Отварање јануарских изложби

12.01.2017-02.02, 15:01.
blank-image

Ликовна галерија, КРИТИЧАРИ СУ ИЗАБРАЛИ 2017 „Латентна склоност догматизму“; Галерија Артгет, (НЕ)ОБИЧНЕ ПРИЧЕ Владимир Червенка; Галерија Подроом „Рат сјећања“
Нову изложбену сезону Културни центар Београда започиње у четвртак 12. јануара у 19.00 сати са 3 различите поставке у својим галеријским просторима. Изложбе су отворене за публику до 2 фебруара, радно време галерија је од 12 до 20 сати, осим недељом.

Традиционално у јануару у Ликовној галерији КЦБ-а представљамо изложбу Критичари су изабрали 2017: Латентна склоност догматизму, Милан Попадић. Милан Попадић је добитник награде Лазар Трифуновић за 2014. годину. Назив изложбе „Латентна склоност догматизму“ преузет је из интервјуа са професором Лазаром Трифуновићем, објављеном у листу Студент 1983. године. У једанаест питања и одговора овог разговора дијагностиковано је стање у историјскоуметничкој дисциплини у Србији почетком осамдесетих година 20. века. Тридесет и три године касније, у новом, 21. веку, студенти треће године историје уметности, полазећи од овог интервјуа као сценарија изложбе, одговарају на иста питања, нудећи своје одговоре.
У галерији Артгет представљамо последњу изложбу из селекције уметничке директорке галерије Артгет у 2016. години мр Иване Томановић. Изложба под називом (НЕ)ОБИЧНЕ ПРИЧЕ уметника мр Владимира Червенке јесте готово ретроспективна изложба радова из бројних и тематски и изражајно разноврсних циклуса (Људи, Документ, Површине и линије, Објекти, Мртва природа, Космичка истраживања… ). Владимир Червнека је аутор чије бављење фотографијом траје пет и по деценија, а излагачка каријера 45 година. Истраживач медијума и уметности фотографије уметник се у том периоду окушао у свим жанровима, а своје поимање фотографије можда најсажетије исказао у интервијуу са Луком Салапуром у Дневнику (1. 9. 1990): За мене је фотографија пре свега информативно-емотивно саопштење које обухвата целокупну област фотографије: од документарне до тзв. уметничке. Да ли ће она бити обична информација или уметничко дело зависи од тога које компоненте претежу – информативне или емотивне. Код креирања фотографија чији је циљ био да пренесу моју ауторску емотивну поруку користио сам искуства чешког писца Бохумила Храбала за кога је уметност „слободна игра са слободном маштом која је мање или више умрљана стварношћу“. Онај ко има амбиције мора да има на уму да је уметност друштвена категорија, са свим позитивним и негативним аспектима које таква формулација доноси…

Изложбена сезона 2017. у галерији Подроом отвара се изложбом РАТ СЈЕЋАЊА за чију је реализацију заслужан Центар за ненасилну акцију (Београд-Сарајево). Верујући да у нашем сећању сигурно постоји место за помирење, те да процес трајног мира зависи у многоме од културе сећања, Центар за ненасилну акцију је реализовао низ изложби фотографија које након Сарајева, Мостара, Бања Луке и Бихаћа, гостује и у Београду. Изложба коју прати и публикација део је пројекта „Ратни споменици у Босни и Херцеговини (од 1991)“ а настала је с циљем истраживања, документовања и анализирања политике меморијализације и културе сећања у Босни и Херцеговини са све три зараћене стране. Пројекат је настао из осећаја обавезе да се реагује и укаже на проблеме и опасности који произлазе из актуелне културе сећања уз намеру да се допринесе стварању климе за конструктиван јавни дијалог.

Трогодишњи процес рада на документовању споменика насталих у последњих 25 година има за циљ да подстакне преиспитивање утицаја колективног сећања на процес изградње мира. На изложби ће бити представљено 51 фотографија, аутора Ненада Вукосављевића и Неџада Хорозовића, фотографа, мировних активиста и чланова истраживачког тима ЦНА.

Loading...