59. Октобарски салон – Београдски бијенале 2022: ПЕРФОРМАНС „Погледај горе! Ја нисам крошња – ја сам гласник!“
Погледај горе! Ја нисам крошња – ја сам гласник! је рад који је написала и компоновала Сања Анђелковић у сарадњи са Лавом Ковачем. Овај рад узима делиће различитих епоха, али и различитих дисциплина. Разматра спекулативну Зоологију/ Ентомологију, тачније историјско-биолошке атрибуте Magicicade septendecim док упоредо анализира српско православно појање. Музика и текст за експериментално пророчанство написани су из референци православних напева, деконструисаних у загонетке, апстрактна размишљања о климатским променама, глади, анксиозности, итд.
Универзитетска библиотека „Светозар Марковић”, Булевар краља Александра 71
Четвртак, 20. октобар у 20.00
СAЊА АНЂЕЛКОВИЋ уз учешће ЛАВА КОВАЧА
Погледај горе! Ја нисам крошња – ја сам гласник!
спекулативне хорске партитуре, перформанс, аудио, 20 минута
Написала и компоновала: Сања Анђелковић
Ко-композитор и сензорне перкусије: Лав Ковач
Цикаде: Живан Поповић, Ивана Ножица, Бранислава Загорац, Вук Поповић, Владо Илић, Наташа Берић, Елеонора Војновић
Диригент: Живан Поповић
Костими: Јана Станковски
Замисли крошњу дрвета – ти у њој. Далеко изнад земље. Окружују те звуци лишћа које крцка под ветром. Вруће је, а ти си управо изашао изнад земље, после 17 година проведених у сакупљању утисака, сисања корена дрвећа. Добро си се одморио. Спреман за певање. И тако почињеш…долазећи из недра земље, доносиш знање. Очаравајућу, али непознату фреквенцију. Чуо си како се Земља помера. Проучио си је. Доносиш загонетке, спекулативна пророчанства. Довео би их, да ниси Н.У.А.
Подвик! Дуго очекиван да се чује.
Погледај горе! Ја нисам крошња – ја сам гласник! је рад који узима делиће различитих епоха, али и различитих дисциплина. Разматра спекулативну Зоологију/ Ентомологију, тачније историјско-биолошке атрибуте Magicicade septendecim док упоредо анализира српско православно појање. Верује се да је специфично легло XI Magicicade изумрло још 1954. Постојале су спекулације о томе да је легло поново пронађено 1988. године – ове спекулације никада нису потврђене.
Рад црпи снажну референцу из књиге Инсекти певачи: Природна историја Цикади (Insects singers: A natural history of the Cicadas, 1929), стварајући свој нови хибридни мит. Инсект-морфно православно пророчанство.
Музика и текст за експериментално пророчанство написани су из референци православних напева, деконструисани у другачији контекст, у загонетке, апстрактна размишљања о климатским променама, глади, анксиозности, итд. Иза сваке од партитура, крије се мит нашег времена повезан са сваким „позивом/појањем“.
Биографије:
Сања Анђелковић (1991, Нови Сад) аудио-визуелна и текстуална истраживачица-уметница. Посвећена области игране/спекулативне праксе, где преиспитује сопствени положај унутар система родних, друштвено-политичких улога и/или трауматских момената личне историје и испитује како се идеја ’дома’ мења у историјском, географском, еколошком контексту. Добитница је награде New Seed, Prince Claus Fonda из Амстердама (Холандија, 2021).Излаже на „Fabulation for Future“-Филмски универзитет Бабелзберг Конрад Волф, Потсдам (Немачка) на изложби “How to be a Posthuman”. Сарађује са антрополошкињом Hsiu-ju Stacy Lo на дугометражном спекулативном CGI филму.
Лав Ковач (1991, Нови Сад) примарно делује као бубњар, клавијатуриста, композитор и импровизатор, као и мултимедијални уметник. Занима га спој композиције и спонтаност импровизације и у константној је потрази за новим начинима изражавања кроз музику. Као аутор активан је у пољима џез и савремене музике, примењене музике за плес и филм, савремених аудио-визуелних пројеката.