Галерија Артгет ФОТОДОКС 2015: ПАСТ ИС НОW; Ликовна галерија, Милорад Младеновић „Непосредни контексти“; Галерија Подроом „…О порозности ИИ“
У галерији Артгет представљамо изложбу документарне фотографије ФОТОДОКС 2015: Прошлост је сада! Наиме, фестивал Фотодокс у Минхену, један од значајнијих догађаја за савремену документарну фотографију у Немачкој, посветио је прошле године главну изложбу “Паст ис Ноw” (Прошлост је сада) простору бивше Југославије, истражујући и садашње стање у региону, и „потенцијал прошлости у садашњости“. На изложби учествују уметници из региона еxYУ и других европских земаља. Изложба се заснива на документаристичком приступу, а тему „ Паст ис Ноw “ (Прошлост је сада) обрађује из различитих перспектива. Аутори су користили постојеће архиве или су формирали нове, ишли су историјским траговима или су преиспитивали културне стереотипе и митове, освртали су се на двадесетпетогодишњицу уједињења Источне и Западне Немачке или на двадесетогодишњицу Дејтонског мировног споразума. У сарадњи са партнерима из бивше Југославије изложба Фотодокс 2015. бави се позицијом статус qуо и потенцијалом који јучерашњица има у данашњици. Гости током трајања изложбе биће Софија Грајф, једна од кустоскиња изложбе Фотодокс: Прошлост је сада и Роман Безјак, аутор на изложби и професор фотографије на Универзитету у Билефелду (Немачка). Током изложбе биће органозовано неколико тематских вођења и разговора на тему савремене документарне фотографије.
У Ликовној галерији уметник Милорад Младеновић, добитник награде Културног центра Београда на 55. Октобарском салону, представља свој докторски рад на Факултету ликовних уметности у Београду, под називом Непосредни контексти. Пројекат је дефинисан у две основне комплементарне целине које се баве статусом текста у друштвеној комуникацији кроз медије цртежа, инсталације, видео записе и дигиталне форме. Основном замисли целине изложбе истиче се нестабилна, субјективна, занемарена или укинута комуникативност у савременим околностима живљења или егзистенције. Целина садржаја није организована као дефиниција или низ дефиниција у посматрању ових проблема, већ као низ разноврсних садржаја који говоре о различитим позицијама или садржајима у којима је питање одсуства текста видљиво. Изложба Непосредни контексти биће представљена и почетком 2017. године у Галерији савремене уметности у Суботици.
У галерији Подроом гостује савремена ликовна сцена из Монпељеа са пројектом „…О порозности“. Циљ изложбе је повезивање различитих сфера савремене уметности које настају у оквирима независних и институционалних структура. Прва фаза пројекта подразумева две изложбе и низ сусрета и разговора са француским уметницима, професорима и студентима уметничких академија. Изложба под називом …О порозности ИИ, на којој ће се представити уметници који живе и раде у Монпељеу у галерији Подроом, и изложба …о порозности И на којој ће се представити уметнички колектив Аперто у Уметничком простору У10. Наставак поменуте сарадње подразумева такође две изложбе и разговоре са уметницима који живе и раде у Србији али и професорима и представницима различитих институција током 2017. године у у галеријама Аперто и ЕСБАМА у Монпељеу. Милан Тутуновић, уметнички директор Удружења Цлустер-101 и кустос, иницијатор и аутор пројекта, идеју порозности посматра као динамичан појам, који је метафора за дијалог и уметничку размену између Београда и Монпељеа, а везује се за пролазе и протоке. Пројекат „…о порозности“ почива на реципроцитету између структура, које омогућавају даљи развој сарадње, предлажући и отварајући различите приступе. Наиме, идеја је да се кроз укрштање рада независних удружења, јавних институција и уметничких факултета преиспитају праксе и схватања у савременом ликовном стваралаштву у Србији и Француској. Али овде није реч о поређењу, већ о дијалогу, размени идеји и пракси…