23. Међународни фестивал „Дани оргуља – Dies organorum“: ДОМИНИК ЗУСТЕК

27.06.2023., 20:00

У уторак, 27. јуна у 20 часова публици ће се представити признати и награђивани немачки композитор и оргуљаш Доминик Зустек. Гостовао је на фестивалима савремене оргуљашке музике, свирао бројна премијерна извођења, а његови концерти импровизације које редовно одржава у Келну привлаче посебну пажњу публике. С обзиром на његову посвећеност савременој музици, на фестивалу ће извести свој петоставачни циклус Оргуљски лавиринт који је настао 2020. године. Гостовање Доминика Зустека у Београду резултат је дугогодишње сарадње овог композитора/оргуљаша и српског композитора и програмера Андреја Андрића чије ће дело Књига корала Зустек такође извести. Своје прво престављање београдској публици употпуниће извођењем две композиције Џона Патрика Томаса.
Гостовање оргуљаша је подржао Гете-институт у Београду

Програм:
Доминик Зустек (1977)
Оргуљски лавиринт
I Галерија огледала

Андреја Андрић (1973)
Корал I из Књиге корала

Доминик Зустек
Оргуљски лавиринт
II Говорник

Андреја Андрић
Корал II из Књиге корала

Доминик Зустек
Оргуљски лавиринт
III Тркач

Андреја Андрић
Корал III из Књиге корала

Џон Патрик Томас (1941)
Елегија бр. 4

Доминик Зустек
Оргуљски лавиринт
IV Црна рупа

Џон Патрик Томас
Махпела

Доминик Зустек
Оргуљски лавиринт
V Бесконачност

Биографија:
Доминик Зустек (Dominik Susteck, Бохум, Немачка, 1977) је студирао на Фолкванг Високој школи у Есену, Високој школи за музику и плес у Келну и Високој музичкој школи у Зарбрикену са нагласком на духовној музици, музичкој теорији и и композицији; завршио је концертни испит из оргуља. На Студијском семинару у Вуперталу положио је други државни испит из музике. Током студија црквене музике je био лектор за теорију музике и оргуље у Бискупској школи духовне музике у Есену, што је користио за ширење и укључивање савремене музике у црквену делатност. Такође је био предавач на Универзитету Фолкванг у Есену, Високој школи Роберт Шуман у Диселдорфу и на Високој школи Франц Лист у Вајмару. Био је гостујући предавач на Високој школи за музику и игру у Келну, Високој школи за сакралну музику у Дрездену, као и у Келнској надбискупији, Есенској епархији и Епархији у Мајнцу. Од посебног значаја за њега је рад са младима, са којима је радио на пројектима посвећеним композицијама Ђерђа Лигетија, Курта Швитерса, Џона Кејџа и Терија Рајлија, између осталих.
Био је наследник Петера Бареса, као композитор и оргуљаш (2007–2021) у Уметничкој Станици Светог Петра у Келну, где су његови концерти импровизације привукли посебну пажњу. Зустек је свирао бројна премијерна извођења дела композитора укључујући Питера Бареса, Ерика Јансона, Јоханеса С. Систерманса, Стефана Фролејкса и Питера Кезегија. Његове концерте су преносиле бројне немачке радио мреже (међу њима Deutschlandfunk, VDR [Западнонемачки радио] и Saarland Radio). Зустек је директор међународног фестивала orgel-miksturen и гостовао је на фестивалима савремене оргуљашке музике у Берлину и Франкфурту. Као композитор и оргуљаш је награђен низом награда, а међу њима су прва награда на композиторском такмичењу Aeolian Trio, Награда Клаус Мартин Зиглер у Каселу, прва награда за композицију на такмичењу Оргуље плус, на Високој школи за музику у Мајнцу, Награда за савремену духовну музику Schwäbisch Gmünd, Награда немачке дискографске критике, и Немачко музичко такмичење из композиције.

Биографије композитора:
Андреја Андрић (1973) је српски композитор и програмер који живи у Орхусу у Данској. Он истражује заједничке тачке математичких процеса, интуиције и случајности, и користи компјутерско програмирање као кључно средство уметничког изражавања. Са примарним интересовањем за композицију и извођење за свој мрежни ансамбл лаптопа/паметних телефона, активан је и као композитор вокалне и инструменталне музике и стваралац у области видео и вишемедијске уметности. Његова дела су извођена на фестивалима као што су ICIM (International Computer Music Conference) 2022 у Лимерику, Ирска, Светски дани музике 2019 у Талину, Естонија, и Фестивал Футура у Кресту, Француска (2018). Финалиста Међународног такмичења композитора Франко Еванђелисти у Риму 2021, добитник прве награде фестивала SONOM , Монтереј, Мексико 2017. године и добитник друге награде истог фестивала 2014. године. Докторирао је музичку информатику на Државном универзитету у Милану, Италија.

Џон Патрик Томас је рођен у Денверу, Колорадо, 1941. године. Студије музике започео је као члан Америчког хора дечака у Принстону, Њу Џерси. Са 16 година постао је студент композиције код Даријуса Мијоа и Чарлса Џонса на музичкој школи Аспен у Колораду, а касније је студирао код Ендрјуа Имбрија и Симора Шифрина на Калифорнијском универзитету у Берклију. Године 1971. започео је концертну и оперску каријеру као контратенор са посебним интересовањем за нову музику, што га је довело у контакт са композиторима као што су Дејвид Дел Тредићи, Мајкл Финиси, Лукас Фос, Маурисио Кагел, Елизабет Лутиенс и Кшиштоф Пендерецки. Такође је био један од оснивача ансамбла The Five Centuries Ensemble, који је био пионир у постављању ране и савремене музике заједно у концертним програмима. Томас је предавао на Државном универзитету Њујорка у Бафалу, Високој школи за уметност Фолкванг у Есену, Школи за сцену и Школи за позоришну уметност у Хамбургу. Неколико година је био вокални тренер за хамбуршку продукцију мјузикла Мачке. Тренутно дели своје време између приватне наставе гласа, преводилачких пројеката и компоновања.

 

Loading...