Koncert „Barokni vitraž“

08.02.2016, 20:00.
blank-image

Sopran Mina Marković, mecosopran Nataša Rašić i pijanista Dušan Marković izvešće arije i duete poznatih opera A. Vivaldija i G. F. Hendla

Program:
Antonio Vivaldi
Esurientes duet iz Magnifikata

Col piacer della mia fede iz opere Arzilda

Vedro con mio diletto iz opere Đustino

Laudamus te iz Glorije

Da quel ferro che ha svenato iz opere Farnaće

Georg Fridrih Hendl
Our limpid streams iz opere Džošua

Vani sono i lamenti… Svegliatevi nel core… iz opere Julije Cezar

Che sento? oh Dio… Se pietà di me non senti iz opere Julije Cezar

Figlio non è… L’angue offeso mai riposa iz opere Julije Cezar

Scherzano sul tuo volto iz opere Rinaldo

Biografije:
Mina Marković (Beograd, 1988) je završila MŠ Mokranjac u klasi Anđelke Obradović, i diplomirala je na Bečkom konzervatorijumu kod Silvije Grinberg (2014). Sarađivala je sa umetnicima kao što su dr Teodore Korezi, KS Biserka Cvejić, Krista Ludvig, Angelika Kirhšlager, David Aronson, Regina Šerg, Majkl Pinkerton, Lucija Mešvic, Aleksandar Medem, Marijana Mijanović i drugi. Kao solista je nastupala sa horovima Collegium Musicum i Obilić, Horom FMU, Orkestrom Bečkog konzervatorijuma, Horom i Orkestrom Harmonija, Beogradskim baroknim solistima uz dirigente Vladimira Milića, Dragane Jovanović, Biljane Todorović, Darinke Matić-Marović, Sohraba Kašefa, Kristijana Polaka, Stefana Raguzinija, Predraga Goste i drugih. Održala je solističke koncerte u Beogradu i Beču. Osim koncertnog nastupanja, ostvarila je ulogu g-đice Zilberklang (2011) u Akcent teatru u Beču, kao i prve Karmelićanke (2012) i Barbarine (2013) u Teatru Perhtolsdorf. Učestvovala je u velikoj turneji po Japanu (2012). U kompoziciji Milorada Marinkovića Božićni kondak nastupila je kao Bogorodica u Beogradu i u Podgorici uz Đorđa Perovića kao dirigenta. Dobitnica je prvih nagrada na takmičenjima, kao i Huawei stipendije (2014.).

Nataša Rašić (Beograd, 1987) je završila Zemunsku gimnaziju, nižu muziičku školu (odsek klavir) i SMŠ Kosta Manojlović – odsek solo pevanje u klasi Sofije Gligorić. Završila je Pravni fakultet u Beogradu (master) i Akademiju umetnosti u Novom Sadu u klasi Milice Stojadinović. Trenutno je na master studijama na FMU u Beogradu kod Violete Pančetović Radaković i član je operskog studija Narodnog pozorišta u Beogradu Borislav Popović. Osvojila je brojne nagrade na takmičenjima. Usavršavala se na kursevima kod Alesandra Korbelija u Firenci. Bila je stipendista ISA Opera Vienna u Beču na kursu kod prof. Gabriele Lehner, gde je učestvovala i u produkciji dve operske predstave: Slepi miš (princ Orlovski) i Figarova ženidba (Kerubino). Usavršavala se na Baroknoj akademiji u Beogradu radeći sa Predragom Gostom i Marijanom Mijanović. Tumačila je ulogu Fidalme u operi Tajni brak D. Čimaroze u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu (2014). Bila je stipendista fonda Melanija Bugarinović za vokalno unapređenje mladih. Debitovala je kao Mercedes debitovala u Narodnom pozorištu u Beogradu u operi Karmen (2015).

Dušan Marković (1984) je pijanista i profesor klavira u MŠ Živorad Grbić u Valjevu kao i pri organizaciji Umastery iz Singapura. Diplomirao je na FMU u Beogradu u klasi Ninoslava Živkovića (2006), nakon čega je upisao interdisciplinarne doktorske studije na Univerzitetu u Beogradu. Održao je solističke koncerte, a kao solista i kamerni svirač nastupao je u Beogradu, Kraljevu, Novom Sadu, Nišu i Beču. Redovni je učesnik na koncertima grupe Odabrani za odabrane prof. Vladimira Stojnića, koja je 2004. godine zabeleželila veliki uspeh u Jakopičevoj dvorani u Ljubljani sa mladim umetnicima Slovenije. Nastupio je pod dirigentskom palicom Stanka Jovanovića i Simfonijskim orkestrom RTS-a izvodeći prvi put u Srbiji Šumanovu kompoziciju za klavir i orkestar Introdukcija i alegro apasionato (2003). Snimao je za RTS i RTB 202. Pisao je muzičke kritike za časopis Balcanis, RTS 1 i RTS 2. Dobitnik je nagrada na pijanističkim takmičernjima (Republičko takmičenje mladih pijanista – Streza, N. Rubinštajn – Pariz, Petar Konjović, Festival mladih pijanista u Šapcu…). Na doktorskim studijama mu je odobrena teza Muzika između živog izvođenja i medijske reprodukcije; Glen Guld; studija slučaja: dekonstrukcija jedne mitologizacije.

Loading...