Концерт 20. међународног фестивала „Ars vivendi clavicembalum – Чембало, жива уметност“ који је осмислио професор чембала на Факултету музичке уметности Милан Поповић, биће поново изведен 2. децембра у Новом Саду захваљујући сарадњи са новосадском Академијом уметности и Културном станицом Свилара.
Интегрални опус за чембало Бохуслава Мартинуа представиће Милан Поповић уз сарадњу Уметничког ансамбла МО Станислав Бинички под диригентском палицом Дијане Цветковићи. Гошће су виолинисткиња Исидора Драмићанин Марјановић, флаутисткиња Ива Милошевић и пијанисткиња Јасна Туцовић.
Програм:
Бохуслав Мартину (1890–1959)
Променаде за виолину, флауту и чембало, H. 274
Poco Allegro
Adagio
Scherzando
Poco Allegro
Два емпромптија за чембало, H. 381
Allegreto
Без ознаке
Соната за чембало, H. 368
Poco Allegro
Poco moderato cantabile
Allegreto
Два комада за чембало, H. 359
Lento
Allegro con brio
Концерт за чембало и мали оркестар, H. 246
Poco Allegro
Adagio
Poco piu mosso
Биографије:
Милан Поповић је чембалиста и пијаниста, активан као солиста и камерни музичар, клавирски и континуо сарадник. На Факултету музичке уметности у Београду је завршио основне студије клавира и чембала, у класама ред. проф. Нинослава Живковића и ред. проф. Зорице Ћетковић. На истом факултету је са успехом одбранио докторски уметнички пројекат истражујући интерпретативне везе између француске музике за чембало 18. и 20. века.
Усавршавао на курсевима клавира и чембала у земљи и иностранству. Похађао је курсеве на Међународном фестивалу чембала Ars Vivendi Clavicembalum у Београду и учествовао у раду Барокне радионице Предрага Нововића на ФМУ. Две године је био стипендиста Аустријске барокне академије из Гмундена. Добитник је награда лауреата, као и награда у осталим категоријама на бројним пијанистичким такмичењима домаћег и међународног карактера.
Гостовао је на музичким фестивалима у земљи и иностранству (Чембало, жива уметност, Trigonale, Аestas, Фестивал ране музике – ФЕРАМ), на којима је одржао више реситала солистичке и камерне музике. Остварио је концертне реситале и гостовања као солиста и камерни музичар у Србији, Аустрији, Хрватској, Бугарској и Шпанији. Понео је титулу Талента фестивала Тригонале 2011.
Као солиста је наступао са УА Станислав Бинички, као и са Оркестром Факултета музичке уметности. Био је сарадник Симфонијског оркестра РТС-а, Јеврејског камерног оркестра, официјелни континуо сарадник барокног оркестра Аestas и барокног оркестра Нове београдске опере. Члан је ансамбла за стару музику Теменос. Снимци са његових наступа су емитовани на програмима Радио Београда и Аустријског радија (ОРФ).
Иницијатор је и уметнички координатор обележавања Европског дана старе музике, који се од 2013. године одржава на ФМУ, уз подршку Европске мреже за стару музику.
Доцент је за уметничку област чембала на Полиинструменталној катедри ФМУ у Београду.
Уметнички ансамбл МО Станислав Бинички
Наш прослављени композитор, наставник и утемељивач војне музике Станислав Бинички основао је дана 26. септембра 1899. године први Београдски војни оркестар. Традицију тог оркестра, кроз три века, до данас чува Уметнички ансамбл Министарства одбране Станислав Бинички. Бројни успешни наступи Ансамбла пред домаћом и иностраном публиком, након 124 године постојања, те високи уметнички стандарди и широка лепеза извођачких могућности, потврда су квалитета оркестра који с разлогом и поносом носи име Станислава Биничког.
Уметнички ансамбл МО Станислав Бинички данас је установа Управе за односе са јавношћу, која својом програмском и репертоарском разноврсношћу и жанровском прилагодљивошћу на достојан начин афирмише и репрезентује Републику Србију, Министарство одбране и Војску Србије.
Дијана Цветковић je завршила основне и мастер студиеј дириговања на ФМУ у Београду у класи Станка Шепића. Радила је са хоровима Браћа Барух, Мадригалски хор ФМУ и Лола. Била је диригент хора и уметнички директор хора Бранко Цветковић. Са овим ансамблом освојила је Гран-при на Међународном такмичењу у Бијељини, друго место на Међународном такмичењу у Охриду као и разна признања за допринос култури. Од 2015. године запослена је у Опери Народног позоришта у Београду као музички сарадник, корепетитор и диригент. Била је диригент Оперског студија. Своју продукцију добила је 2018. године с представом Дон Ђовани, затим Служавка господарица и Орфеј. Била је диригент камерног оркестра Про класик. Припремила је и дириговала оперу Кармен у Народном позоришту у Нишу са Нишком опером, а у извођењу ове опере у оквиру пројекта „Београд на води“ суделовала је као асистенту. Са Уметничким ансамблом МО „Станислав Бинички“ радила је више пројеката.