20. међународни фестивал „Чембало, жива уметност“ – Концерти за два чембала Ј. С. Баха
Бахова три концерта за два чембала и гудачки ансамбл ће извести чембалисткиње Светлана Стојановић Кутлача, Анастасија Марковић-Тодорић, Емилија Миодраг, Тина Нојцер и Марјана Храшовец заједно са ансамблом који чине виолинисткиње Јелена Роквић и Вера Илић, виолисткиња Јована Ковачевић, виолончелиста Филип Милинковић и контрабасисткиња Магдалена Ранчић.
Програм:
Јохан Себастијан Бах (1685–1750)
Концерт за два чембала, гудаче и басо континуо у це–молу, BWV 1060
Allegro
Adagio
Allegro
АНАСТАСИЈА МАРКОВИЋ-ТОДОРИЋ и СВЕТЛАНА СТОЈАНОВИЋ КУТЛАЧА
Концерт за два чембала, гудаче и басо континуо у Це–дуру, BWV 1061
Allegro
Adagio
Fugue – Allegro
СВЕТЛАНА СТОЈАНОВИЋ КУТЛАЧА и ЕМИЛИЈА МИОДРАГ
Концерт за два чембала, гудаче и басо континуо у це–молу, BWV 1062
Allegro
Andante
Allegro assai
ТИНА НОЈЦЕР и МАРЈАНА ХРАШОВЕЦ
Гудачки ансамбл:
Јелена Роквић, виолина
Вера Илић, виолина
Јована Ковачевић, виола
Филип Милинковић, виолончело
Магдалена Ранчић, контрабас
Биографије:
Светлана Стојановић Кутлача је дипломирала, магистрирала и докторирала чембало на ФМУ у Београду. Усавршавала се у у класама професора као шт су Хенобеба Галбес (Краљевски конзерваторијум, Мадрид), Ижет Драјфус (Академија Вилкроз, Француска), Кристин Дакселхофер (Академија за рану музику, Карлсруе, Немачка), Колин Тилни (Академија Дартингтон) и Пол Симондс (Универзитет Сасекс, Енглеска). Одржала је 17 солистичких концерата у Енглеској, Швајцарској и Шпанији. Као члан чембалистичког дуа наступала је са уметницима као што су Хилари Мек Квин, Зак Етјен Руж, Стивен Дивајн, Агнеш Вараљај, Ана Стевановић и Маја Кутлача. Извела је капитална дела чембалистичке литературе (Бахове Голдберг варијације, Францускu увертирu, три фантазије, концертe за 1, 2, 3 и 4 чембала, бројна дела Л. Купрена и Ф. Купрена, Рамоа, Форкреа, Дифлија, Балбастра, Скарлатија и Хендла). У оквиру фестивала Ars vivendi clavicembalum је извела неколико солистичких реситала, концерте дуа чембала са иностраним уметницима, као и камерне концерте са члановима ансамбла Парнас (којим руководи од 2013. године). Снимила је осам компакт дискова солистичке музике за чембало и објавила петнаест стручних радова из домена естетике и музикологије. Одржала је бројна концертна предавања о стилској интерпретацији на чембалу, естетским вредностима и духу барокне епохе.
Анастасија Марковић-Тодорић је завршила чембало у МШ Јосип Славенски у класи професорке Светлане Стојановић Кутлаче, и клавир у МШ Коста Манојловић. Студирала је у Венецији основне студије чембала и оргуља на конзерваторијуму Бенедето Марчело у класама Миранде Аурели и Роберта Падонија. Током основних студија је била почаствована наградом Стефао Винти као студент генерације. Дипломирала је 2013. године са највишом оценом и уписала мастер студије. Као стални члан Барокног оркестра Конзерваторијума је учествовала у бројним пројектима као што су I Foresti Venecijani под вођством T.Бањатија и К. Контандина, Омаж Антонију Вивалдију, Омаж Ђованију Легренцију и Омаж Ђованију Габријелију под вођством Ф. Ерлеа… и вишегодишњи соло наступи у Болоњи, Венецији и граду Акви Терме. Члан је Хора цркве Сан Марко у Венецији. Као члан ансамбла Парнас је наступила као солиста изводећи Бахов концерту у Атријуму Народног музеја Србије у Београду 2023. године.
Емилија Миодраг је дипломирала чембало на Академији за музику у Љубљани, у класи професора Егона Михајловића, код кога тренутно похађа мастер студије. Усавршавала се код чембалиста Флоријана Бирсака, Отавија Тенеранија, Фредерика Хаса, Марије дел Мар Бланко Морено, Констанце Рик, Жорија Виникура и Кјаре Тибони. Била је стипендиста Београдске барокне академије, летње Барокне академије у Инзбруку, летње Барокне академије у Полау, учесник Фестивала у Грожњану и Барокног фестивала у Приверну. У оквиру Фестивала Ars vivendi clavicembalum се представила солистичким концертом 2021. године, а наредне године као члан међународног ансамбла Ету. Ове године је наступила као члан дуа чембала у САНУ са чембалисткињом С. С. Кутлачом. Као сарадник ансамбала Парнас и Примавера је наступила на неколико концерата у Атријуму Народног музеја. Завршила је основне и мастер студије клавира на Академији уметности у Новом Саду, у класи професорке Ирис Кобал. Ради као професор клавира и корепетитор у МШ Владимир Ђорђевић у Београду.
Тина Нојцер (Tina Neutzer) је рођена 1992. године. Дипломирала је у МШ Јосип Славенски у Београду, на одсеку за чембало у класи проф. Светлане Стојановић Кутлаче, као и на одсецима за музичку теорију и клавир. Основне академске студије на ФМУ у Београду је уписала код проф. Зорице Ћетковић, а дипломира је у класи проф. Милана Поповића. Мастер студије је завршила 2019. године. У фестивала Ars vivendi clavicembalum се усавршавала на мајсторским курсевима код реномираних чембалиста. Похађала је мајсторски курс ране музике у Гмундену (Аустрија, 2015), басо континуо код Џеремија Џозефа и чембало код Алине Зилберајх. Године 2018. је добила стипендију за летњи фестивал ране музике у Инзбруку. Наступала je као соло и као камерни извођач на концертима Полиинструменталне катедре ФМУ у Београду, концертима поводом Европског дана ране музике, у Галерији Артгет, концерту камерне музике на Коларцу и бројним барокним вечерима у организацији ФМУ. Године 2018. у Великој Сали СКЦ-а је наступала као солиста и као члан камерног ансамбла, на концерту посвећеном Ј. С. Баху. Од 2022. године је стални члан ансамбла Парнас, под уметничким руководством С. С. Кутлаче.
Марјана Храшовец је дипломирала чембало у МШ Јосип Славенски у класи С. С. Кутлаче, и клавир у МШ Др Војислав Вучковић у класи Олге Бауер. Током школовања је наступала као чембалисткиња на бројним концертима у Скупштини Града, САНУ, СКЦ-у, Британском културном центру и Мадленијануму (Енглеска школа, Француска школа, Скарлати, Бахови концерти). Наставила је сарадњу са проф. Кутлачом и наступала као члан ансамбла Парнас на концертима у Атријуму Народног музеја Србије, на фестивалу Чембало жива уметност (2022) и у СКЦ-у у оквиру циклуса Musica mundana, Musica humana, Musica instrumentalis. Дипломирала је на Електротехничком факултету у Београду и запослена је као електроинжењер у институту Михајло Пупин. Усавршавала се на мајсторским курсевима код Ижет Драјфус и Пола Симондса.
Гудачки ансамбл:
Виолинисткиња Јелена Роквић (Београд) је дипломирала и магистрирала у класи проф. Михаела Фришеншлагера на Универзитету за музику и сценске уметности у Бечу. Од 2008. до 2010. године је похађала специјалистичке постдипломске студије у области историјске музике (барока) и извођења на оригиналним инструментима у класи проф. Ингомара Рајнера на истом универзитету. Усавршавала се код Ериха Гринберга, Чарлса Кастлмана, Леонида Пеисахова, Владимира Спивакова, Александра Павловића, и других. Учествовала је на фестивалима класичне музике у Врњачкој Бањи, Шапцу, Новом Кнежевцу, Купри Маритими, Торину, Портогруару (Италија) и Асахикави (Јапан). Снимала је за домаће и стране радијске и телевизијске станице. Од 2010. године предаје виолину на Филолошко-уметничком факултету у Крагујевцу.
Вера Илић је дипломирала на ФМУ у Београду, а усавршавала се на престижним мајсторским курсевима. Осим одсека за виолину, завршила је и клавирски одсек, музичку теорију и соло певање. Од 1994. године је члан Београдске филхармоније. Наступа као члан разних камерних састава. У симфонијском оркестру Макрис je ангажована као вођа деонице других виолина. Сарађивала је са Симфонијским оркестром РТС-а, Позориштем на Теразијама, опером Мадленијанум, Новом београдском опером и оркестром Camerata Serbica. Са камерним оркестром Pro Classica je наступала као концерт мајстор и солиста. Паралелно се бави и педагогијом, ангажована је као професор виолине у МШ Ватрослав Лисински, a дуги низ година је била диригент Гудачког оркестра у МШ Владимир Ђорђевић. Њени ученици су добитници бројних првих награда на републичким и међународним такмичењима, као и на фестивалима. Ради као диригент Гудачког оркестра и музички педагог Дечије филхармоније од 2014. године.
Јована Ковачевић је рођена 2002. године у Чачку, где је започела музичко образовање у класи проф. Оливере Филиповић. Освојила је прве награде на републичком такмичењу Мали виртуоз и Међународном такмичењу гудача у Нишу. Школовање је наставила у Школи за музичке таленте у Ћуприји, у класи проф. Катарине Поповић. Виолу свира од 2016. године у класи проф. Милоша Симића. Од 2017. године је у класи проф. Немање Живановића. Студира на ФМУ у Београду у класи проф. Љубомира Милановића. Похађала је мајсторске курсеве код професора Панте Величковића, Дениса Краснокуцког, Немање Марјановића, Предрага Катанића, Габријела Удеа и Ривке Голани. Наступала је на бројним концертима и такмичењима, како соло, тако и у камерним и оркестарским саставима. Као члан European Spirit of Youth Orchestra је наступала на турнеји по Италији. У оквиру пројекта Sounds of Change наступа на концерту у Новом Саду и Љубљани, где је имала прилику да сарађује са диригентом Освалдом Фереиром.
Филип Милинковић (1985) је дипломирао виолончело на Факултету музичке уметности у Београду у класи Драгана Ђорђевића и магистрирао на Академији уметности у Бањалуци у класи Бранислава Петровића. Ради као професор виолончела у МШ Јосиф Маринковић у Вршцу. Добитник је бројних награда на такмичењима. Похађао је мајсторске курсеве Б. Петровића, Д. Григоријана, К. Јанковић, И. Калмана, Д. Милутиновић, А. Књазева, С. Аполина и Л. Хопкинс. Учествовао је у раду Барокне радионице (Сирогојно, 2007; Гмунден 2008). Био је вођа деонице виолончела у омладинском ансамблу Орфеј под управом Ивана Марковића, и члан Омладинског оркестра у Бајројту (2007). Наступао је у салама Центра Шумице, Скупштине града Београда, КНУ, Студентског културног центра, на фестивалу у Бајројту, Галерији САНУ и Културном центру Београда.
Магдалена Ранчић је завршила контрабас у класи проф. Небојше Игњатовића, као прва дипломирана контрабасисткиња у Србији. Године 1993. је победила на конкурсу Београдске филхармоније, као прва контрабасисткиња запослена за стално радно место контрабасиста-тути. Четири године је била члан међународног жирија на Интернационалном такмичењу гудача CLIVIS у Риму. Члан је струковног удружења ЕСТА-Србија од 2016. године, а од 2020. године је именована за председника удружења. Од 2017. године је члан, а од 2022. године део ауторског тима струковног удружења МОТО (Музичко, оперско, театарска организација), које окупља истакнуте уметнике са запаженом уметничком каријером и активношћу у земљи и иностранству. Ради као наставник контрабаса у СМШ Јосиф Маринковић и у ОМШ Владимир Ђорђевић у Београду. Хонорарни је члан Београдске филхармоније, Симфонијског оркестра РТС, Симфонијског оркестра Музичког центра Црне Горе, оркестра Camerata Serbica, оркестра Макрис, соло контрабасиста интернационалног оркестра фестивала Luci alla ribalta (Нарни, Италија), Међународног камерног ансамбла Music Alchemy састављеног од музичара из Италије, Јапана и Србије, камерног оркестра удружења МОТО и соло контрабасиста фестивалског оркестра Music & More summer fest (Требиње).