„Латентна склоност догматизму“ је наслов интервјуа са професором Лазаром Трифуновићем, објављеном у листу Студент 1983. године. У једанаест питања и одговора овог разговора дијагностиковано је стање у историјскоуметничкој дисциплини у Србији почетком осамдесетих година 20. века. Тридесет и три године касније, у новом, 21. веку, студенти треће године историје уметности, полазећи од овог интервјуа као сценарија изложбе, одговарају на иста питања, нудећи своје одговоре.
Критичари су изабрали је изложба која се организује у Ликовној галерији Културног центра Београда од 1969. године. Као већ традиционална, на којој историчари уметности и ликовни критичари, на почетку сваке излагачке сезоне, представљају аспекте оквирне актуелне ликовне продукције на српској сцени, изложба је остварила свој основни циљ придобивши подједнако пажњу стручњака и поштовалаца уметности. Од 2001. године модификована је у ауторску изложбу добитника награде за ликовну критику Лазар Трифуновић. Милан Попадић је добитник награде Лазар Трифуновић за 2014. годину
Аутор концепта: Милан Попадић је ванредни професор на Филозофском факултету Универзитета у Београду, на Семинару за музеологију и херитологију Одељења за историју уметности.. Рођен је у Новом Пазару 1979. године. Дипломирао је и докторирао на Одељењу за историју уметности Филозофског факултета у Београду. Истражује проблеме баштине и баштињења, њихове теоретизације и интерпретације, као и савремена тумачења наслеђа модерне ликовне уметности и архитектуре у визуелној и популарној култури. Аутор је књиге Чији је Микеланђелов Давид? Баштина у свакодневном животу (Београд, 2012), као и више од двадесет научних радова у домаћим и иностраним часописима и зборницима. Милан Попадић је добитник награде Лазар Трифуновић за 2014. годину.
Аутори изложбе: Ана Кабадајић, Анђела Дедић, Анђела Ђорђевић, Аница Клисурић, Дуња Андрић, Исидора Бањац, Јелена Степановић, Јелена Стиковић, Јована Дунђеровић, Јована Поповић, Катарина Старчевић, Катарина Шимић, Лука Поповић, Мали принц, Марија Чабаркапа, Марија Јовичић, Марија Милинковић, Марија Павловић, Марија Станишић, Милан Јанићевић, Милица Ђурић, Милица Петровић, Милица Томић, Сандра Стојановић, Смиљка Чабраја, Тамара Јеличић, Тамара Куцор, Ведрана Кнежевић, Видак Орловић (студенти историје уметности и археологије).
Трибински програм: Нескривена склоност ка разговору
Модератор: Милан Попадић
Трибински програм је конципиран као разговор о темама које се тичу личног и генерацијског искуства у дифузном пољу историје уметности и њеног учења. Прва трибина, чији је наслов Сећајуће гледање позајмљен од Годфрида Бема, посвећена је дугогодишњем искуству тројице професора историје уметности, а ученика професора Лазара Трифуновића. На другој трибини, насловљеној Освајање слободе, биће представљена виђења историјскоуметничких перспектива историчарки уметности младе генерације. Коначно, трећа трибина Први корак је најтежи, наставља са излагањем искустава најмлађих историчара уметности, и то оних који управо ступају на сцену и опипавају њене неравнине.
17. јануар 2017. у 19.00 – Сећајуће гледање
Проф. др Драган Булатовић, проф. др Зоран Гаврић, проф. др Слободан Мијушковић
24. јануар 2017. у 19.00 – Освајање слободе
Ана Богдановић, МА; Милена Јокановић, МА; Јасмина Новаковић, МА
31. јануар 2017. у 19.00 – Први корак је најтежи
Крстина Гребенар, Катарина Костандиновић, Софија Миленковић