<< KRITIČARI SU IZABRALI 2016 / IRINA SUBOTIĆ, Spomenici i ideje _ Likovna galerija >> << ReFoto: POKRET / Finalisti konkursa časopisa za kulturu fotografije Refoto u 2015 _ galerija Artget >> << Dates 3: RADENKO MILAK & ROMAN URANJEK _ galerija Podroom >>
Tradicionalno u januaru u Likovnoj galeriji KCB-a predstavljamo izložbu Kritičari su izabrali 2016 / Irina subotić „Spomenici i ideje“. Za ovogodišnje izdanje izložbe Kritičari su izabrali Irina Subotić – kao dobitnica nagrade „Lazar Trifunović“ u 2014. godini – predložila je izbor umetnika koji se bave memorijalnim obeležjima u najširem smislu te reči. Izložba je posvećena idejama za spomenike u proširenom značenju – memorijale novog doba, drukčijeg senzibiliteta, u aktuelnom ključu, s interdisciplinarnim i intermedijalnim predlozima, sa željom da se podstakne kreativniji način mišljenja kada su u pitanju mesta sećanja. Novi tip memorijala računa na učešće posetioca odn. posmatrača, ostvaruje empatiju, doprinosi razmišljanju, razumevanju i oplemenjavanju javnog prostora i istovremeno dopunjuje ulogu umetnika i umetnosti jer spaja različite oblasti, kao što su urbanizam, arhitektura, naučna dostignuća, urbana sociologija, dizajn javnog prostora, ekologija, antropologija, uz kritički pogled na aktuelni svet, konceptualni pristup simbolici i spremnost na učešće u dinamičnim gradskim transformacijama. Njima se prevazilaze tradicionalna i krajnje konzervativna skulptorska rešenja ispražnjenog značenja kojima se neprekidno ispunjavaju ambijenti naših života. Izlažu: Ana Adamović; Radoš Antonijević; Mrđan Bajić, Jelica Radovanović i Dejan Anđelković; Aleksa Bijelović; Vjera Damjanović; Davor Ereš; Marko Lulić; Ana Nedeljković i Nikola Majdak Ml.; Dušan Otašević; Branko Pavić, Dejan Miljković i Jovan Mitrović; Miško Pavlović; Dušan Petrović; Pavle Stamenović; Dušan Stojanović; Ivan Šuletić.
U galeriji Artget, takođe, tradicionalno u januaru organizujemo Finale konkursa za 2015. godinu časopisa ReFoto na temu Pokret. Milan Živković glavni i odgovorni urednik kaže: „Kada smo u 115. broju objavili poziv za učešće na novom konkursu koji je za temu imao pokret nismo imali predstavu šta će se sve desiti, časopis je prestao da postoji kao štampano izdanje, a nakon mnogo rada uspeli smo da pokrenemo sajt Refoto, na kojem se nastavilo naše međusobno druženje. Pojedini čitaoci, koji možda imaju i nekakave vidovnjačke osobine, slali su nam fotografije za ovaj konkurs čak i tokom vremena kada je bilo neizvesno postojanje sajta a kamoli nastavak konkursa. Broj radova koji su pristigli neznatno je manji od uobičajenih konkursa realizovanih u vreme štampanih izdanja, jer nakon pojave novog Refoto sajta fotografije su ponovo počele da stižu, i to u velikom broju.
Na izložbi će biti predstavljene najbolje fotografije pristigle na konkurs a koje odgovaraju na zadatu temu Pokret.
Izložbena sezona 2016. u galeriji Podroom otvara se samostalnom izložbom Radenka Milaka i Romana Uranjeka DATES 3. U okviru „Dates 3“ biće prikazani novi radovi pomenuta dva umetnika, koji su nastali u umetničkom dijalogu u poslednjih par meseci, nedelja i dana.
Prepoznavši jedan kod drugog sličnu ideju koju su obojca nezavisno započela u svojim ateljeima, a to je jedna vrsta disciplinovanog umetničkog angažmana tokom kojeg svakodnevno ostavljaju komentar u vidu crteža, akvarela ili kolaža, umetnici počinju da stvaraju nove radove u kojima spajaju svoje umetničke praske.
„Milak i Uranjek od 2013. objavljuju svoje umjetničke uratke na društvenoj mreži Facebook, što im je omogućilo međusobno upoznavanje. Milak je tada započeo objavljivati dnevnički ciklus crno-bijelih akvarela 365 Image of Time iz razdoblja od 1. siječnja do 31. prosinca 2013, a Uranjek svoje kolaže iz serije Barem jedan križ dnevno koju započinje 1. siječnja 2002. Obojica su kao svoju strategiju odabrali dnevnički princip subjektivnog i opsesivnog bilježenja vremena iz dana u dan: Milak u godinu dana, a Uranjek već 13 godina. Međusobno zanimanje za rad onog drugog, odnosno uzajamno prepoznavanje umjetničke bliskosti po pitanju razumijevanja objektivnog vremena i povijesnog vremena, a potom i razlikovanja fenomena društvene i kulturne prošlosti (povijesti) od osobnog/opsesivnog dokumentiranja i procesa pamćenja vrlo je brzo prerastao u konkretnu suradnju, kreiranje i izlaganje zajedničkih kompozitnih radova.“ izvod iz teksta Tihomira Milovca