Представљање књиге МЕДИЈСКА ПИСМЕНОСТ И КРИТИЧКО МИШЉЕЊЕ Виолете Кецман
Галерија Артгет, Трг републике 5/1, Београд
Среда, 13. септембар, 19.00
Представљање књиге
Виолета Кецман
МЕДИЈСКА ПИСМЕНОСТ И КРИТИЧКО МИШЉЕЊЕ
Говоре:
Далибор Петровић, професор Универзитета у Београду
Маја Вукадиновић, уредница едиције Мултимедиа
Зоран Хамовић, главни уредник ИП Цлио и
Виолета Кецман, ауторка
Разговор модерира: Тамара Стојановић, ИП Клио
* * *
Виолета Кецман
МЕДИЈСКА ПИСМЕНОСТ И КРИТИЧКО МИШЉЕЊЕ
Књига Медијска писменост и критичко мишљење убедљиво и аргументовано доказује да медијској писмености, као основном генератору развоја критичког мишљења, у средњошколском образовању треба посветити посебну пажњу. У исти мах, она пружа одсудан допринос дефинисању овог, до сада неодређено и прешироко схватаног, појма.
Заснована на критичкој педагогији, ова систематична, прегледна, интердисциплинарна студија као примарни циљ образовања истиче подстицање критичке свести ученика, тј. развијање њихове компетенције за анализу социјалних, економских и политичких противречности у друштву. Домети критичког мишљења се, како ауторка показује, не исцрпљују само са критичким разумевањем медијских садржаја. Оно је смислено, само ако је операционализовано – ако, дакле, води племенитим акцијама на личном и колективном плану. Партиципација појединца у грађанском друштву и, у коначници, демократизација грађанског друштва крајњи су исходи до којих медијска писменост и критичко мишљење треба да доведу.
Студија Медијска писменост и критичко мишљење оригинално је и комплексно емпиријско истраживање чији ће резултати бити драгоцени креаторима јавних политика у области средњошколског образовања, али и свима који увиђају да процес васпитања и ширења потребних знања у дигиталном добу, више не може да се заснива на конвенционалним праксама аналогног друштва.
* Виолета Кецман, теоретичарка драмских уметности, медија и културе, професорка српског језика и књижевности. Дипломирала је на Филолошком факултету у Београду на групи Српски језик и књижевност, докторирала на Факултету драмских уметности у Београду, на студијском програму Теорија драмских уметности, медија и културе. Као наставник, аутор и стручни консултант у националним и међународним пројектима из области образовања и медија, више од две деценије бави се образовањем адолесцената и стручним усавршавањем наставника.
Ауторка је већег броја уџбеника, приручника и монографија у областима методике наставе српског језика и књижевности, медијске педагогије и театрологије. Добитница је награде УНЕСКА за употребу ИКТ алата и иновативну методику наставе, као и Светосавске награде за допринос развоју образовања и васпитања у Србији.