Промоција књиге „Српски филм: педесете” Саше Радојевића у Галерији Артгет
У четвртак, 6. априла у 19 часова у Галерији Артгет Културног центра Београда, биће одржана промоција књиге „Српски филм: педесете“ аутора Саше Радојевића, у издању Филмског центра Србије као део већ уобичајене праксе добре сарадње ове две институције.
На промоцији ће говорити Весна Перић, теоретичарка и критичарка Другог програма Радио Београда и Милутин Петровић, филмски редитељ и сценариста. Модератор разговора је Иван Аранђеловић, филмски уредник Дваране Културног центра Београда.
Захвативши по сопственим речима „ширу скалу филмова”, Саша Радојевић чврсто стоји на становишту да, најпре, у овој декади има шта да се ревалоризује, а потом, да су обриси појединих ауторских израза почели да се указују већ тада (примери Војислава Нановића и Жике Митровића), и да су у својој естетској равни неки од ових филмова били антиципативни у односу на модернистички бум шездесетих. Жанровске обрасце профилисали смо већ у овој декади, без обзира што нам је наслеђе НОБ-а било инспирација, али и спутавајући фактор.
Кроз осам сведених, изванредно заокружених поглавља, Саша Радојевић реафирмише једну традицију коју смо, срећом имали али, више од тога, једну традицију која је много више вредела него официјелни глас који је о њој преостао.
Саша Радојевић рођен је у Београду, где је и дипломирао на Факултету драмских уметности. Писао је сценарије за документарне ТВ серије и кратке филмове. Објавио је роман „Дивље сенке” и филмску студију „Мит о Франкенштајну”. Приредио је зборнике о филму „Џон Ву: од Хонга до Холивуда”, „Нова филмска Европа” и „Независни аутори у новом веку техничке репродукције”.
Коаутор је сценарија за дугометражне игране филмове „Земља истине, љубави и слободе” (2000), „Југ југоисток” (2005), „Доктор Реј и ђаволи” (2012) и „Петља” (2015), сценариста филма „Држава” (2013) и редитељ и сценариста филмова „Пољупци” (2004) и „Нарцис и Ехо” (2011), „Жигосана” (2015), „Породица” (2015) и „Александра” (2019).
Остварио је глумачке роле у дванаест филмова.