MAJA MEDIĆ I MILENA JOKANOVIĆ, Slike kojima (se) pamtimo, fotografije

11.02.2016-05.03, 12:23.
blank-image

Izložba „Slike kojima (se) pamtimo“ nastala je kao plod saradnje između umetnice Maje Medić i istoričarke umetnosti Milene Jokanović. Izložbu otvara prof. dr Dragan Bulatović, iz Centra za muzeologiju i heritologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu.

Maja Medić i Milena Jokanović susrele su se na zajedničkom polju istraživanja sopstvene prošlosti odnosno nasleđa koje pronalaze u starim porodičnim fotografskim albumima. Centralno pitanje oko kojeg se obe kreću, jedna kroz umetnički izraz, a druga sa teorijskog aspekta, jeste pitanje identiteta – identiteta njihovih baka čije fotografije i dokumenta nalaze u porodičnoj baštini, identiteta grada Beograda u kojem odrastaju kako njihove bake tako i one same, te najzad, pitanje sopstvenih identiteta koji se konstantno prepliću i razotkrivaju upravo u različitim slojevima, svojevrsnim slikama prošlosti.
Pojam slike, iako se na ovoj izložbi najviše vezuje za bukvalne slike prošlosti, odnosno stare fotografije, autorke izložbe shvataju mnogo šire, misleći na najrazličitije nosioce sećanja i uspomena koji aktiviraju memoriju svakog pojedinca i bude niz različitih asocijacija na minula vremena.

Program uz izložbu
Petak, 19. februar
18.00 – Tribina: Interpretacije ličnih sećanja
Učestvuju: dr Milan Popadić (Centar za muzeologiju i heritologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu), Ana Adamović (umetnica i osnivač KIOSK platforme za savremenu umetnost), Milena Jokanović (autorka izložbe, istoričarka umetnosti), Maja Medić (autorka izložbe, umetnica, moderator)

Maja Medić (1979) diplomirala na Katedri za kameru na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu i završila postdiplomske studije za umetnost, medije i dizajn “Transmedia”, u Briselu, Belgija. Bavi se fotografijom i projektima zasnovanim na reinterpretiranju fotografija iz porodičnih albuma. Iza sebe ima deset samostalnih izložbi. Učestvovala je na brojnim kolektivnim izložbama u zemlji i inostranstvu, uključujući Bijenale u Beču 2008. Boravila je u umetničkim rezidencijama u Jordanu, Francuskoj i Egiptu. Priređivač je fotografske monografije o Aleksandru Dolgiju, a trenutno priprema monografiju o igranim filmovima Gorana Markovića.
www.majamedic.com
Milena Jokanović (rođena Gnjatović, 1989) saradnik je Centra za muzeologiju i heritologiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, gde je i na doktorskim studijama na Odeljenju za istoriju umetnosti. Master studije završila je na Filozofskom fakultetu u Beogradu na Odeljenju za istoriju umetnosti, ali i na Unesko katedri za menadžment u kulturi i kulturnu politiku Univerziteta umetnosti u Beogradu i Univerziteta Lumier, Lion 2, Francuska. Svoja teorijska istraživanja u domenu muzeologije i studija baštine, kao i kulture sećanja, istorije fotografije i analize savremenih umetničkih praksi, konstantno ukršta s radom u praksi. Do sada je bila kustoskinja nekoliko izložbi koje se bave istorijom fotografije, kao i autorka naučnih i stručnih radova u gore pomenutim oblastima.

Loading...