Концертом под називом „Француски салон – италијанска камерата“ Ансамбл „Tempera Barocca“ и реномирана виолинисткиња Антоанет Ломан затвориће 13. издање београдског фестивала чембала. Ансамбл Tempera Barocca чине Данило Новаковић (барокна виолина), Ђорђе Милошевић (барокно виолончело) и Лана Јеленковић (чембало).
Програм:
Арканђело Корели
Sonate da chiesa у е–молу за две виолине и басо континуо, oп. 3, бр. 7
Ђироламо Фрескобалди
Toccata Seconda (Il Secondo libro di toccate)
Марен Маре
Пасакаља из Свите у ге–молу, бр. 2
Жан-Фери Ребел
Соната у Еф–дуру за две виолине и басо континуо, бр. 2
Жан-Филип Рамо
Premier Concert у це–молу за виолину, виолончело и чембало облигато из циклуса Pièces de Clavecin en Concert
I La Coulican
II La Livri
III La Vezinet
Антонио Вивалди
La Folia, оп. 1, бр. 12 (Соната за две виолине и басо континуо у де–молу, RV. 63)
Инструмент:
Франко-фалманско двомануално чембало по нацртима Хемша и Рукерса, градитеља Кристијана Бјелановића
Биографије:
Антоанет Ломан (Амстердам, 1969) студирала је виолину, виолу и барокну виолину на Свелинк конзерваторијуму у Амстердаму. Истражује интерпретацију у различитим музичким правцима, као што је аргентински танго, салонска, народна и модерна музика. Њен репертоар чине дела од раног 17. до 21. века, која најчешће изводи на периодним инструментима. Посебан акценат даје извођењу на ретким инструментима као што су виола да море, тенор виола и виола помпоза. Специјалиста је за музику холандских композитора, а радо изводи и модерне композиције за старе инструменте. Последњих година првенствено је фокусирана на камерну музику.
Снимила је бројна ЦД издања са многим ансамблима, између осталог са ансамблом Фурор Мусиц, који је основала 2008. године. Антоанет је концертмајстор Утрецхт Бароцк Цонсорт-а, ансамбла који велику пажњу посвећује извођењу мање познатих опера и ораторијума 17. и 18. века. Наступа са ансамблима Мусица Темпрана, Енсембле Сцхоенбрунн и Дутцх Бацх Социетy. Професор је барокне виолине, виоле и историјске документације на одсеку за рану музику на Музичком конзерваторијуму у Утрехту (Холандија). Такође редовно предаје и свира у Јужној Африци. Антоанет свира на оригиналној барокној виолини фламанског градитеља Сноецк-а, израђеној око 1700. године, која је до данас сачувала своје изворне карактеристике.
Специфичност аутентичних инструмената на којима ансамбл Tempera Barocca изводи концертни репертоар, као и широки спектар њихових колоративних, акустичких и динамичких квалитета, наводи овај ансамбл да продуби своја интересовања за светску музичку баштину. Програми њихових концерата садрже, како ретко извођена дела ренесансе и раног барока, тако и композиторе 20. века. Са таквом музичком идејом, ансамбл је наступао у Грчкој, Немачкој, Македонији и на низу концерата у Србији, одржаним под покровитељством Министарства културе и информисања Републике Србије и Секретаријата за културу града Београда: у Београду и Сенти (концерт Бах-Барок-Бас-Баритон), у Београду и Панчеву (реситал Златно доба фламанског барока), у Београду и Суботици (концерти под називом Регистар који недостаје), у Београду, Обреновцу и Зрењанину (пројекат Стилус фантастикус – извођач као наратор), као и у оквиру Фестивала ране музике у Београду и Фестивала Дани оргуља у Београду (Рариора и маргиналиа – Барокна музика Бохемије, Скандинавије и Новог света ). Ансамбл је основан 2014. године.
Концерт подржало Министарство културе и информисања Р. Србије.