ПОЗИВ ЗА УЧЕШЋЕ НА ИЗЛОЖБИ У ГАЛЕРИЈИ АРТГЕТ
ПОЗИВ ЗА УЧЕШЋЕ НА ИЗЛОЖБИ У ГАЛЕРИЈИ АРТГЕТ
Случај сиромашних слика
Конкурс је отворен од 16.2. до 10.3.2022. године
Радови ће бити приказани на групној изложби, првој у сезони нове уметничке директорке Мие Ћук, у галерији Артгет у Културном центру Београда у периоду 14.4 – 19.5.2022.
Опис:
Гледајући из тог кута, можда се треба редефинирати вриједност слике или, точније, створити нова перспектива за њу. Осим резолуције и вриједности у размјени, може се замислити други облик вриједности који се дефинира кроз брзину, интензитет и распрострањеност. Лоше слике су лоше зато што су јако компримиране и брзо путују. Губе на маси и добивају на брзини. Осим тога, оне су у стању дематеријализације, што им је заједничко не само с баштином концептуалне умјетности него надасве са сувременим начинима производње знаковa. (Hito Steyerl, “U odbranu loše slike”, biblioteka 0 Općenito, Zagreb, 2020)
Прошло је више од једне деценије од објављивања семиналног есеја “У одбрану лоше слике” (In Defence of the Poor Image, 2009) уметнице и теоретичарке медија Хито Штајерл на платформи E-flux. “Лоше слике” (у дословном преводу “сиромашне слике”) постале су наша свеприсутна стварност, са културом брзе визуелне комуникације, мимова (meme), гифова, скриншотова (screenshot), слика радикално смањене резолуције, архива нађених и неспретно дигитализованих фотографија, растеризованих, развучених, реконтекстуализованих приказа, конфискованог значења. Сиромашне слике вредне су наше пажње јер у својој слабашности и пролазности/ порозности спадају у визуелну антропологију све неухватљивије и зачудније свакодневнице. Без претензије да буду нешто више, слабе слике сведоче о нашем нестрпљену или инхибицији, нашој изолацији или хиперприсутности, упућују на сложене друштвено-политичке односе у које се неприметно упуштамо њиховим пласирањем у простор комуникације. Сиромашне слике друштвене су апстракције, одрази колективног треперења, фусноте различитим фиксацијама, али и производи демократизације дигиталног простора, токени заједничког добра. Оне се опиру пуританској култури високе резолуције и високог капитализма, својим својствима негирају императиве јасне читљивости и лукретивне инвестиције у поглед. Поново уводе појам прашине у дигитални простор, флертују са шумом реалног света. Оне јесу реални свет. То је свет наједном осиромашен и презасићен сликама.
Ту наилазимо на вибрирајуће слике, первертиране, умањене, увећане или умножене до непрепознатвљивости, езотеричне, прекројене, поетизоване, окрњене. Опасне. Слике-текстове и текстове-слике. Произвољне приказе настале као нуспроизводи наглог губитка пажње, механичке грешке или грешке у коду као и последице истраживачких процеса у другим медијима. Слике које оклевају или трагају за сопственим означитељем, које се налазе у семиолошкој недоумици. Слике-случајеве.
Постоје сакупљачи сиромашних слика, постоје аутодидакти који их креирају, публика која их конзумира и партиципира у њиховом домишљању, цео један универзум визуелног подземља који се заправо налази на површини. Зашто је немогуће не гледати лоше слике? Зашто нас изнова привлаче и фасцинирају својом спекулативношћу више него визуелно елоквентни прикази високе дефиниције?
Поред разумевања тренутка у којем сиромашне слике обликују наш однос према интимној и(ли) друштвено-политичкој стварности, интересује нас такође на који начин се оне могу трансформисати у опипљиве манифестације, где почиње а где престаје оно што доживљавамо као материјални свет?
Изложба има за циљ да испита пост-интернет стварност засновну на сликама, као и да критички редефинише место фотографије у новим конфигурацијама производње визуелног искуства заснованог на комуникацији, повезаности и циркулацији садржаја.
Услови пријављивања
Конкурс је отворен за радове који резонирају са позивним текстом а аутори могу бити креатори, сакупљачи или крадљивци сиромашних слика (појединци или колективи), као и они који преиспитују њихово значење кроз различите форме (фотографија, видео, презентације, скриншотови, курирани профили на социјалним мрежама, архиве, критички текстови, хибридне платформе, све што је у додиру са темом а може бити приказано, изложено или изведено у галеријском простору).
Пријава треба да садржи:
-
- Визуелни материjал – фотографије или видео записе (у .jpg, .png, .gif. .mp4, .wav и другим форматима) или линк ка платформи на којој се рад налази (уколико је веб платформа саставни део рада). Уколико величина докумената превазилази 25 MB, пријаву послати преко сервиса Wetransfer или MyAirBridge.com
- Описни текст
- Кратку наративну биографију
- Критички текстови или есеји шаљу се као pdf документ.
Пријаве послати на адресу hellopoorimage@gmail.com
Будући да буџет изложбе не предвиђа штампање материјала, уколико је рад већ продуциран (фотографије, објекти, ауторске књиге и сл.) може се послати поштом или донети директно у галерију Артгет у току радног времена, од понедељка до суботе од 12 до 20ч, са најкаснијим датумом приспећа до 10. 3. 2022. Пропратну документацију послати мејлом уз фотографије рада.
Адреса: Артгет галерија, Културни центар Београда, Кнеза Михаила 6/I, 11000 Београд, Србија
О одлукама селектора аутори ће бити обавештени до 20. марта 2022.
Напомена: молимо ауторе који шаљу оригиналне радове Галерији да обрате пажњу на начин паковања и слања радова, Културни центар Београда не преузима одговорност за евентуална оштећења. По завршетку изложбе физички радови се преузимају искључиво лично.
За додатна питања или информације писати на hellopoorimage@gmail.com