Koncert „Misteriozne barikade“

25.04.2016, 20:00.
blank-image

Čembalista Milan Popović izvešće muziku za čembalo francuskog kompozitora Fransoa Kuprena.
Program:
Fransoa Kupren
L’ Art de toucher le clavecin (Umetnost sviranja čembala)
Preludijum br. 1
Preludijum br. 2
Preludijum br. 3

Dixhuitieme Ordre (18. svita)
Allemande La Verneuil
La Verneuillete – Legerement, et agreablement
Soeur Monique – Tendrement, sans lenteur
Le Turbulent – Tres viste
L’ atendrissante – Douloureusement
Le Tic – Toc – Choc ou les Maillotins – Legerement et marque
Le Gaillard – Boiteux – Dans le gout Burlesque

L’ Art de toucher le clavecin
Preludijum br. 4
Preludijum br. 5
Preludijum br. 6

Sixieme Ordre (6. svita)
Les Moissonneurs – Rondeau, Gaiement
Les Langueurs Tendres
Le Gazouillement – Rondeau, Gracieusement et coule
La Bersan – Legerement
Les Baricades Misterieuses – Rondeau, Vivement
Les Bergeries – Rondeau, Naivement
La Commere – Vivement
Le Moucheron – Legerement

L’ Art de toucher le clavecin
Preludijum br. 7
Preludijum br. 8

Biografija:
Milan Popović je završio osnovne studije klavira i čembala na FMU u Beogradu u klasama red. prof. Ninoslava Živkovića i red. prof. Zorice Ćetković. Po završenim osnovnim i specijalističkim studijama, odbranio je doktorski umetnički projekat u okviru kojeg je istraživao interpretativne veze francuske muzike za čembalo 18. i 20. veka pod mentorstvom prof. Zorice Ćetković. Tokom školovanja se konstantno usavršavao na kursevima čembala u zemlji i inostranstvu. Pohađao je kurseve na Međunarodnom festivalu čembala Ars Vivendi Clavicembalum – Čembalo, živa umetnost u Beogradu i učestvovao u radu Barokne radionice Predraga Novovića. Dve godine je bio stipendista Austrijske barokne akademije u Gmundenu (Austrija). Među profesorima kod kojih se usavršavao su Marija Luiza Baldasari, Erik Traksler, Zigbert Rampe, An Mari Dragosic, Ežen Mikelanželi, Egon Mihajlović, Blandin Ranu i Jori Vinikur.
Njegova muzička interesovanja su vezana za izvođenje francuske i nemačke muzike 17. i 18. veka, kao i muzike za čembalo 20. veka. U okviru toga, istražuje istorijat razvoja čembala u 20. veku. Ostvario je brojne nastupe kao solista i kamerni izvođač. Nastupao je na revijalnim koncertima u ciklusu Barokne večeri na FMU, tokom završnih koncerata Međunarodnog festivala čembala Ars Vivendi Calvicembalum – Čembalo, živa umetnost i završnih koncerata Austrijske barokne akademije.
Kao pijanista i čembalista, održao je brojne koncerte u Galeriji Artget, Velikoj sali i Galeriji Kolarčeve zadužbine, u Galeriji SANU, kao i u okviru ciklusa Ponedeljkom u Đorđeviću. Održao je solističke nastupe na festivalima Ars Vivendi Clavicembalum i Festivalu rane muzike – FERAM u Beogradu. Gostovao je na međunarodnim festivalima barokne (stare) muzike Trigonale (Sankt Fajt, Austrija) i Aestas Musica (Varaždin, Hrvatska), u okviru kojih je održao više koncerata solističke i kamerne muzike. Poneo je titulu Talenta festivala Trigonale (2011).
Kao solista je nastupao sa Orkestrom Doma Vojske, kao i sa Orkestrom FMU. Bio je saradnik Simfonijskog orkestra RTS, saradnik Umetničkog ansambla Stanislav Binički i oficijelni kontinuo saradnik baroknog orkestra Aestas u projektu izvođenja barokne opere Henrija Persla Vilinska kraljica. Član je ansambla za staru muziku Temenos i član dua KMD. Sarađivao je sa Ansamblom za ranu muziku Anonimus 4.
Inicijator je i umetnički koordinator obeležavanja Evropskog dana stare muzike, koji se od 2013. godine održava na FMU, uz podršku Evropske mreže za staru muziku.
Docent je za umetničku oblast čembala na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu.

Loading...