Galerija Artget, Trg republike 5/I
MARINA PAULENKA, Drugi dom, fotografije
Razgovor sa autorkom i vođenje kroz izložbu – Četvrtak 14. decembar 18.00
O izložbi:
Prisutnost toga tijela generirana je u fotografskoj slici kroz odsutnost konkretnih osoba iz vidljivih prizora. Ono što je dano da bude viđeno su stvari: odijevni i različiti upotrebni predmeti koji u režimu reprezentacije konotiraju ženskost, te namještajem opremljene prostorije izpražnjene od ljudskih bića, ali usprkos tome nastanjene njihovim životima. Posve nenalik brojnim igranim filmovima čija je radnja smještena u ženski zatvor, ili dokumentarcima koji nas suočavaju sa životnim pričama osuđenica i kažnjenica, fotografije Marine Paulenke propituju značenje samog pojma života.
Iz teksta Od perspektive do prozorske rešetke Leonide Kovač
Likovna galerija, Knez Mihailova
Prošireni predeo, NEMANJA LAĐIĆ, video instalacije
Pop Up, Spieluhr (Muzička kutija) i Squares su video radovi beogradskog umetnika mlađe generacije Nemanje Lađića, koji će biti prikazani na samostalnoj izložbi pod nazivom Prošireni predeo, u Likovnoj galeriji Kulturnog centra Beograda, u periodu od 14. decembra ove godine do 6. januara 2018. Dinamične gradske predele, vedute i / ili panorame, umetnik artikuliše, kao karakter za sebe, kolažiranjem digitalnih frejmova sakupljenih na različitim geografskim tačkama. Svaki od njih, na svoj način, predstavlja mogućnosti manipulacije digitalnim frejmovima i alteracije statične scenografije. U Pop Up knjizi procesom otvaranja i zatvaranja razmatra se odnos i ritam intimnog i grada, Spieluhr nastaje prevođenjem konkretnog u apstraktno, svetlosti u zvuk, Squares je aktiviran i formiran promenom mesta u vremenu, kroz proces akumulacije frejmova. Digitalno manipulišući formalnom strukturom urbanog tkiva autor izbegava svaku narativnost, a samim tim i dramatizaciju, da bi se fokusirao na ambijentalni karakter pretpostavljenog predela.
Prateći program:
subota 16. decembar – 12.00, stručno vođenje kroz izložbu i razgovor sa umetnikom
13.00 – 16.00, radionica za mlade
subota 23. decembar – 12.00, stručno vođenje kroz izložbu i razgovor sa umetnikom
Galerija Podroom, Trg republike 5
JEVGENIJE JUFIT, Život tokom smrti, kratki filmovi
Izložba upoznaje posetioce sa delatnošću osnivača nekrorealizma u oblasti filmske umetnosti. Naziv nam govori i o dobu u kom je nastao, a to je period poslednjih nekoliko godina postojanja Sovjetskog Saveza i pre svega ukazuje na postupno i neumitno umiranje jedne imperije. I prvi Jufitovi filmovi, na ovaj ili onaj način, govore upravo o tom procesu.
Nekrorealizam kao umetnički pravac, većim delom je nastao zahvaljujući nezaustavljivoj želji Jevgenija Jufita, njegovog osnivača, da snimi film. Tu želju najbolje ilustruju prvi koraci Jufita u filmskom žanru – zapravo, bili su to ne više, do narativni materijali za amaterske eksperimente mladog lenjingradskog umetnika. Nekako u to vreme, u ruke mu je dopao, prvi put i priručnik iz sudske medicine austrijskog lekara Edvarda fon Hofmana i, kako se to obično kaže, poslednji delić slagalice se uklopio. Ilustracije iz ovog priručnika su nadahnule Jufita da stvori „zombi šminku“ – nezamislivu kombinaciju napravljenu od zavoja, kečapa i drugih dostupnih materijala pomoću kojih se lice glumca preobražavalo u oblik o kome najbolje govori sam naziv ove maske u koju se pretvara glumac. Taj naziv nas upravo i zanima. Pozajmljen iz zapadne popularne kulture, ovaj naziv pomaže Jufitu da naglasi, pre svega činjenicu da snima filmove koji ne pripadaju „mejnstrimu“. On na taj način koristi leksiku zapadne pop-kulture, za koju, moramo priznati, građani SSSR-a gotovo da nisu ni znali. A označeni su kao filmovi „produkcije B kategorije“. Drugim rečima, Jevgenije Jufit je prvi sovjetski „B movie“ režiser.
Artem Ušan, autor teksta i kustos izložbe
Petak, 15. 12. u 14 sati – razgovor sa kustosom o izložbi i filmskoj kustoskoj praksi