„KOMPOZITORKA / IZVOĐAČICA“ – koncert Kolektiva „Studio 6“
Kolektiv Studio 6 zagovara kontinuiranu podršku autorkama u savremenoj muzici, kao i rodnu ravnopravnost među izvođačima na svojim godišnjim programima.
Budući da Studio 6 po pravilu okuplja muzičare koji se aktivno bave graničnim praksama u savremenoj muzici (kompozicija-improvizacija), tokom godina su razvili praksu da akitvno sarađuju sa muzičarima i muzičarkama koji i komponuju i izvode svoju i druge muzike. Ove godine su odabrali da poruče nova dela od domaćih kompozitorki Ane Gnjatović i Miše Cvijović. Obe autorke će i same učestvovati u premijernim izvođenjima svojih novih dela zajedno sa članovima ansambla. Na programu je i grafička partitura britansko-luksemburške kompozitorke Ketrin Konc, za solo harfu, koja se može tumačiti na veoma različite načine, te takođe pripada konceptu fuzije kompozitora i instrumentaliste, kao ko-kreatora dela koje se uživo izvodi.
Program:
Ana Gnjatović (1984)
Ista daljina, merena raznim potrebama za ženu koja broji, kamerni ansambl i elektroniku (2023) – premijerno izvođenje
Ketrin Konc (1976)
Ceremonija čaja za solo harfu (2005)
Miša Cvijović (1984)
Impro – wise, zvučni eksperiment za ansambl (2023) – premijerno izvođenje
Učesnici:
Ana Gnjatović, glas i elektronika
Miša Cvijović, klavir i elektronika
Milana Zarić, harfa
Karolina Beter, poprečna flauta i blok flauta
Kristof Jan, violončelo
Vladimir Blagojević, harmonika
Više informacija o Ansamblu Studio 6
O programu:
Ana Gnjatović o svojoj kompoziciji:
Postoje sasvim obični načini da se kažu i najstrašnije stvari na svetu. Pisanje muzike nije jedan od njih. Čistota misli i prirodnost izraza postižu se nizom zamornih, zaobilaznih, kružnih, repetitivnih, ponekad sasvim nelogičnih postupaka. U ovoj kompoziciji bavim se razdaljinama između onoga što želim da kažem i načina na koji to govorim.
Kompozicija je napisana na poziv Milane Zarić specijalno za projekat Kompozitorka-izvođačica.
Ketrin Konc o svojoj kompoziciji:
Ceremonija čaja, grafička partitura, se sastoji od 40 samo-stojećih mini partitura ili stavova, koji zajednički opisuju japansku ceremoniju ispijanja čaja. Delo je napisano za harfistu koji improvizuje, i svojevrsni je omaž japanskoj manga kulturi. Fokus je na spontanoj reakciji i prirodnom isčitavanju partiture sa desna na levo. Harfista kreativno izvodi partituru koja služi kao vođena improvizacija.
Miša Cvijović o svojoj kompoziciji:
Impro-wise (impro-mudro) je kompozitorsko-izvođački projekat nastao u saradnji kompozitorke i pijanistkinje Miše Cvijović i Ansambla Studio 6.
Ciklus Impro-wise (2023-) baziran je na ideji o vođenim zvučnim eksperimentima. Prethodno komponovani moduli Miše Cvijović se transformiše u različite zvučne frakcije u različitim vremenskim okvirima.
Ovakva ko-kreacija otvara mogućnost kreiranja novih zvučnih boja, gustih poli-ritmičnih i polifonih tekstura u realnom vremenu. Novonastala muzička kohezija može samostalno da živi kao takva na koncertnom podijumu, ali će takođe imati svoj kreativni eho kao i jasan rezultat ovog procesa, u budućoj kompoziciji koju će Miša razviti iz razvijenih zvučnih skica na ovom programu.
Termin Impro-wise ima i šire značenje u smislu eksperimentisanja u čovekovom okruženju. Ideja je da kroz čin ko-kreiranja zvuka približimo svoja čula, estetiku i empatiju sebi kao ansamblu, te da otvorimo svoju svest, svoju maštu i da radoznalo, mudro, beskompromisno i aktivno stvaramo novi bolji (zvučni) svet oko nas.
Biografije:
Kompozitorka Ana Gnjatović sakuplja i kombinuje pronađene objekte, dela, koncepte i ideje pogodne za generalizaciju, prevođenje, interpretaciju i sonorizaciju. Njene kompozicije izvođene su u Evropi, Izraelu, Meksiku, SAD i Japanu i bile na programima mnogih renomiranih festivala.
Ana je redovni profesor na Fakultetu umetnosti Univerziteta u Kosovskoj Mitrovici. Angažovana je i na interdisciplinarnom programu doktorskih studija Višemedijske umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu. U svom skorašnjem umetničkom istraživanju ispituje mogućnosti proširenja instrumentalnog izvođenja kroz upotrebu elektronike, govora, pokreta i videa.
Više informacija
Ketrin Konc poreklom iz Luksemburga, bazirana u Velikoj Britaniji, kompozitorka čija dela istražuju nelinearne forme, vizuelne-prostorne elemente i muzički teatar. Pisala je za orkestar i mnoge evropske renomirane ansamble i soliste. Ketrin je ekstenzivno angažovana u svetu nove opere – pisala je muziku i režirala za Grand Théâtre de Luxembourg, RADA i brojne operske festivale. Profesorka je kompozicije na Kraljevskom koledžu u Londonu i umetnička direktorka festivala Rainy Days u Filharmoniji Luksemburga.
Više informacija
Miša Cvijović je kompozitorka, pijanistkinja i zvučna umetnica, poreklom iz Beograda, bazirana u Berlinu. Miša piše savremenu orkestarsku, kamernu, elektroakustičnu muziku, modernu operu i muzičko pozorište, pozorišnu i filmsku muziku.
Njene kompozicije su izvodili mnogi međunarodni ansambli i orkestri savremene muzike, među kojima su: Ensemble LUX:NM, Zafraan Ensemble, RADAR, zone expérimentale Basel, Simfonijski orkestar RTS-a. Nastupala je i komponovala za festivale: Musica Electronica Nova Wrozlaw, Frequency Kiel, Heroines of Sound Berlin, KLANG Copenhagen, SONIC MATTER Zurich, MaerzMusic, Mesec savremene muzike u Berlinu, Klangwerkstatt für Neue Musik Berlin, IMPULSE Graz, Filmski festival u Kanu.
Miša je dobila prestižnu nagradu-portret kompakt disk, koji će biti izdat za izdavačku kuću WERGO iz Edition Zeitgenossische Musik (EZM) 2023. godine, projekta Podium Gegenwart Nemačkog muzičkog saveta (Deutscher Musikrat).
Više informacija