвљу, натапа материјале док не прекрије цео простор.

Одавде до вечности
40ʹ 2010

Одавде до вечности бави се темом смрти кроз историју филма, а уметник са дозом хумора говори и о самој идеји бесмртности спајајући неке од најупечатљивијих филмских сцена. Његова „енциклопедија“ умирања на филму говори о кичу, ескапизму и чињеници да од смрти не можемо да побегнемо.

ПРОВМYЗА ГРОУП (Русија)
Конфузија
22ʹ, 2009

Галина Мизникова и Сергеј Проворов, који чине групу Провмуза у раду истражују необичну ситуацију која настаје током једне журке. У први план избијају чудна осећања, од радозналости и страха, свега онога што доводи до неке врсте конфузије. Конфузија се на крају фокусира на један природни објекат – жбун – за који се некада веровало да је сам извор опасности, али и сам постаје жртва конфузије након претпрпљене агресивне воље масе.

Loading...