19. међународни фестивал „Чембало, жива уметност“ – ТРИО „ЕТУ“ и СРЂАН СТАНИЋ
Трио ЕТУ чине наша чембалисткиња Емилија Миодраг и словеначки флаутисти Тања Јарц и Урбан Кланчар. Ове академске године сарађују као трио на постдипломским студијама Академије за музику у Љубљани код ментора проф. Егона Михајловића. На концерту затварања 19. међународног фестивала Чембало, жива уметност – Ars vivendi clavicembalum, ће им се придружити и гамбиста Срђан Станић.
Програм:
Жак Отетер (1673–1763)
Трио соната за два инструмента и басо континуо у ха–молу, оп. 3/3
Prelude–Gavement
Fugue–Gay
Grave–Gracieusement
Vivement, et croches egales
Ђузепе Сарти (1729–1802)
Соната за траверзо флауту и клавијатурни инструмент бр. 3 у Ге–дуру
Cantabile
Allegro
Rondo
Јохан Јоаким Кванц (1697–1773)
Трио соната у Це–дуру, QV 2:Anh.3
Affettuoso
Alla breve
Larghetto
Vivace
Јохан Себастијан Бах (1685–1750)
Соната за флауту и клавијатурни инструмент у ге–молу, BWV 1020
Allegro
Adagio
Allegro
Георг Филип Телеман (1681–1767)
Трио соната у де–молу, TWV 42:d7
Andante
Vivace
Adagio
Allegro
Биографије:
ЕТУ је барокни трио који сачињавају млади музичари посвећени барокној музици са жељом да је приближе млађој популацији кроз барокне радионице и камерне концерте. Своје музичко искуство као појединци и камерни музичари стицали су током студија (на Музичкој академији у Љубљани и факултетима у Београду и Новом Саду) и усавршавања на мајсторским радионицама широм Европе. Такође, драгоцено искуство су стекли кроз сарадњу са Барокним оркестром Музичке академије, са Словеначким барокним оркестром и Консортом дувачких инструмената. Заједно су учествовали на летњем кампусу Мusica аntica 2022 у Грожњану са професорима Егоном Михајловићем, Лусијом Рицело и Бетином Симон. Ове академске године сарађују као трио на постдипломским студијама Академије за музику у Љубљани код ментора проф. Егона Михајловића. У новембру 2022. године представиће се солистичким концертима у Београду, Копру и Радовљици (Словенија)
Емилија Миодраг је дипломирала чембало и стекла звање професора чембала на Академији за музику у Љубљани, у класи Егона Михајловића, код кога тренутно похађа магистарске студије. Дипломирала је основне и мастер студије клавира на Академији уметности у Новом Саду, у класи Ирис Кобал, у сарадњи са доцентом Миланом Миладиновићем. Као учесник фестивала Чембало жива уметност, усавршавала се на мајсторским радионицама еминентних професора за рану музику, чембалисте Флоријана Бирсака, Отавија Тенеранија, Фредерика Хаса, Марије дел Мар Бланко Морено и других. Била је стипендиста Београдске барокне академије, у организацији Предрага Госте, стипендиста летње Барокне академије у Инзбруку, учесник летње Барокне академије у Полау код чембалисткиње Констанце Рик, атељеа Жорија Виникура, Фестивала у Грожњану предвођеним Егоном Михајловићем, са изучавањем свирања на чембалу и различим типовима историјских оргуља, концерата из циклуса Одблесци византијске културе у западноевропској музици ренесансе и барока, са темама Француска и Шпанија, под уметничким руковођењем Светлане Стојановић Кутлаче, одржаних у Народном музеју у Београду. Ове године је наступила са ансамблом Примавера из Словеније у оквиру циклусуа концерата Истина и лепота уметности барока у Народном музеју у Београду. Наступала је као солиста и камерни музичар. У току студија клавира, учила је оргуље као упоредни предмет код Золтана Борбеља.
Посвећена је педагошком раду и предаје клавир у ОМШ Владимир Ђорђевић у Београду.
Тања Јарц је завршила основне и мастер студије на Академији за музику у Љубљани у класи Феђе Рупела. Као солиста и члан различитих камерних ансамбала и оркестара наступала је у Словенији и иностранству. Са успехом је учествовала на бројним републичким и међународним такмичењима. Имала је прилику да похађа мајсторске курсеве флауте, барокне флауте и камерне музике реномираних музичара као што су Лучија Рицело, Аленка Зупан, Каролина Шантл Зупан, Михаел Мартин Кофлер, Матеј Зупан, Марчело Гати, Трио ди Парма, Мишел Дебост, Рената Пенезић. Усавршавала се и на фестивалима ФлавтИстра и Словеначки фестивал флауте, као и на првом и другом издању међународне летње школе и фестивала Academia Musicae Antiquae Labacensis. Године 2013. и 2014. наступала је у оквиру трија Barocco на фестивалу Allegro giovanissimo у Љубљани. Као члан квинтета траверзо флаута под менсторством Лучије Рицело извела је Концерт бр. 2 Жозефа Бодена де Боамортјеа на турјени 2015. године. Наступала је као члан Барокног оркестра Академије за музику у Љубљани. Године 2022. године похађала је курс траверзо флауте на фестивалу Мusica antica у Грожњану, а том приликом је Трио ЕТУ формиран. Трентуно завршава специјалистичке студије камерне музике и траверзо флауте на Академији за музику у Љубљани.
Урбан Кланчар је студирао флауту на Конзерваторијуму за музику и балет у Љубљани у класи Матеја Бајта, у чијој класи је наставио студије на Академији за музику у Љубљани. Ове године је, паралелно, започео основне студије за барокну обоу на Универзитету за музику и сценске уметности у Грацу у класи Ејми Пауер. Добитник је више награда на словеначком државном такмичењу ТЕМСИГ као солиста и члан камерног ансамбла. Током студија је свирао у различитим музичким камерним ансамблима као што су трио са флаутистом и хармоникашем, и ансамблима различитих врста флаута. Прошле године је свирао у оквиру више музичких циклуса, као што су Solo e da camera и Музичка омладина Љубљане. Учествовао је у пројекту Млади таленти заједно са студентима Академије у Прагу. Свирао је у оркестру изводећи Хендлову оперу Агрипина. Наступао је у Народном музеју у Београду. Ове године је основао барокни трио ЕТУ са чембалисткињом Емилијом Миодраг и флаутисткињом Тањом Јарц. Њихов главни фокус је упознавање јавности са барокном музиком кроз концерте и предавања. Заједно су свирали на Међународном мајсторском курсу у Грожњану и у другим словеначким градовима. Од ове године студирају заједно као трио у Словенији код Егона Михајловића. Активно учествује на многим мајсторским курсевима.
Срђан Станић раном музиком је почео активно да се бави у МШ Јосип Славенски у Београду на Одсеку за рану музику – инструменти виола да гамба и барокно виолончело – у класи Миомира Мише Ристића, једног од оснивача ансамбла Ренесанс. Као гамбиста и виолончелиста (барокно виолончело) је посвећен музици која се изводи на историјским инструментима на историјско информисан начин периода средњег века, ренесансе и барока, те је члан више реномираних ансамбала посвећених раној музици, као што су ансамбли Ренесанс, Београдски барок и New Trinity Baroque, а био је члан и ансамбала Flauto Dolce алиас Joculatores, Анонимус 4, Tempera Barocca, Парнас и Ludus Musicus.
Наступао је на бројним концертима у земљи и у иностранству свирајући музику на историјским инструментима од раног 12. века до почетка 19. века. Усавршавао се на мајсторским курсевима значајних професора и музичара као што су Марк Кодл, Паоло Пандолфо (Урбино) и Кристоф Урбанец (Гмунден). Сарађивао је са истакнутим уметницима са подручја утемељене историјске интерпретације као што су Антоанет Ломан, Мајкл Филдс, Лаура Антоназ, Марија Луиза Балдасари, Жори Виникур, Предраг Преша Нововић, Илија Корол, Флоријан Дојтер, Кристиан Хилц, Адриан Батерфилд, Рејчел Браун и Предраг Госта.
Стално је запослен у Симфонијском Оркестру РТС-а као виолончелиста. Ради као професор виола да гамбе и барокног виолончела на Oдсеку за рану музику МШ Јосип Славенски у Београду.