Otvaranje januarskih izložbi

12.01.2017-02.02, 15:01.
blank-image

Likovna galerija, KRITIČARI SU IZABRALI 2017 „Latentna sklonost dogmatizmu“; Galerija Artget, (NE)OBIČNE PRIČE Vladimir Červenka; Galerija Podroom „Rat sjećanja“
Novu izložbenu sezonu Kulturni centar Beograda započinje u četvrtak 12. januara u 19.00 sati sa 3 različite postavke u svojim galerijskim prostorima. Izložbe su otvorene za publiku do 2 februara, radno vreme galerija je od 12 do 20 sati, osim nedeljom.

Tradicionalno u januaru u Likovnoj galeriji KCB-a predstavljamo izložbu Kritičari su izabrali 2017: Latentna sklonost dogmatizmu, Milan Popadić. Milan Popadić je dobitnik nagrade Lazar Trifunović za 2014. godinu. Naziv izložbe „Latentna sklonost dogmatizmu“ preuzet je iz intervjua sa profesorom Lazarom Trifunovićem, objavljenom u listu Student 1983. godine. U jedanaest pitanja i odgovora ovog razgovora dijagnostikovano je stanje u istorijskoumetničkoj disciplini u Srbiji početkom osamdesetih godina 20. veka. Trideset i tri godine kasnije, u novom, 21. veku, studenti treće godine istorije umetnosti, polazeći od ovog intervjua kao scenarija izložbe, odgovaraju na ista pitanja, nudeći svoje odgovore.
U galeriji Artget predstavljamo poslednju izložbu iz selekcije umetničke direktorke galerije Artget u 2016. godini mr Ivane Tomanović. Izložba pod nazivom (NE)OBIČNE PRIČE umetnika mr Vladimira Červenke jeste gotovo retrospektivna izložba radova iz brojnih i tematski i izražajno raznovrsnih ciklusa (Ljudi, Dokument, Površine i linije, Objekti, Mrtva priroda, Kosmička istraživanja… ). Vladimir Červneka je autor čije bavljenje fotografijom traje pet i po decenija, a izlagačka karijera 45 godina. Istraživač medijuma i umetnosti fotografije umetnik se u tom periodu okušao u svim žanrovima, a svoje poimanje fotografije možda najsažetije iskazao u intervijuu sa Lukom Salapurom u Dnevniku (1. 9. 1990): Za mene je fotografija pre svega informativno-emotivno saopštenje koje obuhvata celokupnu oblast fotografije: od dokumentarne do tzv. umetničke. Da li će ona biti obična informacija ili umetničko delo zavisi od toga koje komponente pretežu – informativne ili emotivne. Kod kreiranja fotografija čiji je cilj bio da prenesu moju autorsku emotivnu poruku koristio sam iskustva češkog pisca Bohumila Hrabala za koga je umetnost „slobodna igra sa slobodnom maštom koja je manje ili više umrljana stvarnošću“. Onaj ko ima ambicije mora da ima na umu da je umetnost društvena kategorija, sa svim pozitivnim i negativnim aspektima koje takva formulacija donosi…

Izložbena sezona 2017. u galeriji Podroom otvara se izložbom RAT SJEĆANJA za čiju je realizaciju zaslužan Centar za nenasilnu akciju (Beograd-Sarajevo). Verujući da u našem sećanju sigurno postoji mesto za pomirenje, te da proces trajnog mira zavisi u mnogome od kulture sećanja, Centar za nenasilnu akciju je realizovao niz izložbi fotografija koje nakon Sarajeva, Mostara, Banja Luke i Bihaća, gostuje i u Beogradu. Izložba koju prati i publikacija deo je projekta „Ratni spomenici u Bosni i Hercegovini (od 1991)“ a nastala je s ciljem istraživanja, dokumentovanja i analiziranja politike memorijalizacije i kulture sećanja u Bosni i Hercegovini sa sve tri zaraćene strane. Projekat je nastao iz osećaja obaveze da se reaguje i ukaže na probleme i opasnosti koji proizlaze iz aktuelne kulture sećanja uz nameru da se doprinese stvaranju klime za konstruktivan javni dijalog.

Trogodišnji proces rada na dokumentovanju spomenika nastalih u poslednjih 25 godina ima za cilj da podstakne preispitivanje uticaja kolektivnog sećanja na proces izgradnje mira. Na izložbi će biti predstavljeno 51 fotografija, autora Nenada Vukosavljevića i Nedžada Horozovića, fotografa, mirovnih aktivista i članova istraživačkog tima CNA.

Loading...