Концерт „Барокни витраж“

08.02.2016, 20:00.
blank-image

Сопран Мина Марковић, мецосопран Наташа Рашић и пијаниста Душан Марковић извешће арије и дуете познатих опера А. Вивалдија и Г. Ф. Хендла

Програм:
Антонио Вивалди
Esurientes дует из Магнификата

Col piacer della mia fede из опере Арзилда

Vedro con mio diletto из опере Ђустино

Laudamus te из Глорије

Da quel ferro che ha svenato из опере Фарнаће

Георг Фридрих Хендл
Our limpid streams из опере Џошуа

Vani sono i lamenti… Svegliatevi nel core… из опере Јулије Цезар

Che sento? oh Dio… Se pietà di me non senti из опере Јулије Цезар

Figlio non è… L’angue offeso mai riposa из опере Јулије Цезар

Scherzano sul tuo volto из опере Риналдо

Биографије:
Мина Марковић (Београд, 1988) је завршила МШ Мокрањац у класи Анђелке Обрадовић, и дипломирала је на Бечком конзерваторијуму код Силвије Гринберг (2014). Сарађивала је са уметницима као што су др Теодоре Корези, КС Бисерка Цвејић, Криста Лудвиг, Ангелика Кирхшлагер, Давид Аронсон, Регина Шерг, Мајкл Пинкертон, Луција Мешвиц, Александар Медем, Маријана Мијановић и други. Као солиста је наступала са хоровима Цоллегиум Мусицум и Обилић, Хором ФМУ, Оркестром Бечког конзерваторијума, Хором и Оркестром Хармонија, Београдским барокним солистима уз диригенте Владимира Милића, Драгане Јовановић, Билјане Тодоровић, Даринке Матић-Маровић, Сохраба Кашефа, Кристијана Полака, Стефана Рагузинија, Предрага Госте и других. Одржала је солистичке концерте у Београду и Бечу. Осим концертног наступања, остварила је улогу г-ђице Зилберкланг (2011) у Акцент театру у Бечу, као и прве Кармелићанке (2012) и Барбарине (2013) у Театру Перхтолсдорф. Учествовала је у великој турнеји по Јапану (2012). У композицији Милорада Маринковића Божићни кондак наступила је као Богородица у Београду и у Подгорици уз Ђорђа Перовића као диригента. Добитница је првих награда на такмичењима, као и Хуаwеи стипендије (2014.).

Наташа Рашић (Београд, 1987) је завршила Земунску гимназију, нижу музиичку школу (одсек клавир) и СМШ Коста Манојловић – одсек соло певање у класи Софије Глигорић. Завршила је Правни факултет у Београду (мастер) и Академију уметности у Новом Саду у класи Милице Стојадиновић. Тренутно је на мастер студијама на ФМУ у Београду код Виолете Панчетовић Радаковић и члан је оперског студија Народног позоришта у Београду Борислав Поповић. Освојила је бројне награде на такмичењима. Усавршавала се на курсевима код Алесандра Корбелија у Фиренци. Била је стипендиста ИСА Опера Виенна у Бечу на курсу код проф. Габриеле Лехнер, где је учествовала и у продукцији две оперске представе: Слепи миш (принц Орловски) и Фигарова женидба (Керубино). Усавршавала се на Барокној академији у Београду радећи са Предрагом Гостом и Маријаном Мијановић. Тумачила је улогу Фидалме у опери Тајни брак Д. Чимарозе у Српском народном позоришту у Новом Саду (2014). Била је стипендиста фонда Меланија Бугариновић за вокално унапређење младих. Дебитовала је као Мерцедес дебитовала у Народном позоришту у Београду у опери Кармен (2015).

Душан Марковић (1984) је пијаниста и професор клавира у МШ Живорад Грбић у Валјеву као и при организацији Умастерy из Сингапура. Дипломирао је на ФМУ у Београду у класи Нинослава Живковића (2006), након чега је уписао интердисциплинарне докторске студије на Универзитету у Београду. Одржао је солистичке концерте, а као солиста и камерни свирач наступао је у Београду, Кралјеву, Новом Саду, Нишу и Бечу. Редовни је учесник на концертима групе Одабрани за одабране проф. Владимира Стојнића, која је 2004. године забележелила велики успех у Јакопичевој дворани у Љублјани са младим уметницима Словеније. Наступио је под диригентском палицом Станка Јовановића и Симфонијским оркестром РТС-а изводећи први пут у Србији Шуманову композицију за клавир и оркестар Интродукција и алегро апасионато (2003). Снимао је за РТС и РТБ 202. Писао је музичке критике за часопис Балцанис, РТС 1 и РТС 2. Добитник је награда на пијанистичким такмичерњима (Републичко такмичење младих пијаниста – Стреза, Н. Рубинштајн – Париз, Петар Коњовић, Фестивал младих пијаниста у Шапцу…). На докторским студијама му је одобрена теза Музика између живог извођења и медијске репродукције; Глен Гулд; студија случаја: деконструкција једне митологизације.

Loading...