Likovna galerija, diSTRUKTURA, THEIR VERY LANDSCAPE IS ALIVE; Galerija Artget, KRISTIJAN TALJAVINI, Neobična putovanja (Portfolio verzija); Galerija Podroom, MISLITI FILM + 2 izmenjeno izdanje
U Likovnoj galeriji predstavljamo izložbu umetničkog para diSTRUKTURA. Izložba THEIR VERY LANDSCAPE IS ALIVE tematizuje pejzaž kao geografski pojam, pa zatim kao socijalnu kategoriju. Pojam pejzaž u njihovom radu može se simbolično shvatiti kao identifikovanje sopstvene prošlosti i kulturne, socijalne i političke budućnosti. Poreklo mesta (geografski pojam) i raspored prostora odakle potiču jeste potraga za definisanim pejzažem kao konstruisanim prostorom. U potrazi za savršenim, preciznim, definisanim pejzažom umetnici u svojim zajedničkim akcijama stavljaju akcenat na pejzaž kao konstruisan prostor. Radovi su realizovani u različitim medijima – slika, fotografija, video – iako je fotografija najčešći medij koji diSTRUKTURA koristi u svojim projektima, želeći da medijskom raznovrsnošću potenciraju i raznolikost pejzaža kao zadate, a ipak nesigurne i promenljive strukture. Izložba u Likovnoj galeriji sastoji se iz radova koji su nastali tokom perioda 2013-2015. godine i deo su šireg projekta.
Milica Milićević i Milan Bosnić su diplomirali i magistrirali na Fakultetu likovnih umetnosti u
Beogradu, na Odseku za slikarstvo. Od 2005. rade na zajedničkim projektima kao umetnički par pod nazivom diSTRUKTURA. Izlagali su na brojnim samostalnim i grupnim izložbama u zemlji i inostranstvu.
U galeriji Podroom kustoskinja Branka Benčić priređuje izložbu pod nazivom MISLITI FILM +2, izmenjeno izdanje. Izložba pristupa ideji filma kao kompleksnom i razvijenom sistemu reprezentacije. Film je shvaćen kao “tehnologija društva”, spoj materijalnog i konceptualnog aparata, ideologije i tehnologije filma i kinematografije kao društvene institucije. Izdanje +2 u galeriji Podroom biće dopunjeno radovima grupe Doplgenger i Dubravke Sekulić, koji se svako na svoj način, takođe bave slikom, njenim kodovima, efektima koji nastaju usled njene standardizacije i njenim nastankom u procesu kreiranja narativa.
Radovi svih odabranih umetnika i umetnica predstavljaju prostore konstrukcije i istraživanja poetike i estetike filma, prostore kina ili filmske slike, a konceptualne odrednice koje slede predstavljaju okvir za radove koji formiraju specifičan odnos prema ideji filma kao mestu u kojem se reflektuju aspekti društva, ideologije, kulture, gde film postaje resurs, riznica, skladište. Svi umetnici su izgradili specifičan senzibilitet kroz koji progovaraju kritička refleksija ili uznemirenost, kao i analiza konteksta referentnog/korištenog medija (filma, videa, televizije), a radovi ukazuju kako su filmski način mišljenja, iskustvo gledanja filmova, filmski jezik, istorija, teorija i estetika filma oblikovali umetničke prakse i naš svakodnevni pogled na svet, dok su umetnici izgradili specifičan izraz putem kojeg progovaraju kritička refleksija, uznemirenost ili analiza konteksta. – Branka Benčić, iz predgovora
U galeriji Artget predstavljamo izložbu švajcarskog fotografa italijanskog porekla Kristijana Taljavinija pod nazivom NEOBIČNA PUTOVANJA (Portfolio verzija). Gotovo istovremeno kada je fotografija kao novo čudo tehničko-tehnološkog razvoja demonstrirala svoju moć i činila prve korake na dugom putu da bude priznata kao umetnost, čuveni francuski fotograf Nadar je 1859. godine u balonu fotografisao Pariz iz vazduha. Nekoliko godina kasnije nastali su neki od legendarnih romana Žila Verna Put u središte Zemlje (1864), Od Zemlje do Meseca (1865), Dvadeset hiljada milja pod morem (1869). Ove i mnoge druge romane Žil Vern je objedinio pod imenom „Neobična putovanja“. Vek i po kasnije, švajcarski fotograf Kristijan Taljavini ih je oživeo u ciklusu fotografija istoimenog naziva. Glavnu okosnicu njegovog rada – počev od serija Dame od kartona (2008) i posebno 1503 (2010) ili Karte (2012), koje su izlagane u prestižnim evropskim galerijama, do najnovijih Neobičnih putovanja (2014–2015) – čine prošlost, istorija, književnost i umetnost.
Oživljavajući likove i neobična mesta iz Žil Vernovih romana, Kristijan Taljavini pokazuje da bez obzira na savršenstvo savremene tehnologije, njenu brzinu i pristupačnost, on pripada onim umetnicima koji se neće zadovoljiti pravljenjem jednoznačnih slika. Na izložbi je predstavljeno 20 fotografija – portreti i scene iz Portfolio verzije, dok su ostale fotografije iz ciklusa Neobična putovanja prikazane u formi video projekcije.