Вук Ћосић • Ј♡БГ
Галерија Podroom
1 – 29. септембра 2022.
Вук Ћосић
Ј♡БГ
Награда Културног центра Београда на 58. Октобарском салону 2021. године припала је Вуку Ћосићу за рад Отпакивање Дишанове кутије [Unboxing Duchamp’s Boite], а за који и сам аутор каже да је био својеврсна видео-дописница Београду. Награда КЦБ подразумева самосталну изложбу награђених аутора у галеријама ове институције, те у Галерији Podroom Вук Ћосић изложбом Ј<3БГ реферише на награђени рад, али и нуди његову битно проширену верзију или неформални »доказни материјал«.
Најкраће речено, концепт изложбе је поређење ауторовог виђења Београда осамдесетих и данас. Галеријски простор је подељен на две целине које представљају снимак ауторовог стања свести у вези са друштвеним и уметничким контекстом. Осамдесете се кроз изложбу тематизују као метафора ауторовог личног сазревања које је историјски коинцидирало са општом друштвеном еманципацијом. Амбијент који је посвећен виђењу садашњег тренутка носи другачију поруку. Свеукупна реалност је сведена на колективну маркетиншку халуцинацију, приказану у банално сајамски украшеном галеријском простору. У првом плану је постављен типичан туристички натпис Ј♡БГ и посетиоци с њим могу само да се сликају. Простор је означен додатним натписима истог визуелног решења, трговачком робом (опрема за борилачке спортове) на који је аплицирано исто графичко решење: Ј♡БГ.
Изложбу су подржали: OTP банка, 4U Pharma GMBH, Словенски филмски центер, Словенски филмски архив, Центар филм, Филмски архив Југословенске кинотеке, Секретаријат за културу града Београда, Министарство културе Републике Србије.
Биографија:
Вук Ћосић, који се сматра једним од пионира net.art-a, од раних деведесетих година прошлог века спроводи мултидисциплинарна и иновативна истраживања о језику уметности на интернету и његовим могућим ефектима на савремено друштво и живот. Он се не задржава на поједностављеној претпоставци да мрежа представља практично бескрајан простор слободе изражавања, већ у својим радовима и теоријским размишљањима развија генеративну и критичку идеју чији је циљ да нагласи важност уметничког деловања на мрежи у ширем контексту односа међу појединцима. Тако је комплексност савременог живота, у свим његовим аспектима, у центру хибридне истраге у којој се мрежа – њени хирови и језици, њена универзална доступност и непосредна циркулација – користи, погрешно користи и злоупотребљава као полазна тачка за одлазак у нешто друго, у простор који је и стваран и виртуелан и слојевит значењима. Ћосићеву праксу, истовремено укорењену у садашњост, пројектовану ка будућности и повезану са прошлошћу, карактерише мешавна комбинација свакодневних и уметничких радњи. Ако је, како уметник парадоксално каже, „уметност прошлости била само замена за интернет”, онда то исто наслеђе може постати субјект и објект нових радњи насталих на мрежи и проширених по њој.
Суоснивач је Љубљанског лабораторија за дигиталне медије Људмила и фирме за дигиталну стратегију Case Sensitive.
Живи у Љубљани са женом Иреном и ћерком Луном.