„Зовем се Неро“, „Слатки снови“, „Јазавичар“, „Судар“, „Горки новац“
12:00 ЗОВЕМ СЕ НЕРО
Немачка, Француска, Мексико, САД, 120′
Режија: Рафи Питтс
Сценарио: Рафи Питтс, Рăзван Рăдулесцу
Улоге: Рорy Цоцхране, Кхлео Тхомас, Мицхаел Харнеy
Језик: енглески, шпански
Награде и фестивали: Берлин, 2016; Букурешт – Награда жирија
Прича прати Нера, депортованог Мексиканца, који нелегално прелази америчку границу у потрази за својим идентитетом. Након што посети свог брата Хесуса у Лос Анђелесу, прикључује се америчкој војсци не би ли добио зелену карту и потом држављанство. Недуго после тога, Неро се налази на Блиском истоку борећи се да преживи.
Рафи Питс је ирански редитељ, припада новом таласу иранске кинематографије. Његов први дугометражни филм Пета сезона (1997) је био први филм снимљен на територији Ирана након револуције 1979. Номинован је за Златног медведа у Берлину за филмове Зима је (2006), Ловац (2010) и Ја сам Неро (2016). Питс је освојио Гранд Приx на Филмском фестивалу у Паризу 2001. године за свој филм Санам (2000).
14:00 СЛАТКИ СНОВИ
Италија, Француска, 134′
Режија: Марцо Беллоццхио
Сценарио: Массимо Грамеллини, Валиа Сантелла
Улоге: Бéрéнице Бејо, Еммануелле Девос
Језик: италијански
Награде и фестивали: Кан, 2016
Масимова мајка умире. Овај трагичан догађај прогања јунака кроз детињство и године одрастања. Касније постаје новинар, прати дешавања у Сарајеву 1993. Потом постаје спортски новинар. После смрти оца, Масимо, сада већ одрастао човек, суочава се са истином која је скривена од њега 30 година.
Уз помало безазлен наслов, доајен италијанске кинематографије Марко Белокио снимио је нежан филм, пун емпатије, враћајући се кључним темама које су обележиле његово педесетогодишње филмско стваралаштво. На његово дело посебно су утицали нестабилност породице и недовољна љубав његове мајке.
16:30 ЈАЗАВИЧАР
САД, 88′
Режија: Тодд Солондз
Сценарио: Тодд Солондз
Улоге: Грета Герwиг, Кеатон Нигел Цооке, Трацy Леттс
Језик: енглески
Фестивали и награде: Санденс
Јазавичар је духовита прича о једном псу и многим људима са којима је животиња у контакту током свог живота. Човеков најбољи пријатељ учи дечака животу пре него што га узме пасионирани ветеринар Дон. Ветеринар креће на путовање и пас мења власника, завршава код професора филма, потом код огорчене баке и њене захтевне унуке и тако у недоглед.
Тод Солондз снима филмове од 1989, постао је селектор Санденса и Америчке куће уметности након његовог другог филма из 1995. „Wелцоме то тхе Доллхоусе“. Светски углед стекао је са филмом Срећа (Хаппинесс) из 1998. Солондзова црна комедија Јазавичар нуди запањујуће искрен доживљај Америке које су на филмско платно пренели светски познати глумци.
19:00 СУДАР
Египат, Француска, 97′
Режија: Мохамед Диаб
Сценарио: Кхалед Диаб, Мохамед Диаб
Улоге: Неллy Карим, Хани Адел, Ел Себаии Мохамед
Језик: арапски
Награде и фестивали: Кан 2016, Лондон, Минхен
Судар је египатски филм који се дешава одмах након политичких превирања и пада председника Морсија. Радња филма одвија се у полицијском комбију и осликава проблеме пост-револуционарних тензија између различитих политичких и друштвених група у Египту. Чланови Муслиманског братства, присталице војске и људи који не припадају ни једнима ни другима супротстављени су у малом, затвореном простору, док је протест у пуном замаху напољу.
Мухамед Диаб је египатски сценариста и редитељ. Бави се горућим проблемима египатског друштва. Највише је запажен по свом дебитантском филму Цаиро 678 који има за тематику сексуално узнемиравање жена у Египту. Диаб је такође писао за блокбастер франшизу Острво (Ел Гезеира), која се сматра једним од најуспешнијих арапских филмова свих времена.
21:30 ГОРКИ НОВАЦ
Кина, Француска, 150′
Режија: Бинг Wанг
Улоге: Линг Линг
Језик: кинески
Награде и фестивали:Венеција 2016 – Награда за сценарио
У Источној Кини, у граду који се брзо развија, настањује се велики број миграната у жељи за бољим животом. Али сиромаштво и недостатак могућности које затичу, воде их у насиље и сурове конфликте.
Документаристичка студија животних снова, свакодневне борбе и крхке наде радника у кинеској индустрији. Филм избегава естетске финесе, пратећи многе ликове када то ситуација захтева до упечатљиво живих ефеката.