PERICA DONKOV, Slika kao sklonište

05.10.2015, 16:20.
blank-image

Promocija monografije u izdanju Fondacije Vujičić kolekcija, Beograd, 2015.
Monografija Perica Donkov: slika kao sklonište za koju je tekstove pisao Mileta Prodanović, slikar i pisac, a u ediciji umetničkih monografija objavila Fondacija Vujičić kolekcija ove jeseni, prati opus uglednog slikara u vremenskom rasponu od trideset godina, od 1985. do 2015. U svojim analitičkim tekstovima Prodanović daje iscrpan pregled umetnikovih kretanja od godina provedenih na Akademiji do danas, od značajnih samostalnih izložbi do detaljnih analiza ključnih radova u stvaralačkom opusu Donkova. Uz pomenute tekstove, u monografiji se mogu pročitati i tekstovi Jerka Denegrija (1988, 1989, 2002) i Danijele Purešević (2004/2006) koji pojašnjavaju I pozicioniraju Donkovljevo delo na sceni savremene srpske umetnosti na prostoru bivše Jugoslavije i današnje Srbije. Monografija je vizuelno obogaćena reprodukcijama radova i dokumentovano prikazuje postavke izložbi koje akcentuju rad ovog umetnika.
Perica Donkov (1956, Mazgoš) je diplomirao i magistrirao na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Od 2008. godine radi na Fakultetu likovnih umetnosti Univerziteta u Nišu, a u zvanju redovnog profesora od 2014. godine. Donkov se pojavio na domaćoj umetničkoj sceni sredinom osamdesetih minulog veka, a već krajem te decenije je jedan od protagonista novog enformela (“slikarstva znaka, gesta I materije, po drugi put”). Tokom tridesetogodišnjeg umetničkog rada priredio je 30 samostalnih izložbi u eminentnim galerijama i izlagao je na preko 150 grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu.

Loading...