Затварање 17. Међународног фестивала „Дани оргуља“ – „Оргуље и фанфаре“

06.07.2017, 20:30.

Фестивал затварамо уз звуке фанфара, концертом камерне музике на коме ће наступити музичари из Србије, Немачке и Аустрије: Лана Јеленковић, Филип Ребман, Александар Солунац и Себастијан Мархолд. Програм концерта упоредо представља комбинацију звука оргуља и трубе (труба) онако како су је “чули” композитори у 17. и у 20. веку.
Сарадња домаћих и страних музичара у оквиру камерних пројеката (коју се као организатори трудимо да подржимо и подстакнемо) драгоцена је не само за музичаре који су њен део или публику која на концерту има прилику да ужива у резултату удруживања њихових талената и вештина, већ и за промоцију културне средине Београда.

Оргуље и фанфаре
ЛАНА ЈЕЛЕНКОВИЋ (Србија), оргуље
ФИЛИП РЕБМАН (Немачка), труба
АЛЕКСАНДАР СОЛУНАЦ (Србија), труба
СЕБАСТИЈАН МАРХОЛД (Аустрија), туба

Програм:
Хајнрих Игнац Франц фон Бибер
Sonata tam aris quam aulis servientes, бр. 7 за 2 трубе, 2 виолине, виолончело и континуо

Винсент Перискети
The Hollow Men, оп. 25 за трубу и гудачки оркестар
(за трубу и оргуље приредио композитор)

Алан Хованес
Prayer of Saint Gregory (интерлудиј из опере Etchmiadzin), оп. 62б
(за трубу и оргуље приредио композитор)

Паул Хиндемит
Соната за оргуље бр. 3 (На старе народне песме)
Ach Gott, wem soll ich’s klagen
Wach auf, mein Hort
So wunsch ich ihr

Теодор Хлоушек
Барокни концерт, за тубу и оргуље
Comodo
Sostenuto
Allegro

Петронио Франческини
Соната у Д–дуру за 2 трубе, гудаче и контунуо
Grave
Allegro
Adagio
Allegro

Биографије:
Лана Јеленковић (1981, Београд) је дипломирала и магистрирала на одсеку оргуља на ФМУ у Београду. Усавршавање је наставила 2006. године у Немачкој где је концертном дипломом завршила постдипломске студије оргуља на Високој школи за музику у Вирцбургу у класи проф. Кристофа Босерта. На истој академији, на Одсеку за стару музику, дипломирала је и магистрирала историјске инструменте са диркама (чембало, клавикорд и фортепијано) у класи проф. Глена Вилсона. Паралелено је завршила Интернационалне мастер студије Organ Expert – експертске студије са стручним предметима о градњи, рестаурацији и реконструцији оргуља, на Високој школи за музику у Тросингену и на Универзитету Тор Вергата у Риму. Током школовања била је стипендиста Фонда за младе таленте Министарства за омладину и спорт Републике Србије, Фондова Мадлен Јанковић Цептер, Alfred-Toepfer-Stiftung, Leni-Geissler-Stiftung и Rotrarier-Stiftung. Усавршавала се на бројним мајсторским курсевима широм Европе. Наступала је на међународним фестивалима, а на фестивалу Дани оргуља – Dies orgranorum и фестивалу Ars vivendi clavicembalum у Београду присутна је годинама као извођач и сарадник. Активна је као оргуљаш, чембалиста, континуо извођач и корепетитор, а наступа са различитим оркестрима, хоровима и камерним саставима. Стални је члан барокних ансамбала Tempera Barocca и Sela-Consort, као и дуа за инструменте са диркама Оmnia. Сарађује са Београдском филхармонијом и Гудачима Светог Ђорђа. Као солиста и камерни музичар наступала је у Немачкој, Француској, Италији, Македонији, Чешкој, Србији, Грчкој, Словенији и Луксембургу. Члан је УМУС-а, а ради као корепетитор за класичан и савремени балет у балетској школи Лујо Давичо у Београду.

Филип Ребман (Фрајбург, Немачка), је студије започео на Високој школи за музику у Фрајбургу у класи Ентонија Плога, и наставио у класи Клауса Шуверка у Базелу. Његово оркестарско искуство обухвата наступе у бројним оркестрима и ансамблима у Европи као што су Оркестар фестивала Шлезвиг-Холштајна, Гетингенски симфонијски оркестар, Баварски камерни оркестар, Немачки камерни оркестар у Бремену, Симфонијски оркестар Тенерифа, Холандски симфонијски оркестар, Национални оркестар Тулуза, Филхармонија Југозападне Немачке у Констанцу, Mahler Chamber Orchestra, оркестар Klangverwaltung. Као члан различитих камерних састава редовно наступа на концертима у Фрајбургу и Дохи. Од 2008. године ради на месту друге трубе Катарске филхармоније, са којом је био на турнејама по Европи и САД под вођством Лорина Мазела и Димитрија Китајенка.

Александар Солунац (1978, Београд) је завршио основне студије на Факултету музичке уметности у Београду у класи проф. Младена Ђорђевића. Усавршавао се у класи знаменитог норвешког трубача Бенгта Еклунда и стекао уметничку диплому. Још током студија, редовно је био ангажован као оркестарски трубач, а од 2011. године ради на месту прве трубе Београдске филхармоније. Као оркестарски музичар наступа у свим већим салама Европе и САД-а сарађујући са диригенитам попут Зубина Мехте, Данијела Рајскина и Мухаи Танга, а као солиста и члан различитих камерних састава наступао је на свим значајним фестивалима у земљи. Наступао је као солиста са Симфонијским оркестром РТС, са Норвешким радио оркестром и Београдском филхармонијом.

Себастијан Мархолд (1992, Кефлах, Аустрија) је почео да сивра тубу са само 7 година. Са 11 је постао члан дувачког оркестра свог града. Студирао је на Конзерваторијуму у Грацу у класи проф. Ериха Бендла, прве тубе Опере у Грацу. Студије је наставио на Бечком конзерваторијуму у класи проф. Паула Хелвекса, прве трубе Бечке филхармоније. Године 2014. је добио стипендију и придружио се Академском оркестру Нирнбершког државног театра. Две годне за редом је освајао прву награду на Националном аустријском музичком тамкичењу за младе Prima la Musica 2010. и 2011. године. Као оркестарски музичар свирао је са многим ансамблима као што су Филхармонија Граца, ОРФ РСО у Бечу, Бечки омладински оркестар, EUYO, Jeunesse Musical Deutschland, Ансамбл Државног театра у Кобургу, Нирнбершки симфонијски оркестар, Hofer Symphoniker и ансамбл Летње академије Бечке филхармоније. Године 2016, примљен је на место прве тубе Катарске филхармоније.

Loading...