Пројекат је резултат сарадње српске композиторке и пијанисткиње Марине Весић, данског песника и сликара Боа Горзелака Педерсена и бразилског уметника, ствараоца филма Марцела Фонтеса.
Пројекат „The Perfect Rose“ представља иновативни вид изражавања у уметности који је започет 2011. године. Марина Весић је, инспирисана песмама и сликама Боа Горзелака Педерсена, за сваку слику компоновала музику за глас, клавир и електронику. Све ово надопуњује видео рад бразилског уметника, који живи и ради у Паризу, Марцела Фонтеса.
The Perfect Rose is a poetry/sound/images multimedia project done by Serbian composer Marina Vesic in collaboration with Danish writer and painter Bo Gorzelak Pedersen. The project is centered around a group of what is essentially love poems with Ms. Vesic’s music as a meditation on the words – and Mr. Pedersen’s paintings reflecting on the music. The project is a combined and international effort proving how international cooperation can enrich not just individual artists but also – and more importantly – those of us who enjoy new art.
Бо Горзелак Педерсен
Сарадња са Боом је настала из потребе за спајањем различитих видова уметности. Када сам се први пут сусрела са његовим сликама и песмама, песма Тхе Перфецт Росе ме је инспирисала да компонујем музику на његове уметничке радове. Идеја јесте била да спојивши слику, текст и звук као резултат добијем нешто потпуно другачије и оригиналније. Звук прати слику, слика прати песму, све је као једна кохезија која је у сталном покрету, а сам израз јако савремен. Користећи електронику и глас заједно са Боом, сам звук даје једну потпуно нову димензију где се улази у један потпуно други свет. То је пројекат који тежи за новим видом изражавања у уметности. Уживо изводјење, перформанс даје потпуно другаћију слику. Полазећи од филма, преко слике, песме и јако савременог звука, овај вид изражавања у уметности осликава моје видјење времена у коме зивимо.
Марина Весић
The project invites to simulate and create a world (machine) in which images, visual and sounds acts, are live, like invisible creatures.
Марсело Фонтес
Биографије:
Марина Весић (1982, Србија) је специјализовала електроакустичне композиције на Универзитету Уметности у Бечу, на Институту за композицију и електроакустику у класи проф. Др. Карлхајнца Есла. Компјутерску музику је завршила у класи композитора проф. Маг. Јоханеса Креца, а електроакустику у класи Волфганга Мусила на ЕЛАК Институту у Бечу.
Дипломирала је и стекла звање мастера композиције и оркестрације на ФМУ у Београду у класи проф. Зорана Ерића и проф. Татјане Милошевић.
Светску премијеру електроакустичне композиције МАЈОР ТОМ је имала на Институту СТЕИМ у Амстердаму у (2012) заједно са ЕЛАК групом из Беча. У композиторском раду сарађује са уметницима широм света а тренутно је актуелна њена прва авангардна опера Сеа оф Моонс која ће бити премијерно изведена у Америци.
Бо Горзелак Педерсен (1971) је дански писац и сликар. Завршио је историју на Универзитету Аархус. Педерсен је активан као сликар преко 15 година и одржао је неколико самосталних и групних изложби пре свега у Данској, као и у Лондону. Тематика која га окупира је митологија, религија и природа. Инспирацију налази у поезији и опери (Р. Вагнер, а тренутно опера Електра Р. Штрауса). Његова поезија је објављена у неколико књижица (цхапбоок), као и у антологијама и различитим часописима у Данској, Великој Британији и САД-у. (www.богорзелакпедерсен.дк)
Марсело Фонтес (Мáр Глаз) (1975, Бразил) је филозоф и стваралац експерименталног филма. Тренутно ради на изради пројекта за визуелне уметности под називом Промене у приповедању: раздвајање и померање слике као наратив спољашњости. Ово истраживање указује на слику мисли и његове модулације у савременим причама. Жил Делез и Морис Бланшо су аутори који информишу овај пројекат. Живи у Паризу, где завршава докторске студије на Универзитету у Паризу.
Пројекат реализован уз подршку Министарства културе и информисања Републике Србије, у сарадњи са Удружењем Артос.