мр Јелена Матић, уметничка директорка галерије Артгет у 2015. години

01.02.2015-31.12, 18:12.
blank-image

Специјализована фотографска галерија Артгет наставља с реализацијом своје излагачке концепције у којој један уметнички директор, стручњак у области фотографије и визуелних уметности, у једној години представља своје виђење света фотографије. Ова концепција је за 13 година постојања Галерије омогућила велику разноврсност приступа домаћој и светској фотографији, како историјској тако и актуелној продукцији.

Уметничка директорка Галерије у 2015. години ће бити историчарка уметности и фотографије Јелена Матић.

Јелена Матић (1977, Београд) дипломирала је историју уметности на Филозофском факултету у Београду, а магистрирала је на Универзитету уметности на групи за Теорију уметности и медија. Бави се историјом и теоријом фотографије и савремене уметности. Од 2003. године сарадница је часописа за културу фотографије РеФото у којем је објављивала приказе изложби, рецензије књига, портфолиа фотографа, а од 2005. године пише ’’Популарну историју фотографије’’. Један је од аутора есеја за књиге Европски контексти уметности XX века у Војводини (МСУВ, Нови Сад, 2008.), Историја уметности у Србији XX век ИИ и ИИИ том (Орион Арт, Београд, 2012 и 2014.). Поред овог сарађивала је с многобројним уметницима, а текстови су јој објављивани и у другим стручним домаћим и страним часописима и публикацијама. Члан је УЛУПУДС-а и у статусу је самосталног уметника.

Концепт излагачке сезоне: Током 13 година постојања у Галерији Артгет су у избору различитих уметничких директора, било у оквиру групних или самосталних изложби, представљани и радови припадника тадашње младе генерације уметника. Већина њих су данас признати аутори и ауторке на домаћој али и на интернационалној сцени.

Ово је 14. излагачка сезона Галерије Артгет и она је једним делом посвећена новој, младој генерацији аутора различитог приступа и погледа на фотографију. Реч је о Луки Кликовцу, Сањи Јовановић, Милици Мрвић, талентованим уметницима чији рад концептом, приступом и реализацијом заслужује пажњу јер они праве значајне продоре на уметничкој, фотографској сцени. Осим на самосталним изложбама, млади уметници биће представљени и у оквиру ауторске изложбе мр доц. Иване Томановић, која ће обухватати селекцију аутора из Београда (Факултет примењених уметности) и Новог Сада (Академија уметности).

Други део програма окренут је уметницима и радовима који се баве разматрањима историје и прошлости, као што је изложба напуштених бункера из Другог светског рата и њихова савремена фотографска (и светлосна) театрализације истакнутог (некад источно) немачког уметника Еразмуса Шретера (Ерасмус Сцхрöтер); тумачењима одређених ситуација и промена као у случају радова Ане Опалић или Еве Петрич, која се у својим фотограмима фокусира на истраживање како саме фотографије, сенки, тако и свог бића. Ту је и италијанско-швајцарски уметник Кристијан Таљавини (Цхристиан Таглиавини), који под утицајем сликарства, историје, моде, људи из окружења ствара режиране готово надреалне портрете и приче. И на крају, и с великим пијететом, ту је и прва у Србији посмртно организована изложба класика савремене домаће сцене Мирка Ловрића (1935–2013), чији готово шездесетогодишњи опус обухвата све жанрове, од документарне до експерименталне фотографије. Ова изложба, која и отвара сезону, посвећена је управо фотограмима у којима је Ловрић остварио најаутентичнији експеримент на нашој сцени.

У 2015. години, на самом почетку, организована је већ традиционална изложба с годишњег конкурса за најбољу фотографију часописа за културу фотографије Рефото (темат за 2014. је био аутопортрет), а током априла биће организована изложба фотографских дела у оквиру тематског представљања Колекције Октобарски салон, коју је основао и коју увећава Културни центар Београда као организатор ове важне манифестације.

Изложбе које ће бити представљене у овој сезони су само мали, готово микро део онога што чини фотографско уметничку продукцију данас, а мање-више заједничко им је аналитички приступ и третирање фотографије без стереотипа, одређених канона и правила.

1. Најбоље фотографије са конкурса за 2014. Аутопортрет часописа Рефото
2. Драган Павловић (Србија) и Габина Фарова (Чешка Република), У калеидоскопу
3. Мирко Ловрић, Фотограми
4. Изложба фотографија из Колекције Октобарски салон
5. Лука Кликовац, Пројекат Огледало (Миррор)
6. Сања Јовановић, циклус фотографија Камар
7. Милица Мрвић, самостална изложба фотографија
8. Нове генерације фотографа, ауторска изложба Иване Томановић
9. Еразмус Шретер (Лајпциг, Немачка), Театар занемареног / циклус Бункери + 2 предавања
10. Ева Петрич (Словенија), Гр@y Маттер Сериес
11. Ана Опалић (Хрватска), Мјеста која чекају
12. Кристијан Таљавини (Швајцарска),самостална изложба

Loading...