У оквиру конференције биће представљени нови број часописа за књижевност у школи ТекстУра и ново коло едиције Мала кутија Организатори конференције: Дах театар и Група 484
Дах Театар и Група 484, у сарадњи са Културним центром Београда, организују конференцију Између образовања и културе: 45 минута за алтернативу. Циљ овог скупа је да културне и уметничке иницијативе које делују у зони људских права и брига за најосетљивије чланове друштвене заједнице буду препознате у свом образовном капацитету и добију ширу могућност рада у школама.
Такође, овом приликом биће представљено и пето коло књижевне едиције Мала кутија и шести број Часописа за књижевност у школи ТекстУра којима се промовише регионална сарадња кроз културу и књижевност (Издавач: Група 484).
У разговору о часопису ТекстУра и едицији Мала кутија, као и о месту књижевности у школама и демократском друштву, учествују: Ружица Марјановић (главна уредница часописа „ТекстУра“ и едиције „Мала кутија“), Ненад Величковић (писац из Сарајева и уредник часописа „ТекстУра“), Добросав Боб Живковић (илустратор), Тијана Спасић (водитељка књижевног програма, Културни центар Град).
О часопису:
ТекстУра је часопис за књижевност у школи и почетница за „комшијску“ књижевност. Намењена је наставницима, стручним сарадницима, библиотекарима – професионалцима који су по природи свог посла заинтересовани за место књижевности у средњошколском/гимназијском образовању. Часопис препоручује пажњи читалаца текстове аутора суседних земаља, пре свега савремену књижевну продукцију на језицима балканских народа. „ТекстУра“ објављује приказе књига, тематске блокове посвећене комшијским књижевностима, репортаже о учењу књижевности у вишенационалним срединама, тематске блокове који проблематизују употребу књижевности и уметности у образовању.
О едицији:
Мала кутија замишљена је као збирка занимљивих и актуелних текстова писаних на језицима балканских народа. У „Малој кутији“ су књиге (често су то скраћена издања истоимених књига већег обима или текстови које су сами аутори за потребе ове едиције одабрали и насловили) до којих се углавном тешко долази, којих нема у школској лектири, не нуде се у библиотекама, а по мишљењу уредника, требало би да буду доступне средњошколцима.