Издавач: Службени гласник, Београд, 2016. Учествују: Миланка Тодић, Бојан Јовић, Милка Аврамовић, Гојко Тешић и аутор
Текстови који чине ову књигу доносе критичко-аналитичко осавремењавање интерпретације и контекстуализације београдског надреализма, засновано на ревизији, ремапирању, ремећењу и међусобном сучељавању многоструких аспеката и чињеница које творе свет ове последње историјске авангарде у Југославији (есеји: „С оне стране књижевности и уметности“; „Надреалистички зид Марка Ристића“; „Лудило, психоанализа и симулација“; „Надреализам и марксизам“). Књига је плод ауторових вишегодишњих истраживања београдског надреализма, али на новим теоријским и методолошким премисама у односу на постојећу литературу.
Др Дејан Сретеновић је историчар и теоретичар уметности. Ради као кустос Центра за визуелну културу у Музеју савремене уметности у Београду. Његова истраживања обухватају праксе авангардне и савремене уметности, експериментални филм и однос уметности и идеологије у југословенској уметности 20. века. Аутор је књига Урнебесни кликер. Уметност и политика београдског надреализма (Службени гласник, 2016), Уметност присвајања (Орион арт, 2013), Раша Тодосијевић. Wас ист Кунст? (Геопоетика, 2002) и Арт ин Yугославиа 1992-1995 (Б92, 1997). Приредио је зборнике текстова Прилози за историју Музеја савремене уметности (МСУ, 2016), Интернатионал Еxхибитион оф Модерн Арт феатуринг Алфред Барр’с Мусеум оф Модерн Арт, Неw Yорк (МСУ, 2003), Лев Манович, Метамедији (ЦСУ, 2001) и Ново читање иконе (Геопоетика, 1999). Кустос је више десетина изложби у земљи и иностранству.