mr Jelena Matić, umetnička direktorka galerije Artget u 2015. godini

01.02.2015-31.12, 18:12.
blank-image

Specijalizovana fotografska galerija Artget nastavlja s realizacijom svoje izlagačke koncepcije u kojoj jedan umetnički direktor, stručnjak u oblasti fotografije i vizuelnih umetnosti, u jednoj godini predstavlja svoje viđenje sveta fotografije. Ova koncepcija je za 13 godina postojanja Galerije omogućila veliku raznovrsnost pristupa domaćoj i svetskoj fotografiji, kako istorijskoj tako i aktuelnoj produkciji.

Umetnička direktorka Galerije u 2015. godini će biti istoričarka umetnosti i fotografije Jelena Matić.

Jelena Matić (1977, Beograd) diplomirala je istoriju umetnosti na Filozofskom fakultetu u Beogradu, a magistrirala je na Univerzitetu umetnosti na grupi za Teoriju umetnosti i medija. Bavi se istorijom i teorijom fotografije i savremene umetnosti. Od 2003. godine saradnica je časopisa za kulturu fotografije ReFoto u kojem je objavljivala prikaze izložbi, recenzije knjiga, portfolia fotografa, a od 2005. godine piše ’’Popularnu istoriju fotografije’’. Jedan je od autora eseja za knjige Evropski konteksti umetnosti XX veka u Vojvodini (MSUV, Novi Sad, 2008.), Istorija umetnosti u Srbiji XX vek II i III tom (Orion Art, Beograd, 2012 i 2014.). Pored ovog sarađivala je s mnogobrojnim umetnicima, a tekstovi su joj objavljivani i u drugim stručnim domaćim i stranim časopisima i publikacijama. Član je ULUPUDS-a i u statusu je samostalnog umetnika.

Koncept izlagačke sezone: Tokom 13 godina postojanja u Galeriji Artget su u izboru različitih umetničkih direktora, bilo u okviru grupnih ili samostalnih izložbi, predstavljani i radovi pripadnika tadašnje mlade generacije umetnika. Većina njih su danas priznati autori i autorke na domaćoj ali i na internacionalnoj sceni.

Ovo je 14. izlagačka sezona Galerije Artget i ona je jednim delom posvećena novoj, mladoj generaciji autora različitog pristupa i pogleda na fotografiju. Reč je o Luki Klikovcu, Sanji Jovanović, Milici Mrvić, talentovanim umetnicima čiji rad konceptom, pristupom i realizacijom zaslužuje pažnju jer oni prave značajne prodore na umetničkoj, fotografskoj sceni. Osim na samostalnim izložbama, mladi umetnici biće predstavljeni i u okviru autorske izložbe mr doc. Ivane Tomanović, koja će obuhvatati selekciju autora iz Beograda (Fakultet primenjenih umetnosti) i Novog Sada (Akademija umetnosti).

Drugi deo programa okrenut je umetnicima i radovima koji se bave razmatranjima istorije i prošlosti, kao što je izložba napuštenih bunkera iz Drugog svetskog rata i njihova savremena fotografska (i svetlosna) teatralizacije istaknutog (nekad istočno) nemačkog umetnika Erazmusa Šretera (Erasmus Schröter); tumačenjima određenih situacija i promena kao u slučaju radova Ane Opalić ili Eve Petrič, koja se u svojim fotogramima fokusira na istraživanje kako same fotografije, senki, tako i svog bića. Tu je i italijansko-švajcarski umetnik Kristijan Taljavini (Christian Tagliavini), koji pod uticajem slikarstva, istorije, mode, ljudi iz okruženja stvara režirane gotovo nadrealne portrete i priče. I na kraju, i s velikim pijetetom, tu je i prva u Srbiji posmrtno organizovana izložba klasika savremene domaće scene Mirka Lovrića (1935–2013), čiji gotovo šezdesetogodišnji opus obuhvata sve žanrove, od dokumentarne do eksperimentalne fotografije. Ova izložba, koja i otvara sezonu, posvećena je upravo fotogramima u kojima je Lovrić ostvario najautentičniji eksperiment na našoj sceni.

U 2015. godini, na samom početku, organizovana je već tradicionalna izložba s godišnjeg konkursa za najbolju fotografiju časopisa za kulturu fotografije Refoto (temat za 2014. je bio autoportret), a tokom aprila biće organizovana izložba fotografskih dela u okviru tematskog predstavljanja Kolekcije Oktobarski salon, koju je osnovao i koju uvećava Kulturni centar Beograda kao organizator ove važne manifestacije.

Izložbe koje će biti predstavljene u ovoj sezoni su samo mali, gotovo mikro deo onoga što čini fotografsko umetničku produkciju danas, a manje-više zajedničko im je analitički pristup i tretiranje fotografije bez stereotipa, određenih kanona i pravila.

1. Najbolje fotografije sa konkursa za 2014. Autoportret časopisa Refoto
2. Dragan Pavlović (Srbija) i Gabina Farova (Češka Republika), U kaleidoskopu
3. Mirko Lovrić, Fotogrami
4. Izložba fotografija iz Kolekcije Oktobarski salon
5. Luka Klikovac, Projekat Ogledalo (Mirror)
6. Sanja Jovanović, ciklus fotografija Kamar
7. Milica Mrvić, samostalna izložba fotografija
8. Nove generacije fotografa, autorska izložba Ivane Tomanović
9. Erazmus Šreter (Lajpcig, Nemačka), Teatar zanemarenog / ciklus Bunkeri + 2 predavanja
10. Eva Petrič (Slovenija), Gr@y Matter Series
11. Ana Opalić (Hrvatska), Mjesta koja čekaju
12. Kristijan Taljavini (Švajcarska),samostalna izložba

Loading...